Skip to main content

Monster Hunter World - potwory: Barroth, Jyuratodus, Tobi-Kadachi

Opis potworów, wskazówki i porady, które można wykorzystać podczas walki.

Polowanie na potwory oraz walka z nimi to integralna część każdej gry z serii Monster Hunter. Dlatego tak ważne jest poznanie mocnych i słabych stron bestii, które wykorzystać można podczas pojedynku z nimi. Wielokrotnie trzeba szukać różnych sposobów na pokonanie przeciwnika.

Z pomocą przychodzi przewodnik polowy, w których znajdziemy wiele ważnych informacji na temat potwór. Jednak, aby go uzupełnić, należy wcześniej zebrać punkty badawcze związane z dany stworem. Poniższe wiadomości pozwolą podejść do walki z przeciwnikiem bez potrzeby zaglądania do przewodnika.

Opisywane poniżej potwory występują w Starodrzewie oraz Pustkowiach Dzikowieży.


Barroth

Występowanie: Pustkowie Dzikowieży.

Charakterystyka: wiwerna zwalista, która ma bardzo opancerzoną budowę ciała, a co za tym idzie mało czułych punktów. Najgroźniejszą bronią potwora jest błoto, które służy mu do ataku, jak i do obrony. Często spotkać można go na terenach błotnistych.

Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:

  • praktycznie całe ciało jest opancerzone, dlatego należy trafiać w czułe punkty (przednie łapy i ogon, który można uciąć);
  • głowa, choć wielka, cechuje się wysoką odpornością na ataki;
  • potrafi atakować ogonem;
  • wyrzuca z siebie błoto, co stanowi jeden z ataków (raniący i spowalniający);
  • błoto służy również jako dodatkowy pancerz;
  • wykonuje szarżę, która zabiera dużo punktów życia (najlepiej zrobić unik, gdy potwór naciera);
  • nie pozwala za blisko podejść do siebie i będzie starał się odrzucić postać;
  • zdarza się, że ucieka do wodnistego obszaru, by tam ukryć się w wodzie;
  • jednym ze sposobów walki z nim jest użycie broni dystansowej, dzięki której można łatwiej i precyzyjniej trafiać w czułe punkty, które stanowią najmniejsze części ciała potwora.

Czułe punkty: przednie łapy, ogon.

Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (3/0*), woda (0/3*), piorun (0), lód (2), smok (1), trucizna (3), sen (2), paraliż (3), wybuch (3), ogłuszenie (1).

* - gdy wymaże się błotem

Części, które można wyciąć z potwora: grzbiet Barrotha, pazur Barrotha, skorupa Barrotha, ogon Barrotha, skalp Barrotha.

Nagrody za pokonanie potwora: grzebiet Barrotha, skorupa Barrotha, pazur Barrotha, skalp Barrotha, kość potwora Ś, żyzne błoto.

Barroth to jeden z nieliczny potworów w Monster Hunter World, którego czułym punktem nie jest głowa.

Jyuratodus

Występowanie: Pustkowie Dzikowieży.

Charakterystyka: potwór przypominający rybę (wiwerna rybia). Zamieszkuje tylko wodne i błotniste tereny ze względu na swoją specyfikę. Jego główną bronią - podobnie jak u Barrotha - jest błoto, którego używa to ataku, jak i do obrony (wzmocnienia pancerza).

Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:

  • ze względu na podłużny kształt łatwo trafić tego stwora;
  • łatwy do wytropienia ze względu na miejsce występowania (wodne tereny), i z tego też względu nie może zbyt daleko uciec;
  • często przystaje, co umożliwia zadanie mu serii ciosów;
  • pluje błotem;
  • potrafi zanurzyć się wodzie, po czym - po chwili - wyskakuje w powietrze. Zrani postać, jeśli będzie dosyć blisko;
  • w wyniku szkodliwego efektu na bazie wody, którym potwór może „zatruć” postać, następuje obniżenie regeneracji wytrzymałości;
  • do walki z potworem może dołączyć Barroth, warto to wykorzystać. Stwory często walczą o terytorium, dlatego można zadać Jyuratodusowi kilka ciosów, gdy ten będzie pojedynkował się z Barrothem.

Czułe punkty: głowa, ogon.

Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (1/0*), woda (0/3*), piorun (3/0*), lód (1), smok (1), trucizna (2), sen (1), paraliż (2), wybuch (1), ogłuszenie (3).

* - gdy wymaże się błotem

Części, które można wyciąć z potwora: łuska Jyuratodusa, skorupa Jyuratodusa, kieł Jyuratodusa, pletwa Jyuratodusa.

Nagrody za pokonanie potwora: skorupa Jyuratodusa, łuska Jyuratodusa, kieł Jyuratodusa, płetwa Jyuratodusa, kość potwora Ś, worek wodny.

Jyuratodusa znajdziemy na wodzie, dla którego jest o naturalne środowisko.

Tobi-Kadachi

Występowanie: Starodrzew.

Charakterystyka: zwinna jaszczurka (wiwerna kłowa) atakująca piorunem poprzez elektryzowanie swojego futra. Najczęściej spotkać ją można w gęsto zalesionym obszarze Starodrzewu. Wykorzystuje drzewa, przeskakuje z jednego na drugie, by zeskoczyć na niczego niespodziewającą się postać.

Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:

  • potwór jest bardzo zwinny i szybki, co utrudnia celowanie w daną część ciała;
  • świetnie porusza się po drzewach, z których nagle zeskakuje, atakując postać (należy ją bacznie obserwować i wykonać unik w odpowiednim momencie);
  • od czasu do czasu elektryzuje swoje futro, by móc zaatakować postać obrażeniami od pioruna;
  • uwaga na ogon - jest długi, i tym samym umożliwia potworowi atak o dużym zasięgu;
  • w walce z nim dobrze sprawdza się szybka broń, mogąca zadać kilka ciosów zwinnie poruszającemu się potworowi.
Tobi-Kadachi dysponuje atakiem z użyciem pioruna, a także posiada długi ogon, którego często używa w walce.

Czułe punkty: głowa, ogon.

Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (2), woda (3), piorun (0), lód (2), smok (1), trucizna (3), sen (2), paraliż (2), wybuch (2), ogłuszenie (2).


Zobacz też:


Części, które można wyciąć z potwora: skórka Tobi-Kadachi, błona Tobi-Kadachi, łuska Tobi-Kadachi, elektroda Tobi-Kadachi, pazur Tobi-Kadachi.

Nagrody za pokonanie potwora: skórka Tobi-Kadachi, błona Tobi-Kadachi, łuska Tobi-Kadachi, pazur Tobi-Kadachi, kość potwora Ś, worek elektryczny.

Zobacz także