Mody do Fallout 4 na PS4 jeszcze w tym tygodniu
Z ograniczeniami.
Bethesda potwierdziła na Twitterze, że jeszcze w tym tygodniu umożliwi instalację modów do Fallout 4 także na konsoli PS4. Zmiany wprowadzi łatka 1.8, zmierzająca też na Xbox One.
Można zakładać, że ograniczenia przy instalacji modyfikacji będą podobne do tych ze Skyrim Special Edition. Oznacza to limit rozmiaru na poziomie około 900 MB (2 GB na sprzęcie Microsoftu).
Powinno wystarczyć, ponieważ na PS4 i tak nie użyjemy własnych obiektów i plików, mogąc wykorzystać jedynie te, które przygotowali twórcy gry. Na dobrą sprawę otrzymujemy więc coś w rodzaju edytora poziomów i dialogów, a nie pełnoprawnego wsparcia dla modów.
Standardowo, osoby zainteresowane tworzeniem modyfikacji na PlayStation 4 będą musiały posiadać konto Bethesda.net i aplikację Creation Kit, do zarządzania publikacją swoich projektów.
Wspomniana łatka 1.8 wprowadzi do Fallout 4 także wsparcie dla możliwości PS4 Pro.
Mody na konsoli mają już dość długą historię. Jeszcze we wrześniu informowano, że Fallout 4 i odświeżony Skyrim nie dostaną jednak takiej opcji na PS4, a winą obarczano Sony i narzucane ograniczenia.
W październiku zdanie ponownie zmieniono i ogłoszono, że modyfikacje jednak pojawią się w tych produkcjach. „Mody są ważnym elementem naszych gier od ponad 10 lat i mamy nadzieję w przyszłości zrobić jeszcze więcej dla naszych graczy, bez względu na platformę” - zapewniał wydawca.