Monster Hunter World - potwory: Barroth, Jyuratodus, Tobi-Kadachi
Opis potworów, wskazówki i porady, które można wykorzystać podczas walki.
Polowanie na potwory oraz walka z nimi to integralna część każdej gry z serii Monster Hunter. Dlatego tak ważne jest poznanie mocnych i słabych stron bestii, które wykorzystać można podczas pojedynku z nimi. Wielokrotnie trzeba szukać różnych sposobów na pokonanie przeciwnika.
Z pomocą przychodzi przewodnik polowy, w których znajdziemy wiele ważnych informacji na temat potwór. Jednak, aby go uzupełnić, należy wcześniej zebrać punkty badawcze związane z dany stworem. Poniższe wiadomości pozwolą podejść do walki z przeciwnikiem bez potrzeby zaglądania do przewodnika.
Opisywane poniżej potwory występują w Starodrzewie oraz Pustkowiach Dzikowieży.
Barroth
Występowanie: Pustkowie Dzikowieży.
Charakterystyka: wiwerna zwalista, która ma bardzo opancerzoną budowę ciała, a co za tym idzie mało czułych punktów. Najgroźniejszą bronią potwora jest błoto, które służy mu do ataku, jak i do obrony. Często spotkać można go na terenach błotnistych.
Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:
- praktycznie całe ciało jest opancerzone, dlatego należy trafiać w czułe punkty (przednie łapy i ogon, który można uciąć);
- głowa, choć wielka, cechuje się wysoką odpornością na ataki;
- potrafi atakować ogonem;
- wyrzuca z siebie błoto, co stanowi jeden z ataków (raniący i spowalniający);
- błoto służy również jako dodatkowy pancerz;
- wykonuje szarżę, która zabiera dużo punktów życia (najlepiej zrobić unik, gdy potwór naciera);
- nie pozwala za blisko podejść do siebie i będzie starał się odrzucić postać;
- zdarza się, że ucieka do wodnistego obszaru, by tam ukryć się w wodzie;
- jednym ze sposobów walki z nim jest użycie broni dystansowej, dzięki której można łatwiej i precyzyjniej trafiać w czułe punkty, które stanowią najmniejsze części ciała potwora.
Czułe punkty: przednie łapy, ogon.
Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (3/0*), woda (0/3*), piorun (0), lód (2), smok (1), trucizna (3), sen (2), paraliż (3), wybuch (3), ogłuszenie (1).
* - gdy wymaże się błotem
Części, które można wyciąć z potwora: grzbiet Barrotha, pazur Barrotha, skorupa Barrotha, ogon Barrotha, skalp Barrotha.
Nagrody za pokonanie potwora: grzebiet Barrotha, skorupa Barrotha, pazur Barrotha, skalp Barrotha, kość potwora Ś, żyzne błoto.
Jyuratodus
Występowanie: Pustkowie Dzikowieży.
Charakterystyka: potwór przypominający rybę (wiwerna rybia). Zamieszkuje tylko wodne i błotniste tereny ze względu na swoją specyfikę. Jego główną bronią - podobnie jak u Barrotha - jest błoto, którego używa to ataku, jak i do obrony (wzmocnienia pancerza).
Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:
- ze względu na podłużny kształt łatwo trafić tego stwora;
- łatwy do wytropienia ze względu na miejsce występowania (wodne tereny), i z tego też względu nie może zbyt daleko uciec;
- często przystaje, co umożliwia zadanie mu serii ciosów;
- pluje błotem;
- potrafi zanurzyć się wodzie, po czym - po chwili - wyskakuje w powietrze. Zrani postać, jeśli będzie dosyć blisko;
- w wyniku szkodliwego efektu na bazie wody, którym potwór może „zatruć” postać, następuje obniżenie regeneracji wytrzymałości;
- do walki z potworem może dołączyć Barroth, warto to wykorzystać. Stwory często walczą o terytorium, dlatego można zadać Jyuratodusowi kilka ciosów, gdy ten będzie pojedynkował się z Barrothem.
Czułe punkty: głowa, ogon.
Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (1/0*), woda (0/3*), piorun (3/0*), lód (1), smok (1), trucizna (2), sen (1), paraliż (2), wybuch (1), ogłuszenie (3).
* - gdy wymaże się błotem
Części, które można wyciąć z potwora: łuska Jyuratodusa, skorupa Jyuratodusa, kieł Jyuratodusa, pletwa Jyuratodusa.
Nagrody za pokonanie potwora: skorupa Jyuratodusa, łuska Jyuratodusa, kieł Jyuratodusa, płetwa Jyuratodusa, kość potwora Ś, worek wodny.
Tobi-Kadachi
Występowanie: Starodrzew.
Charakterystyka: zwinna jaszczurka (wiwerna kłowa) atakująca piorunem poprzez elektryzowanie swojego futra. Najczęściej spotkać ją można w gęsto zalesionym obszarze Starodrzewu. Wykorzystuje drzewa, przeskakuje z jednego na drugie, by zeskoczyć na niczego niespodziewającą się postać.
Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:
- potwór jest bardzo zwinny i szybki, co utrudnia celowanie w daną część ciała;
- świetnie porusza się po drzewach, z których nagle zeskakuje, atakując postać (należy ją bacznie obserwować i wykonać unik w odpowiednim momencie);
- od czasu do czasu elektryzuje swoje futro, by móc zaatakować postać obrażeniami od pioruna;
- uwaga na ogon - jest długi, i tym samym umożliwia potworowi atak o dużym zasięgu;
- w walce z nim dobrze sprawdza się szybka broń, mogąca zadać kilka ciosów zwinnie poruszającemu się potworowi.
Czułe punkty: głowa, ogon.
Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (2), woda (3), piorun (0), lód (2), smok (1), trucizna (3), sen (2), paraliż (2), wybuch (2), ogłuszenie (2).
- Spis treści: Monster Hunter World - Poradnik, Solucja
Zobacz też:
- Monster Hunter World - potwory: Wielki Jagras, Kulu-Ya-Ku, Pukei-Pukei
- Monster Hunter World - potwory: Paolumu, Wielki Girros, Radobann
- Monster Hunter World - potwory: Anjanath, Rathiana, Tzitzi-Ya-Ku
- Monster Hunter World - potwory: Legiana, Odogaron, Rathalos, Diablos
Części, które można wyciąć z potwora: skórka Tobi-Kadachi, błona Tobi-Kadachi, łuska Tobi-Kadachi, elektroda Tobi-Kadachi, pazur Tobi-Kadachi.
Nagrody za pokonanie potwora: skórka Tobi-Kadachi, błona Tobi-Kadachi, łuska Tobi-Kadachi, pazur Tobi-Kadachi, kość potwora Ś, worek elektryczny.