Monster Hunter World - bronie dwuręczne: miecz, młot, róg łowiecki, topór sprężynowy
Zalety i wady władania broniami dwuręcznymi.
Spośród wszystkich typów uzbrojenia dostępnych w grze, oręż dwuręczny zadaje największe obrażenia. Wynika to z jego rozmiaru i ciężkości. Jednak kosztem posługiwania się tymi broniami jest ociężałość wyprowadzanych ataków i zmniejszona mobilność w porównaniu z pozostałymi rodzajami uzbrojenia.
Ważna jest również technika władania dwuręcznymi mieczami, toporami, młotami czy rogami łowieckimi, gdyż zaatakowanie w nieodpowiednim momencie nie przyniesie nam korzyści. A co najgorsze - odsłonimy się, umożliwiając przeciwnikowi wyprowadzenie czystego uderzenia.
Poniżej opisaliśmy bronie dwuręczne:
Pamiętaj, że każdą broń można ulepszać w kuźni, co zdecydowanie zwiększa obrażenia zadawane potworom.
Miecz dwuręczny
Jak na ciężką broń przystało, miecz dwuręczny zadaje sporo obrażenia potworom, ale nie ma co liczyć na szybkie wyprowadzanie ciosów. Poruszanie się z tym orężem jest dosyć ociężałe i krępuje ruchy, co należy zaliczyć do minusów. Na plus - broń ta oferuje duży zasięg wyprowadzanych ataków.
Co więcej, jest też przy tym dokładna - dosyć łatwo trafia się nią w obrany przez nas cel. Pomaga w tym ciekawa sekwencja ciosów (stopniowe naciskanie przycisku: trójkąt na PS4 lub Y na XBO), pozwalająca wyprowadzić atak, składający się z trzech uderzeń, który każdy następny zabierze potworowi więcej punktów życia. Kluczem do opanowanie tego rodzaju ataku jest rozpoczęcie go przed stojącą przed nami bestią.
Można również zacząć wyprowadzać uderzenia, gdy stwór zbliża się do nas. Wtedy istnieje dużo prawdopodobieństwo, że sam nadzieje się na nasz atak, choć cała czynność wymaga wyczucia. Miecz dwuręczny pozwala również na blokowanie ciosów przeciwnika. Jest to ważna funkcja w momencie, gdy niemożliwe będzie wykonanie szybkiego uniku.
Podsumowując, miecz dwuręczny:
- zadaje największe obrażenia spośród wszystkich broni w grze;
- powoduje spowolniony ruch, gdy jest w użyciu;
- ładowane ataki powinny być używane tak często jak to możliwe, aby wykorzystać w pełni potencjał broni;
- jest potężną, ale też wymagającą, bronią. Trudność polega nie tylko w nauce posługiwania się tym orężem, ale także w ustawianiu się, by zaatakować odpowiednią część ciała potwora.
Młot
Młot zadaje ogromne obrażenia, choć zdecydowanie wymaga wprawy. Machanie na lewo i prawo na niewiele się tu zda, bowiem oręż jest ciężki, a co za tym idzie uderzenia wyprowadzane nim są powolne (wolno wprowadza się w ruch tę broń). Dodatkową trudnością jest również precyzyjne celowanie w daną część ciała potwora, a to ze względu na wspomnianą niską szybkość uderzenia. Często zdarzyć się może, że wyprowadzając atak, przeciwnik zmieni położenie, omijając nasz cios. Dlatego ważne jest przewidywanie ruchów bestii.
Jednak wszystkie te niedogodności rekompensują zadawane obrażenia. Pomaga w tym sekwencja ciosów. Wciskając - w odpowiednim tempie - trzykrotnie trójkąt (na PS4) lub Y (na XBO) wprawiamy nijako młot w ruch, sprawiając, że nasza broń po każdym uderzeniu zadaje większe obrażenia. Kluczowy jest ostatni atak, za pomocą którego możemy odebrać znaczną ilość punktów życia potworowi.
Kolejnym, ciekawym combosem jest sekwencyjne wciskanie przycisku kółka (na PS4) lub B (na XBO), które przypomina czynność wbijania gwoździ. Szczególnie przydaje się to, gdy potwór leży nieruchomo na ziemi. Za pomocą tej sekwencji możemy potężnie zranić przeciwnika.
Reasumując, gdy opanujemy tę broń, trenując skuteczne wyprowadzenie ataków, możemy przy jej pomocy zadawać ogromne obrażenia, nierzadko wywołując u wrogich stworzeń ogłuszenie.
