Skip to main content

Mirror's Edge Catalyst - Punkty ulepszeń: Ruch, Walka i Sprzęt

Na co można i warto wydać punkty ulepszenia postaci.

Gdy zdobędziesz odpowiednią ilość doświadczenia, na dole ekranu po lewej stronie wyświetli ci się stosowny komunikat o otrzymaniu punktów umiejętności. Naciśnij wówczas wyświetlony przycisk, aby przejść do ekranu ulepszeń. Możesz to także zrobić nieco później, ale już z poziomu menu pauzy.

Ekran postępów i punktów ulepszeń

Wspomniany ekran nie jest skomplikowany w żadnym stopniu. Punkty wydajemy na różnego typu umiejętności podzielonych na trzy kategorie: ruch, walka i sprzęt. Dla każdej z nich przeznaczono odpowiednio dziewiętnaście, dwadzieścia i jedenaście różnego typu umiejętności. Zwróć jednak uwagę, że niektóre z nich są już rozwinięte od początku gry.

Na co więc najlepiej wydać pierwsze zdobyte punkty? Na pewno nie na walkę, której nawet gdy w początkowych fazach gry zdarzy się nagle nieco więcej, to jednak podstawowe umiejętności w zupełności ci na starcie wystarczą. Warto zatem zainwestować przede wszystkim w ruch, ale gra w ramach przykładu każe ci najpierw zainwestować w sprzęt, a konkretnie w Mapę Beatu.

Wymagana umiejętność jest oznaczona kolorem czerwonym.

Powyżej przedstawiamy obrazek typowego podziału umiejętności w jednej z trzech kategorii. Zauważ, że niektóre z nich mają przy sobie symbol kłódki, co oznacza, że jeśli będziesz chciał z nich kiedyś skorzystać, najpierw będziesz musiał wykupić poprzednie w pionowym rzędzie. Są bowiem bezpośrednio ze sobą związane i gra stopniuje w ten sposób możliwości, jakie nam oddaje w sterowaniu postacią czy walce.

Po skierowaniu kursora na którąkolwiek z dostępnych umiejętności, w kolumnie po prawej stronie zostanie wyświetlona krótka animacja pomagająca zrozumienie, do czego dany wybór dokładnie posłuży, a poniżej także krótki opis. Dzięki temu rozwiązaniu masz pewność, że nie roztrwonisz swoich punktów na przypadkową umiejętność. Poniżej przedstawiamy opisy wszystkich umiejętności z podziałem na kategorie.


Ruch

Ruch to podstawa, opiera się na nim cała gra i to właśnie ten aspekt powinieneś rozwijać już na samym początku zabawy. Odpowiednie rozwinięcie tej kategorii pozwoli na zaoszczędzenie punktów umiejętności na dwóch pozostałych.

