Skip to main content

Monster Hunter World - crafting: tworzenie przedmiotów

Podstawy craftingu - przedmioty, amunicja, mikstury, pułapki.

Crafting, czyli tworzenie przedmiotów, odgrywa dużą rolę w Monster Hunter World. Wszystko, co bohater nosi przy sobie, można wytworzyć lub ulepszyć. Począwszy od broni i pancerzy, a kończąc na miksturach leczniczych czy amunicji do łukodziałka. Crafting jest rozbudowany, choć ten tyczący się przedmiotów jest prostszy w opanowaniu, w porównaniu z wykuwaniem i ulepszaniem broni, pancerzy i amuletów.

Tworzenie przedmiotów dostępne jest z poziomu meny gry (zakładka: Przedmioty wyposażenie, opcja: Lista tworzenia), a także poprzez skrzynie rozmieszczone w Asterze oraz w obozie. Warto wiedzieć, że korzystając z kufrów mamy dostęp do wszystkich zebranych składników (z sakwy i skrzyń na przedmioty), a wybierając opcję craftingu z menu gry - tylko z materiałów, które nosimy przy sobie.

Poprzez crafting przedmiotów można wytworzyć między innymi: mikstury i przedmioty lecznicze, antidotum, amunicję, powłoki, mikstury zwiększające statystyki, pułapki, bomby.

Tworząc przedmioty za pomocą skrzyni, będziemy mieli do dyspozycji więcej składników.

Tworzenie przedmiotów (crafting)

Okno tworzenia składa się z listy przedmiotów (1), które można wyprodukować, a po prawej stronie ze składników, które są wymagane do wytworzenia danego przedmiotu (2). Po wybraniu interesującej nas rzeczy - i po spełnieniu wymagań odnoszących się do ilości potrzebnych materiałów - możemy stworzyć przedmiot, wybierając okno: „Przedmiot można stworzyć” (3). Klikając ponownie, wyprodukujemy kolejny egzemplarz.

Obok każdego przedmiotu znajduje się pole do zaznaczania (4). Gdy je odhaczymy (przycisk: trójkąt na PS4 lub Y na XBO) dany obiekt będzie produkowany automatycznie, jeśli tylko w sakwie na przedmioty znajdą się niezbędne składniki. Taka sytuacja będzie miała miejsce za każdym razem, kiedy zbierzemy materiał (roślinę, grzyb itp.). Warto wybrać tylko te przedmioty do automatycznego tworzenia, z których najczęściej korzystamy, na przykład mikstury lecznicze czy amunicję.

Okno tworzenia przedmiotów.

Zobacz też:


W trakcie rozwijania głównego wątku fabularnego otrzymamy dostęp do obiektu badań botanicznych, gdzie będziemy mogli hodować ograniczoną ilość składników, takich jak niektóre rośliny. To znacznie ułatwi tworzenie przedmiotów, jak na przykład mikstury lecznicze, gdyż nie będziemy musieli chodzić po lokacjach i zbierać materiały. Zamiast tego będą one produkowane w centrum badań botanicznych.

Zobacz także