Podsumowując, młot:
- daje wiele satysfakcji, gdyż uderzenia są soczyste, jeśli tylko dosięgną celu, a przy tym potrafią poważnie zranić przeciwnika;
- mimo swojej powolności, to nie krępuje ruchów i nie czuć jego ogromnej ciężkości, gdy się nim posługujemy;
- spośród wszystkich dostępnych broni najlepiej nadaje się do ogłuszania potworów, gdy uderzamy ich w głowę.
Róg łowiecki
Jedna z trudniejszych broni do opanowania - i to z kilku powodów. Choć jednocześnie trudności, które sprawiają, że władanie rogiem łowieckim są problematyczne, po odpowiednim wytrenowaniu mogą przerodzić się w jej zalety.
Po pierwsze, należy nauczyć się wyprowadzania ataków, gdyż - mimo dużego zasięgu rogu łowieckiego - trafienie w cel może być kłopotliwe. A to ze względu na długość tego oręża. Z jednej strony duży zasięg sprawia, że nie musimy stać blisko przeciwnika, ale z drugiej strony źle wyprowadzony cios ominie wroga, nie zadając mu żadnych obrażeń.
Po drugie, za pomocą rogu łowieckiego możemy grać melodie, wzmacniając nasze umiejętności oraz temu, z którym podróżujemy. Niczym bard z gier RPG. Efekty mogą być różne (np. mogą wzmacniać ataki bądź zwiększać obronę). Granie melodii polega na odpowiednim wyprowadzaniu ataków (wciskaniu przycisków), tworząc kompozycję.
Dlatego też nie zaleca się korzystanie z tej broni początkującym graczom oraz samotnikom, którzy nie zamierzają grać w kooperacji z innymi graczami, gdyż nie wykorzystają w pełni właściwości, które oferuje róg łowiecki.
Podsumowując, róg łowiecki:
- mimo że jest postrzegany jako broń wspierająca można go używać podczas solowej rozgrywki, choć - bez wątpienia - swój potencjał uwalnia w kooperacji;
- wzmacnia - za pomocą wygrywanych melodii - postać i drużynę dzięki różnym boostom (np. premii do ataku czy obrony). Posiadanie w zespole postaci, która umiejętnie posługuje się rogiem łowieckim będzie nieocenionym wsparciem;
- w użyciu przypomina młot (duże obrażenia, wolne ruchy), ale ma dłuższy zasięg.
Topór sprężynowy
To ciekawy przykład broni, a ściśle mówiąc topora, który ma dwa tryby działania. Możemy je swobodnie przełączać. Pierwsza wersja, o krótszym ostrzu, oferuje szybsze ataki. Druga natomiast za większy zasięg, przy jej pomocy możemy zadawać większe obrażenia, ale z kolei jest wolniejsza.
Ogólnie rzecz ujmując, topór sprężynowy w jednym i drugim trybie oferuje kompromis między szybkością wyprowadzanych ataków a ilością zadawanych obrażeń. Co więcej, umożliwia dostosowanie taktyki do przeciwnika, z którym się mierzymy. Dzięki długiemu ostrzu możemy trzymać stwora na dystans, a kiedy potrzebujemy zadać dużo szybkich i mocnych ciosów, wybieramy jego krótszą wersję. Jako kolejną zaletę tej broni należy wymienić łatwość w trafianiu we fragment ciała, na którym na zależy.
Gdy bestia leży na ziemi, w celu dobicia stwora, warto użyć sekwencji ciosów wyprowadzanych jeden za drugim, wciskając przycisk kółka (na PS4) lub B na (XBO). Topór stopniowo nabiera pędu, by w końcowej fazie zadać potężne - jak na tę broń - obrażenia. Polecany dla początkujących graczy.
- Spis treści: Monster Hunter World - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
- Monster Hunter World - bronie jednoręczne: owadzia glewia, miecz długi, bliźniacze ostrza
- Monster Hunter World - bronie z tarczą: miecz i tarcza, lanca, lancopał, ładowane ostrze
- Monster Hunter World - bronie dystansowe: ciężkie i lekkie łukodziałko, łuk
Podsumowując, topór sprężynowy:
- dzięki transformacji broni umożliwia zmianę trybu działania - długie ostrze (topór) lub krótkie ostrze (miecz);
- w trybie długiego ostrza (topora) ma szerszy zasięg ataków;
- w trybie długiego ostrza (topora) najlepiej wykorzystywać do naładowania fiolek;
- w trybie krótkiego ostrza (miecza) umożliwia wzmocnienie - za pomocą fiolek - ataków, które trudniej jest odbić;
- w trybie krótkiego ostrza (miecza) oferuje szybsze ataki.