„Mistrzowie remasterów” przejęci przez Atari
Za zaskakująco niską kwotę.
Studio Night Dive - specjalizujące się w remasterowaniu starszych produkcji, a od pewnego czasu zajmujące się przygotowaniem remake’u System Shock - zostało przejęte przez Atari. Słynna firma wykupiła studio za zaskakująco niską kwotę. Transakcja ma zostać sfinalizowana w przyszłym miesiącu.
Jak informuje serwis Yahoo Finance, Atari wykupiło 100 procent udziałów w Night Dive. Zaskakuje jednak wartość transakcji. Francuski wydawca zakupił zespół za „zaledwie” 20 milionów dolarów - z czego pierwsza połowa została wypłacona „z góry” w gotówce i akcjach Atari, a druga trafi do deweloperów w ciągu najbliższych trzech lat, zależnie od wyników finansowych studia.
„Udowodnione doświadczenia i osiągnięcia Night Dive w komercjalizacji marek retro jest zgodne ze strategią Atari i jestem przekonany, że ich talent, technologia i portfolio posiadanych IP przyczynią się do przyszłego sukcesu Atari” - przekazał Wade Rosen, prezes i dyrektor generalny Atari.
„Night Dive i Atari znają się od dawna i wiemy, że firma podziela naszą pasję do gier retro oraz pozwoli skupić się na tworzeniu wysokiej jakości nowych i zremasterowanych gier, które są zgodne z oryginalną marką. Teraz, kiedy chcemy rozwijać naszą działalność i poszerzać możliwości, nie mogliśmy znaleźć lepszego partnera biznesowego niż Atari” - dodali dyrektorzy studia Stephen Kick i Larry Kuperman.
Przypomnijmy, że studio Night Dive powstało w 2012 roku i do tego czasu wypuściło wiele wysoko ocenanych remasterów klasycznych produkcji, głównie strzelanek. W ich portfolio znajdziemy odświeżone wersje m.in. System Shock 1 i 2, Doom 64, Quake, Turok: Dinosaur Hunter oraz Turok 2: Seeds of Evil. Obecnie, jak wspomnieliśmy wyżej, zespół pracuje nad pełnym remake’m kultowego System Shocka.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.