Monster Hunter World - potwory: Anjanath, Rathiana, Tzitzi-Ya-Ku
Opis potworów, wskazówki i porady, które można wykorzystać podczas walki.
Kolejne polowania i kolejne potwory. Walcząc z bestiami warto zaczerpnąć wiedzy na temat słabych i mocnych stron przeciwnika, aby lepiej przygotować do potyczki. Z pomocą przychodzi przewodnik polowy. Poniższe informacje są jego uzupełnieniem.
Opisywane poniżej potwory występują w Starodrzewie, Pustkowiach Dzikowieży i Pogórzu Koralowym:
Anjanath
Występowanie: Starodrzew.
Charakterystyka: wiwerna zwalista przypominająca dinozaura. Jeden z największych potworów występujących w grze i jeden z trudniejszych przeciwników. Potrafi zionąć ogniem, dzięki specjalnemu narządowi w gardle.
Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:
- jego obrona jest wszechstronna (gryzie, gdy będziesz z przodu i kopie, gdy będziesz z tyłu);
- jest agresywny - jego ataki (skoki i szarża) zabierają dużą ilość punktów życia, więc należy ich wystrzegać, najlepiej poprzez uniki;
- potrafi atakować ogniem (poprzez zionięcie), które stopniowo uszczupla pasek zdrowia. Warto mieć przy sobie oczystkę, która leczy tę plagę. Można wykorzystać również mokrą powierzchnię (należy wykonać unik, by zneutralizować ten szkodliwy efekt).
- zniszczenie gardła (części ciała) uniemożliwi potworowi atakowanie ogniem, co ułatwi walkę z nim.
Czułe punkty: głowa, ogon.
Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (0), woda (3), piorun (2), lód (2), smok (1), trucizna (2), sen (2), paraliż (2), wybuch (1), ogłuszenie (2).
Części, które można wyciąć z potwora: skórka Anjanatha, łuska Anjanatha, kieł Anjanatha, kość nosowa Anjanatha, płytka Anjanatha.
Nagrody za pokonanie potwora: skóra Anjanatha, łuska Anjanatha, kość nosowa Anjanatha, ogon Anjanatha, płytka Anjanatha, kość potwora D, worek płomienny.
Rathiana
Występowanie: Starodrzew, Pustkowie Dzikowieży.
Charakterystyka: przypominająca smoka wiwerna latająca - jest zielona, ma długi ogon i potrafią ziać ogniem, co jest jej jednym z najgroźniejszych ataków. Poza tym w ogonie znajduje się jad, którym zatruwa swoje ofiary.
Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:
- kiedy zauważysz, że Rathiana szykuje się do ataku ogniem, schowaj się, a najlepiej podbiegnij do niej bliżej, aby uniknąć ognia i móc ją zaatakować z bliska;
- Oczystka lub wykonanie uników na mokrej powierzchni zneutralizuje szkodliwy ofekt ognia;
- dźga swoim ogonem, a gdy ten atak dosięgnie celu, postać będzie zatruta. Dobrze mieć przy sobie zapas antidotum.
- ogon można odciąć, co uniemożliwi potworowi zatrucie postaci;
- potwór wzbija się w powietrze i atakuje postać, pikując. Należy bacznie obserwować Rathianę, by w odpowiednim momencie zrobić unik;
- kiedy jest na ziemi, potrafi się szybko obrócić, odrzucając postać;
- będąc pod potworem, można zaatakować potwora kilkukrotnie i uniknąć jego głównych ataków.
Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (0), woda (1), piorun (2), lód (1), smok (3), trucizna (1), sen (2), paraliż (2), wybuch (1), ogłuszenie (3).
Części, które można wyciąć z potwora: skorupa Rathiany, łuska Rathiany, szpon skrzydłowy Rathiany, kolec Rathiany, błona pławna Rathiany, płytka Rathiany.
Nagrody za pokonanie potwora: skorupa Rathiany, łuska Rathiany, szpon Rathiany, błona pławna Rathiany, płytka Rathiany, kość potwora D, worek płomienny.
Tzitzi-Ya-Ku
Występowanie: Pogórze koralowe.
Charakterystyka: wiwerna ptasia o fioletowym kolorze, jeden z mniejszych potworów. Ze względu na wysoką podatność na żywioły i ataki niezabierające dużo punktów życia nie jest przeciwnikiem trudnym do pokonania. Jego największą bronią jest błysk, który oślepia jego wrogów, powodując ogłuszenie.
Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:
- najgroźniejszą bronią potwora jest błysk, który powoduje ogłuszenie, jeśli staniesz naprzeciwko niego w momencie, gdy wykona ten atak;
- pole rażenia błysku ma duży zasięg, dlatego gdy zobaczysz, że potwór chce wykonać ten atak, należy podejść jak najbliżej przeciwnika. Nie dosyć, że unikniesz efektu oślepienia, to będziesz miał możliwość wyprowadzenia kilku uderzeń;
- można uniemożliwić potworowi wykonanie błysku, jeśli zaatakujesz jego głowę;
- będąc z tyłu, należy uważać na kopniaki i atak ogonem, który odrzuca.
Czułe punkty: głowa.
Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (2), woda (3), piorun (3), lód (3), smok (2), trucizna (2), sen (2), paraliż (2), wybuch (2), ogłuszenie (2).
- Spis treści: Monster Hunter World - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
- Monster Hunter World - potwory: Wielki Jagras, Kulu-Ya-Ku, Pukei-Pukei
- Monster Hunter World - potwory: Barroth, Jyuratodus, Tobi-Kadachi
- Monster Hunter World - potwory: Paolumu, Wielki Girros, Radobann
- Monster Hunter World - potwory: Legiana, Odogaron, Rathalos, Diablos
Części, które można wyciąć z potwora: łuska Tzitzi-Ya-Ku, skóra Tzitzi-Ya-Ku, pazur Tzitzi-Ya-Ku, fotofor Tzitzi-Ya-Ku.
Nagrody za pokonanie potwora: łuska Tzitzi-Ya-Ku, skóra Tzitzi-Ya-Ku, pazur Tzitzi-Ya-Ku, fotofor Tzitzi-Ya-Ku, kość potwora D, zrywny ekstrakt.