  • Osłona koncentracji - Prędkość, swobodny bieg i lekkie ataki parkour wzmacniają osłonę koncentracji. Mała prędkość, ataki na ciebie i silne ataki osłabiają osłonę koncentracji. Dzięki osłonie koncentracji Faith skutecznie unika uderzeń; naboje nie trafiają, a fizyczne ataki są nieskuteczne. Przy pełnej koncentracji świat wokół Faith rozmywa się.
  • Przesunięcie - Niewielkie przyspieszenie w dowolnym kierunku. Pozwala wzmocnić osłonę koncentracji od razu po przesunięciu w przód.
  • Bojowe przesunięcie - Szybkie okrążenie wroga. Użyj, aby unikać ataków i zyskać przewagę pozycyjną.
  • Osłona koncentracji + - Osiągnięcie pełnej koncentracji tymczasowo daje 10% premii do osłony koncentracji. Premia utrzymuje się do czasu utraty osłony koncentracji.
  • Osłona koncentracji ++ - Osiągnięcie pełnej koncentracji tymczasowo daje 30% premii do osłony koncentracji. Premia utrzymuje się do czasu utraty osłony koncentracji.
  • Swobodny bieg 1 - Skacz, przeskakuj i wspinaj się na obiekty z wyjątkową płynnością i prędkością. Zależy od pędu i otoczenia.
  • Wybicie - Zeskakuj dalej i wyżej z przeszkód. Niewielkie zmniejszenie prędkości przy lądowaniu.
  • Bieg po ścianie - Prosto = pionowy bieg po ścianie. Pod kątem = poziomy bieg po ścianie. Skocz lub opuść się.
  • Podwójny bieg po ścianie - Przeskocz z poziomego lub pionowego biegu po ścianie do innego biegu po ścianie.
  • Swobodny bieg 2 - Prześlizguj się i czołgaj pod przeszkodami oraz przez niewielkie otwory.
  • Miękkie lądowanie - Przygotowanie ciała przed uderzeniem w ziemię sprawia, że Faith nie traci całego pędu i osłony koncentracji.
  • Przewrót - Wykonaj przewrót po lądowaniu lub ślizg, aby zachować duży pęd i wzmocnić osłonę koncentracji.
  • Podkurczenie - Unieś nogi podczas skoku. To najszybsza metoda na pokonanie małych przeszkód i zdobycie koncentracji.
  • Wydłużony ślizg - Większa długość ślizgu. Spowalnia hamowanie w ślizgu, zwiększając dystans, nim Faith zacznie się czołgać.
  • Wspinaczka - Wspinaj się na fasady, belki, rury i drabiny.
  • Huśtanie - Skocz albo się opuść. Huśtaj się na rurach, poręczach i biegnących poziomo przewodach. Utrzymuj równowagę na wąskich obiektach i przewodach.
  • Równowaga i zwis - Zwisaj i wspinaj się na rury i przewody. Użyj liny zjazdowej na pochyłych przewodach.
  • Szybki obrót - Pozwala na szybką zmianę kierunku w każdym ruchu.
  • Efektywność wspinaczki - Szybciej wspinaj się na rury i drabiny.

Walka

Jeśli nie lubisz przemykać na pełnej prędkości obok nieprzyjaciół, a wolisz bezpośrednie starcia, warto przeznaczać swoje punkty umiejętności na tę kategorię. Zapoznaj się z poniższymi możliwościami, aby dokonywać właściwych wyborów, w zależności od preferowanego stylu walki.

