Molyneux: „Fable 3 było katastrofą”
„Kiedy tworzę grę, zawsze mam w głowie jej perfekcyjną wizję.”
Peter Molyneux, twórca serii Fable, stwierdził, że trzecia odsłona cyklu to „katastrofa”.
- Jako projektant, gdy tworzę grę, mam zawsze w głowie jej perfekcyjną wizję - powiedział deweloper w rozmowie z Develop. - Fable było dla mnie pięknym niesamowitym, zachwycającym, zabawnym, artystycznym diamentem, wciągającym od samego początku.
- Ta perfekcja nigdy jednak nie pojawiła się w finalnym produkcie, ponieważ w praktyce zawsze coś się nie udaje - dodał.
Molyneux stwierdził, że druga część serii była lepsza od pierwszej, jednak trzecia okazała się najgorszą.
- Myślę, że Fable 2 było krokiem we właściwym kierunku. Uważam też, że Fable 3 było katastrofą. Była projektowana z myślą o skali o wiele większej od tej, do której została ograniczona - zaznaczył projektant.
Twórca podkreślił, że gdyby mógł, poświęciłby na prace nad Fable 3 dodatkowy rok.
Peter Molyneux pracuje obecnie - w nowym studiu 22 Cans - nad grą Godus. Wcielamy się w bóstwo i czuwamy nad rozrastającą się cywilizacją. Zaczynamy z kilkoma osadnikami, a po paru godzinach obserwujemy już setki domów i posiadłości. Podstawą rozgrywki jest formowanie terenu.