Monster Hunter, Mega Man doczekają się odsłon mobilnych
Od nowego studia Capcomu.
Capcom poinformował wczoraj, że założył nowy „wydział biznesu mobilnego” i nie chodzi o obwoźną sprzedaż gier na japońskich bazarach, lecz o produkcje na smartfony i tablety.
Firma planuje „agresywne” wykorzystanie swoich najpopularniejszych licencji, tworząc gry nie tylko na rynek azjatycki, ale i dla graczy na Zachodzie.
Japońska korporacja dodaje, że chce uszczknąć część rosnącego błyskawicznie rynku mobilnego, który - według prognoz - ma generować w 2019 roku już 37,4 mld dolarów przychodów.
Pracami zajmie się studio Beeline Interactive Japan, przemianowane teraz na Capcom Mobile. Firma odpowiadała ostatnio za liczne tytuły na bazie Smurfów.
Teraz twórcy dostaną do dyspozycji dużo większe nazwy, ponieważ wydawca do końca marca 2017 roku planuje wydać cztery pozycje, bazujące na licencjach Monster Hunter, Mega Man i Sengoku Basara.
Większe skupienie na rynku mobilnym nie jest niczym nowym wśród japońskich producentów. Ofensywę na telefonach i tabletach zaczęło niedawno Nintendo, a dedykowane studio otworzyło niedawno także Sony.