  • Wywiad: Strażnik - Większe obrażenia strażników.
  • Wywiad: Obrońca - Większe obrażenia obrońców. Objaśnienie szkolenia obronnego i specyfikacji pancerzy.
  • Wywiad: Ochroniarz - Większe obrażenia ochroniarzy. Dane przedstawiające ofensywne i obronne strategie wroga oraz schematy broni.
  • Wywiad: Elektryczny obrońca - Większe obrażenia elektrycznych obrońców. Szczegóły szkolenia, które pomogą ci uniknąć zagrożeń i zadawać większe obrażenia.
  • Wywiad: Wartownik - Większe obrażenia wartowników. Ściśle tajne akta wartowników. Są niekompletne, ale dają przewagę w walce.
  • Silny atak - Chwiejący się przeciwnicy otrzymują dodatkowe obrażenia od popchnięć na elementy otoczenia i na innego przeciwnika.
  • Przewaga pozycyjna - Większe obrażenia od silnych ataków od tyłu.
  • Zamień się miejscami - Szybko stań za przeciwnikiem i przygotuj się do ataku od tyłu.
  • Silny atak parkour - Większe obrażenia od silnych ataków z góry. Dotyczy ataków podczas: ataku z góry, huśtania nad głową, użycia liny zjazdowej.
  • Silny atak parkour - obrażenia ++ - Większe obrażenia przy bezpośrednich silnych atakach parkour. Dotyczy ataków podczas: biegu po ścianie, przeskoku, huśtania pod kątem prostym, wybicia.
  • Lekkie ataki - Przemieszczaj się między przeciwnikami i wzmacniaj osłonę koncentracji.
  • Przewaga przy ogłuszeniu - Wykonaj trzy lekkie ataki na chwiejących się lub ogłuszonych przeciwnikach.
  • Osłona koncentracji parkour - Lekkie ataki parkour pomagają wzmocnić osłonę koncentracji.
  • Lekki atak parkour - Większe obrażenia od lekkich ataków parkour z góry. Dotyczy ataków podczas: ataku z góry, huśtania nad głową, użycia liny zjazdowej.
  • Lekki atak parkour - obrażenia ++ - Większe obrażenia przy bezpośrednich lekkich atakach parkour. Dotyczy ataków podczas: biegu po ścianie, przeskoku, huśtania pod kątem prostym, wybicia.
  • Wytrzymałość - Liczba bezpośrednich trafień, zanim stan Faith będzie krytyczny.
  • Splot kompozytowy - Lekka podkoszulka antywstrząsowa. Popularny sprzęt dla sprinterów, dzięki któremu Faith wytrzyma więcej uderzeń.
  • Splot grafenowy - Podkoszulka z zaawansowanych technologicznie włókien grafenowych. Osłabia siłę uderzeń oraz pocisków.
  • Splot węglowy - Eksperymentalna technologia KrugerDef zdobyta przez Czarny Listopad. Inteligentne nanokompozyty węglowe lepiej rozpraszają uderzenia.
  • Regeneracja po walce - Po regeneracji ze stanu krytycznego Faith może z czasem zyskać dodatkowe punkty wytrzymałości.

Sprzęt

Będąc zupełnie szczerym, ulepszenia z kategorii sprzętu będą głównie przydawać się w późniejszych fazach rozgrywki. Nie oznacza to jednak, że umiejętności z dwóch pierwszych kolumn będą zupełnie nieprzydatne przy pierwszych misjach.

  • Łącze Beatu - Pozwala Faith widzieć i komunikować się przez Beat. Może bezprzewodowo hakować systemy Grid niskiego i średniego poziomu.
  • Mapa Beatu - Mapa Miasta Szkła wyświetla wszystkie miejsca, misje i informacje, których potrzebuje każdy sprinter.
  • Podsłuch K-Sec - Modyfikacja Beatu, która śledzi KrugerSec w czasie stanu alarmowego.
  • Mapowanie GridLeak - Dodaje lokacje GridLeak na mapie.
  • Lina - Zaczep linę na zawieszonych kamerach, aby huśtać się na duże odległości.
  • Podciągnięcie na linie - Wciąganie się na górę. Można aktywować z biegu, skoku lub z pozycji stojącej. Silnik rotacyjny jest zdecydowanie mocniejszy niż podstawowy model. Wciąga linę pod ciężarem Faith.
  • Przyciąganie liną - Podciąga przedmioty. Chwytak łapie obiekty, które Faith możę do siebie przyciągnąć.
  • Zakłócacz - Na chwilę ogłusza KrugerSec i zakłóca ich system komunikacji. Niszczy kamery monitoringu. Kinetyczne ładowanie podczas ruchu. Wykorzystuje BeatLink Faith i zasilanie liny do zhakowania systemów komunikacji wojskowej.
  • Zakłóć SI - Dron - tymczasowe wyłączenie systemów czyni droga podatnym na silne ataki parkour. Wieżyczki - tymczasowe wyłączenie SI wieżyczek.
  • Zasilanie - Dodatkowy ładunek zakłócacza. Zniszcz zakłócone systemy SI.
  • Zakłócenia + - Zwiększa zasięg zakłócacza. Zmniejsza wymagania dotyczące ładunków. Szybciej zdobywaj ładunki i zakłócaj cele z większej odległości.

Następnie: Mirror's Edge Catalyst - Misja: Wolność

Powrót do spisu treści: Mirror's Edge Catalyst - Poradnik, Solucja

Zobacz także