MMO The Secret World ma o 400% więcej graczy po rezygnacji z abonamentu
A tak się przed tym bronili.
Odkąd Funcom zrezygnowało z pobierania comiesięcznej opłaty abonamentowej w grze MMO The Secret World, odnotowało 400% wzrost aktywności graczy - czytamy w serwisie GameIndustry.biz.
Gra nie wymaga płacenia abonamentu od grudnia. Wcześniej koszt za miesiąc zabawy wynosił 15 dol. (ok. 45 zł). Produkcja w tej formie ukazała się w lipcu.
Wciąż nie została zniesiona cena kupna. Obecnie to ok. 100 zł.
Jak informuje Funcom, tylko podczas ostatnich czterech tygodniu udało się jednak sprzedać 70 tys. kopii, co zwiększyło całkowitą sprzedaż gry o 30%.
Wcześniej firma popadła w tarapaty po tym, jak The Secrect World z modelem abonamentowym nie radziło sobie na rynku tak dobrze, jak zakładali. W sierpniu doszło do zwolnień.
Teraz Funcom przechodzi restrukturyzację i przeprowadza kolejne, choć nie tak duże już, zwolnienia, aby działać efektywniej. Ole Schreiner - od niedawna prezes Funcom - zapewnia, że wszystko „idzie ku lepszemu”.