Monster Hunter Rise - poradnik i najlepsze porady
Kompletny przewodnik łowcy potworów - polowanie, walka, wszystkie bronie i przeciwnicy.
Witamy w poradniku do Monster Hunter Rise. W grze wcielamy się w łowcę potworów, który poluje na ogromne bestie. Bez odpowiedniego przygotowania nawet najlepszy wojownik nie poradzi sobie w dzikich odstępach, dlatego pomożemy stawić pierwsze kroki w grze i wyjaśnimy wszystkie zawiłości rozgrywki.
W naszej publikacji znajdziesz wiele przydatnych informacji - od szczegółowych opisów mechanik związanych z rozgrywką, po charakterystykę wszystkich broni, a kończąc na poradach i wskazówkach, które pomogą ci pokonać każdego potwora.
W Monster Hunter Rise odwiedzisz pięć różnorodnych krain, do których wyruszysz z wioski Kamura. To twoja baza wypadowa i spokojny azyl pomiędzy kolejnymi zadaniami. Życzymy przyjemnej lektury i udanych łowów!
Spis treści
Porady na start
Tutaj znajdują się informacje związane z rozgrywką - wyjaśniamy najważniejsze mechaniki gry. Dowiesz się, jak poruszać się po lokacjach, poznasz najważniejsze obiekty w wiosce, a także jak korzystać z przedmiotów i jak zmieniać ekwipunek.
- Monster Hunter Rise - wioska Kamura: najważniejsze obiekty, miejsca, osoby i postacie
- Monster Hunter Rise - zarządzanie ekwipunkiem: jak przenosić przedmioty, uzupełniać zapasy ze skrzynki
- Monster Hunter Rise - szybkie wybieranie przedmiotów: jak korzystać i ustawić
- Monster Hunter Rise - waluta gry: złoto i punkty Kamury, jak szybko zdobywać
- Monster Hunter Rise - poruszanie się po wiosce i lokalizacjach: szybka podróż, podobozy, korzystanie z mapy
- Monster Hunter Rise - kablobak, wspinaczka po ścianach, jazda na kumpsie
- Monster Hunter Rise - tryb wieloosobowy: jak grać ze znajomymi, stworzyć grę lub dołączyć do innej
Pytana i odpowiedzi:
Zadania, polowanie i potwory
W tym miejscu znajdziesz informacje na temat zadań i dodatkowych aktywności, jakich można podjąć się w grze. Opiszemy również polowania i wszystkie potwory.
Zadania:
- Monster Hunter Rise - początek gry: co robić najpierw, gdzie iść; cel gry
- Monster Hunter Rise - postacie i obiekty przydzielające zadania: gdzie odbierać misje
- Monster Hunter Rise - rodzaje zadań: wioski, Centrum, pilne, Furii, Areny, treningowe, poboczne, zlecenia
- Monster Hunter Rise - jak sprawdzić, ile czasu zostało do końca zadania
- Monster Hunter Rise - jak zatrzymać czas zadania, zapuzować grę
- Monster Hunter Rise - jak porzucić i ukończyć zadanie, wrócić do wioski
Polowanie na potwory:
- Monster Hunter Rise - polowanie (1): wybór zadania, warunki misji
- Monster Hunter Rise - polowanie (2): przygotowanie się do zadania
- Monster Hunter Rise - polowanie (3): rozpoczęcie: obóz, namiot, skrzynka z zaopatrzeniem
- Monster Hunter Rise - polowanie (4): walka, zabijanie lub łapanie potwora; zbieranie przedmiotów
- Monster Hunter Rise - polowanie (5): zakończenie, odebranie nagrody, powrót do wioski
Zaawansowane porady:
- Monster Hunter Rise - dosiadanie potworów, jazda i walka na wiwernie
- Monster Hunter Rise - jak złapać potwora, jakich przedmiotów użyć
Postać, wyposażenie i przedmioty
Tworzenie z pozyskanych materiałów nowego wyposażenia to, obok polowania na potwory, nieodłączny element rozgrywki w serii Monster Hunter. W tej sekcji poznasz podstawy tworzenia sprzętu oraz przedmiotów, a także dowiesz się, na czym polega system rozwoju postaci.
