Skip to main content

Misja wykonana. Capcom sprzedaje połowę gier na PC

Japońska firma podała wyniki.

Capcom ogłosił już w październiku 2021 roku, że planuje uczynić z PC swoją wiodącą platformę docelową. Udało się - sprzedaż na komputerach osobistych osiągnęła 50 procent.

Takie podejście w przypadku japońskich firm wciąż nie jest standardem. Kolejne korporacje z tego kraju coraz częściej przekonują się do zalet wyjścia poza konsole, lecz wydaje się, że wydawca Resident Evil najmocniej postawił na takie podejście.

Informację ujawniono na liście pytań i odpowiedzi po publikacji najnowszego raportu finansowego. „Jaki procent sprzedaży w dziale gier wideo dotyczy PC?” - głosi jeden z wpisów. „Około 50 procent, z wzrostami głównie w tytułach z katalogu wydawniczego” - odpowiedziano, mając na myśli nieco starsze, wydane już tytuły.

Jeśli mowa o nowościach, tych Capcom w ostatnim kwartale nie miał. Dlatego też korporacja poinformowała o „porównawczym pogorszeniu” wyników finansowych, ponieważ firma musi zestawiać rezultaty z okresem, w którym świetnie sprzedawało się Resident Evil Village - wydane w maju ubiegłego roku.

Co interesujące, udział dystrybucji cyfrowej w pierwszej połowie roku fiskalnego (okres kwiecień - wrzesień) wzrósł do imponującego poziomu 91,5 procent całej sprzedaży. W analogicznym okresie poprzedniego roku rozliczeniowego było to „tylko” 70,2 proc.

Widać więc, że pudełka cieszą się coraz mniejszym zainteresowaniem. Nie bez znaczenia jest zapewne właśnie rosnący segment PC, gdzie króluje właśnie cyfrowa sprzedaż. Capcom przewiduje, że liczba utrzyma się na poziomie około 90 procent.

Zobacz także