Monster Hunter Rise - walka: jak walczyć, kombinacje ataków, jedwabionić, obrona
Jak wyprowadzać ataki, kiedy stosować uniki.
Walka z potworami to istota rozgrywki w Monster Hunter Rise. Gra bowiem toczy się wokół potyczek z dużymi bestiami, które musimy pokonywać, by zaliczać kolejne misje. Na tej stronie zapoznasz się z podstawami walki. Dowiesz się, jak atakować, wyprowadzać ciosy i bronić się przed szarżującymi stworami, a także jak stosować kombinacje ciosów i jak używać ataków jedwabionicią.
Podstawowe ataki
Podstawowe ataki wyprowadzamy za pomocą dwóch przycisków na Nintendo Switch: A i X. W zależności od rodzaju broni ciosy mogą w różny sposób działać, np. jako słaby, ale szybki, atak, lub jako mocne, ale powolne, uderzenie.
Zanim wyposażymy się w nową broń, warto najpierw przetestować ją na obszarze treningowym, który znajduje się wiosce. Dostaniemy się tam z Placu kompanów lub z poziomu mapy Kamury (przytrzymaj - na joy-conie). Arena treningowa służy do ćwiczeń. Możemy w każdej chwili zmienić oręż, podchodząc do skrzynki na przedmioty (1).
Na ekranie pojawiają się podstawowe kombinacje ciosów. Warto je trenować na wielkim posągu (2), który znajduje się w centralnym punkcie tego obszaru. Każda uderzenie inna to animacja, która trwa określony czas, dlatego - podczas walki z żywym przeciwnikiem - należy dostosować nasze ataki obecnej sytuacji. Czasami warto zadać tylko jeden lub dwa szybkie uderzenia i wykonać unik, niż próbować wyprowadzić kilka ciosów pod rząd, ale otrzymać obrażenia.
Kombinacje ataków, ataki specjalne
Jeśli poznamy podstawy działania danej broni, należy zapoznać się z bardziej zaawansowanymi kombinacjami. Każdy oręż ma inny zestaw ciosów.
Przejdź do menu gry (+ na joy-conie), przejdź do zakładki Informacje, a potem do opcji: Notatki łowcy / Sterowanie i kombinacje, by wyświetliły się instrukcje oraz kombosy każdej broni. Warto dokładnie zapoznać się z informacjami, które się tam znajdują.
Zaawansowane kombinacje są trudniejsze w wykonaniu, ale są bardziej efektowne i przede wszystkim - efektywne. Nierzadko należy wcisnąć kilka przycisków w odpowiedniej kolejności, aby rozpocząć sekwencję i zakończyć ją z impetem. Trening czyni mistrza, dlatego warto poświęcić czas i nauczyć się posługiwania się kombinacjami, aby już na polu walki wykorzystać efektywnie wiedzę.
Większość broni posiada specjalne umiejętności, które je wyróżniają od pozostałych. Za pomocą młota naładujemy nasze ataki, a bliźniacze ostrza posiadają tryb demona, który zmienić nasze ruchy, ataki i unikach. Na ekranie Sterowania i kombinacje znajdują się szczegółowe instrukcje, jak korzystać z tych zdolności, a w sekcji Broń naszego poradnika odnajdziesz strony z opisem wszystkich broni.
Jednwabionić, żelaznonić
System walki w Monster Hunter Rise jest dosyć rozbudowany. Oprócz zwykłych uderzeń, kombinacji ataków i specjalnych umiejętności, możemy również wyprowadzić ataki jedwabionicią. Są to sekwencje uderzeń wykorzystujące kablobakaki.
W dole ekranu widoczny jest pasek kablobaków (3), który składa się standardowo z dwóch segmentów, ale można go rozszerzyć do trzech. Do dyspozycja mamy dwa ataki jedwabionicią, które uruchamiamy przytrzymując ZL i wciskając A (pierwszy atak) lub X (drugi atak). W zależności do rodzaju ataku używają jeden lub dwa segmenty paska kablobaka.
Segmenty kablokaka, po wykorzystaniu, po chwili zregenerują się automatycznie. Aby rozszerzyć pasek do trzech części, należy odszukać kablobaka, owada, którego często możemy spotkać w różnych miejscach na mapie. Należy mieć na uwadze, że tylko przez kilka chwil będzie się utrzymywał ten stan.
Obrona: uniki, tarcza, kablopad
Walka w Monster Hunter nie opiera się tylko i wyłącznie na atakach. Bardzo ważna jest również obrona. Nie możemy cały czas bezmyślnie szarżować, gdyż potwór szybko to wykorzysta. Należy więc czekać na odpowiedni moment do zadania ciosu, broniąc się efektywnie za pomocą uniku lub tarczy.
Tarczę możesz użyć tylko wówczas, gdy dany oręż posiada taką funkcję. Większość broni nie posiada jednak tej funkcji, więc to unik jest podstawowym elementem każdej obrony. Wykonany w porę, sprawi, że unikniemy obrażeń. Warto zwrócić uwagę, że uniki zużywają wytrzymałość, więc nie można ich wykonywać w nieskończoność.
Po udanym uniku, upewnij się, że potwór nie wyprowadzi kolejnego ataku, i dopiero wówczas zaatakuj go. Jeśli to możliwe, skorzystaj z kombinacji, by zadać bestii jak największe obrażenia.
Zwróć uwagę, że walka w Monster Hunter Rise jest oparta na animacjach. I twoje ataki, także ataki bestii trwają określony czas. Kiedy rozpoczniesz uderzenie, nie możesz go zatrzymać, więc przemyśl każdy swój ruch. Niestety, animacje potworów mają pierwszeństwo nad twoimi. Jeśli więc rozpoczniesz zwykły atak lub kombinację ciosów, a w tym czasie przeciwnika wykona uderzenie, które dosięgnie twojej postaci, automatycznie zakończy to sekwencję twojego ataku.
Możemy również bronić się przed atakami przeciwników, wykorzystując umiejętności związane kablobakami. Jeszcze w locie, możemy wykonać unik, by ominąć uderzenie potwora. Co więcej, kiedy bestia pośle nas w powietrze, możemy wykonać kablopad (ZL + B).
Następnie: Monster Hunter Rise - ostrość i zużycie broni, jak naostrzyć oręż i korzystać z osełki
Spis treści: Monster Hunter Rise - poradnik i najlepsze porady