- Monster Hunter Rise - rozwój postaci, poziom łowcy, jak awansować
- Monster Hunter Rise - wyposażenie: broń, pancerz, umiejętności, floria, jak zmienić
- Monster Hunter Rise - kuźnia: wykuwanie i ulepszanie broni i pancerza; jak odkryć kolejne poziomy drzewka
- Monster Hunter Rise - kule pancerza: rodzaje, jak zdobyć, do czego służą
- Monster Hunter Rise - jak tworzyć przedmioty, mikstury lecznicze; autotworzenie
Kompani, zasoby i materiały
Kompani, których możesz zabrać na łowy, nie tylko wesprą cię walce, ale również pomogą ci pozyskiwać cenne materiały. W tym rozdziale zatem wyjaśnimy, jak zdobywać cenne zasoby i jak zarządzać towarzyszami.
- Monster Hunter Rise - kompani: koleżkot, kumpies - wynajmowanie, wyposażenie, umiejętności, zachowanie
- Monster Hunter Rise - kuźnia kompanów, skrawki: jak tworzyć wyposażenie koleżkota i kumpsa
- Monster Hunter Rise - sprzęt kumpsów: jak zdobyć nowe przedmioty dla kompana
- Monster Hunter Rise - przedmioty, materiały, zasoby, surowce: jak pozyskiwać i uzupełniać zapasy
Walka i broń
Starcia z potworami to istota rozgrywki w Monster Hunter. W tej sekcji poznasz podstawy walki i dowiesz się, jak radzić sobie w trudnych sytuacjach. Opisujemy również dostępną broń.
- Monster Hunter Rise - walka: jak walczyć, kombinacje ataków, jedwabionić, obrona
- Monster Hunter Rise - ostrość i zużycie broni, jak naostrzyć oręż i korzystać z osełki
- Monster Hunter Rise - zgodność broni: co to jest, o czym informuje, jak zwiększyć
Wszystkie potwory
To z nimi zmierzysz się w dzikich odstępach różnorodnych krain, które okalają wioskę Kamurę. Na poszczególnych stronach opisujemy każdą bestią, wskazujemy mocne i słabe strony przeciwnika, a także przedstawiamy wskazówki, które pomogą ci pokonać każdego stwora.
Poziom trudności: 1/10
- Monster Hunter Rise - potwór: Arzuros
- Monster Hunter Rise - potwór: Wielki Baggi
- Monster Hunter Rise - potwór: Wielki Izuchi
- Monster Hunter Rise - potwór: Lagombi
Poziom trudności: 2/10
- Monster Hunter Rise - potwór: Kulu-Ya-Ku
- Monster Hunter Rise - potwór: Wielki Wroggi
- Monster Hunter Rise - potwór: Aknosom
- Monster Hunter Rise - potwór: Tetranadon
- Monster Hunter Rise - potwór: Khezu
Poziom trudności: 3/10
- Monster Hunter Rise - potwór: Ludroth Królewski
- Monster Hunter Rise - potwór: Barroth
- Monster Hunter Rise - potwór: Basarios
Poziom trudności: 4/10
- Monster Hunter Rise - potwór: Bishaten
- Monster Hunter Rise - potwór: Volvidon
- Monster Hunter Rise - potwór: Pukei-Pukei
- Monster Hunter Rise - potwór: Rathiana
Poziom trudności: 5/10
- Monster Hunter Rise - potwór: Somnacanth
- Monster Hunter Rise - potwór: Tobi-Kadachi
- Monster Hunter Rise - potwór: Barioth
Poziom trudności: 6/10
- Monster Hunter Rise - potwór: Anjanath
- Monster Hunter Rise - potwór: Mizutsune
- Monster Hunter Rise - potwór: Rathalos
- Monster Hunter Rise - potwór: Zinogr
Poziom trudności: 7/10
Interfejs i oznaczenia na ekranie
Na ekranie gry znajduje się wiele informacji. Niektóre z nich są elementami stałymi (nie znikają po jakimś czasie). Pojawia się również komunikaty, które widnieją na ekranie tylko przez jakiś czas.
