Skip to main content

Moder usuwa z God of War Ragnarok wszystkie „bezużyteczne” linie dialogowe. Znalazł ich już 1500

Dopiero się rozkręca.

Mówienie jest jednym z ulubionych zajęć bohaterów God of War Ragnarok. To upodobanie może być jednak nieco frustrujące dla graczy, dlatego pewien moder postanowił wysprzątać grę z - jego zdaniem - zbędnych kwestii dialogowych. Naliczył ich sporo.

Modyfikacja stworzona przez użytkownika „Mophead01” nosi subtelną nazwę „Please Shut Up” (pol. proszę, zamknij się) i jest dostępna do pobrania w serwisie NexusMods. „Masz dość towarzyszy mówiących ci coś, co już wiesz? Masz dość tego, że gra traktuje cię jak dziecko, jeśli nie rozwiążesz od razu każdej zagadki?” - czytamy w opisie projektu.

Ten mod usuwa z gry ponad 1500 bezsensownych i patronizujących linii głosowych” - wyjaśnia Mophead01. Oto lista kilku z najważniejszych (albo najbardziej irytujących) rodzajów dialogów, które wyłączymy pobierając moda:

  • wskazówki, kiedy wykonać cios tarczą
  • przypomnienia, aby blokować ataki
  • spostrzeżenia Mimira o tym, że Kratos się pali albo jest w złym stanie
  • liczne porady przy zagadach i starciach z bossami
Z tego wywiadu dowiemy się, że podpowiedzi w zagadkach wynikały z... błędu.Zobacz na YouTube

Przesadzona gadatliwość bohaterów nie jest wymysłem graczy, ponieważ uwagę na nią zwrócił nawet aktor odgrywający rolę Atreusa, a w końcu także i twórcy gry. W ramach premiery wersji pecetowej ukazała się nowa aktualizacja, która pozwoliła zmniejszyć częstotliwość otrzymywania odpowiedzi.

Mophead01 uważa jednak, że nawet po włączeniu opcji jest ich za dużo. Stąd właśnie pomysł na moda. „Pamiętajcie, że wciąż nad tym pracuję, a identyfikacja tych linii dialogowych zajmuje dużo czasu. Więcej kwestii zostanie odfiltrowanych w kolejnych łatkach. Do tej pory usunąłem z gry ponad 1500 linii głosowych, ale wciąż jest ich sporo” - napisał.

Oczywiście warto mieć na uwadze, że pojęcie „bezużyteczności” jest w tym przypadku całkowicie subiektywne. Może więc okazać się, ostatecznie mod usunie z gry tyle kwestii dialogowych, że jeszcze zatęsknimy za głosem Atruesa, Mimira czy Freyi.

Zobacz także