Modyfikacja Dark Souls 2 na PC: poprawa grafiki i zmiana tekstur
Aplikacja od twórcy DSfix do DS1.
Peter „Durante” Thoman zasłynął wśród fanów Dark Souls modyfikacją DSfix, rozwiązującą wiele problemów z grą w wersji PC. Później wyręczył także twórców Deadly Premonition, a teraz zabrał się za Dark Souls 2, debiutujące dziś na komputerach osobistych.
Efektem pracy jest aplikacja GeDoSaTo, której głównym celem jest umożliwienie downsamplingu. Program wymusza wyświetlenie gry w dużo większej rozdzielczości, a następnie automatyczne przeskalowanie obrazu do standardowego rozmiaru, w wyniku czego otrzymujemy poprawioną grafikę, zwłaszcza w sferze wygładzania krawędzi.
Nie trzeba chyba dodawać, że wyświetlenie obrazu w dużo większej niż stosowana zazwyczaj rozdzielczość wymaga odpowiedniej konfiguracji sprzętowej i potężnej karty graficznej.
GeDoSaTo pobrać można z oficjalnej strony twórcy. Aplikacja dostępna jest obecnie we wczesnej wersji alpha.
Durante przygotował program dla Dark Souls 2, ale jego ambicje są dużo większe i w przyszłości możemy liczyć na wsparcie także dla innych tytułów.
Poza downsamplingiem, GeDoSaTo umożliwia także modyfikowanie tekstur w grze oraz wprowadzenie kilku dodatkowym efektów graficznych, takich jak rozbudowane ambient occlusion (cieniowanie powierzchniowe), lepsze od domyślnego wygładzanie krawędzi czy głębię ostrości. Szczegóły i poglądowe screeny znaleźć można w artykule serwisu PC Gamer.