- Zegar - informuje, ile czasu pozostało do wykonania zadania (kiedy biała wskazówka dojdzie do żółtej, wówczas zakończy się czas na wykonanie misji);
- Statusy - pozytywne i negatywne efekty oraz plagi - przedstawione w formie symboli (małych ikonek), pojawiają się tylko wtedy, gdy dany efekt (wzmacniający lub szkodliwy) bądź plaga działa na postać;
- Pasek zdrowia bohatera - gdy spadnie do 0, bohater zemdleje i trafi do obozu;
- Pasek wytrzymałości bohatera - gdy spadnie do 0, bohater nie będzie mógł się poruszać przez chwilę i nie będzie mógł wyprowadzać ataków i biegać/ Należy odczekać chwilę, aby uzupełnić pasek wytrzymałości;
- Poziom ostrości broni - gdy broń się stępi, będzie bezużyteczna - należy ją wówczas naostrzyć osełką, aby możliwe było zadawanie pełnych obrażeń;
- Ikona ataku specjalnego danej broni - różni się w zależności od wyposażonego oręża. informuje nas, czy możemy skorzystać ze specjalnych zdolności danej broni;
- Paski zdrowia koleżkota i kumpsa, naszych towarzyszy;
- Cel zadania;
- Minimapa;
- Pasek kablobaka;
- Potwory dostępne w danej lokacji - możemy je zaznaczyć, by ułatwić śledzenie celu;
- Komunikaty, które pojawiają się, gdy zbierzemy nowy materiał, zostanie wytworzyny automatycznie nowy przedmiot lub gdy zrealizujemy całe lub część zadania pobocznego lub zlecenia;
- Pasek akcji;
- Pasek przedmiotów.
Wskazówki dla zaczynających grę
Przygotowaliśmy porady i wskazówki dla graczy, którzy stawiają pierwsze kroki w Monster Hunter Rise:
- Aby w pełni wykorzystać potencjał wioski, warto przejść wątek główny. Dzięki temu odblokujesz wszystkie obiekty, a także otrzymasz nowe możliwości ulepszania wyposażenia, w tym tworzenie talizmanów.
- Zbieraj wszystkie zasoby, które pojawią się na twoje drodze; sprawdzaj mapę w poszukiwaniu zasobów.
- Zanim wyruszysz w podróż do miejsce zadania, przygotuj się: uzupełnił zapasy, ulepsz lub wykuj nową broń i pancerz. Połowa sukcesu to dobór odpowiedniego sprzętu i maksymalna liczba mikstur leczniczych w ekwipunku.
- Po rozpoczęciu zadania podejdź do skrzyni z zaopatrzeniem i zabierz zasoby, które przygotowała Gildia. Te przedmioty mogą zostać wykorzystane podczas aktualnej misji (po jej wykonaniu znikają bezpowrotnie), więc nie żałuj ich i w pierwszej kolejności wykorzystaj je.
- Zwróć uwagę, że skok - nawet z bardzo dużej wysokości - nie zabije bohatera, więc nie martw się, że zginiesz, gdy spadniesz z przepaści. Co więcej, skok w dół umożliwi ci szybsze przedostanie się do obszaru, który zlokalizowany jest w podziemiach.
- Zaliczaj jak najwięcej opcjonalnych zadań pobocznych - można je realizować podczas wykonywania prawie każdego rodzaju misji. Zapewniają specjalne nagrody i - przed wszystkim - kule pancerza, niezbędne do ulepszania elementów pancerza.
- Po przybyciu do Kamury dokładnie zapoznaj się ze wszystkimi obiektami i porozmawiaj z postaciami, nad głowami których widnieją różnokolorowe dymki (mają zazwyczaj do przekazania istotne informacje lub zlecenia). Poświęć czas, aby poznać dokładnie funkcje, które pełni plac kompanów, kuźnia czy kantyna. Wiedza ta pozwoli ci przygotować się do walk z potworami - i nie tylko.
- Leczyć się można na kilka sposobów. Jednak używając mikstur, pamiętaj, że podczas picia, nie można przerwać tego procesu, gdyż w innym wypadku leczenie będzie nieefektywne. Dlatego, walcząc z potworem, odejdź na bezpieczną odległość lub znajdź osłonę, i dopiero wtedy użyj mikstury.
- Podczas zadania możesz skorzystać z szybkiej podróży, by wrócić do obozu, aby np. przenieść przedmioty do skrzynki z sakwy polowej, jeśli skończy ci się miejsce. Nie możesz jednak szybko przenieść się do obozowiska w trakcie walki.
- Gdy pasek zdrowia spadnie do zera, twoja postać zemdleje i wówczas trafisz do obozu, gdzie odnowisz swoje siły. Podczas zadań możesz zostać powalony tylko określoną liczbę razy (zazwyczaj 3). Jeśli przekroczysz tę wartość, to misja zakończy się niepowodzeniem. W z każdym omdleniem, nagroda za wykonanie zadania ulega pomniejszeniu.
Zobacz także oficjalną stronę Monster Hunter Rise.