Skip to main content

Monster Hunter World - potwory: Wielki Jagras, Kulu-Ya-Ku, Pukei-Pukei

Pierwsze potwory, na które zapolujemy.

Miejscem występowania Wielkiego Jagras, Kulu-Ya-Ku i Pukei-Pukei to Starodrzew, choć tego drugiego spotkać można również w Pustkowiach Dzikowieży. Można uznać, że opisywane tutaj potwory, których co prawda nie można lekceważyć, są tylko rozgrzewką przed kolejnymi, groźniejszymi stworami, z którymi będziemy walczyć w kolejnych walkach. Są to pierwsze bestie, z którymi się zmierzymy podczas zmagań w Monster Hunter World.

Poniżej zostały opisane potwory:


Wielki Jagras

Występowanie: Starodrzew.

Charakterystyka: ogromna jaszczurka (wiwerna kłowa) nazywana również wielkim żarłokiem ze względu na połykanie mniejszych stworzeń. Dzięki temu jej brzuch rośnie do niebotycznych rozmiarów, pozwalając jej przetaczać się po ziemi, by taranować swoich wrogów. Najłatwiejszy przeciwnik do pokonania, dlatego świetnie nadaje się jako sparingpartner, gdyż trening na żywym przeciwniku jest najlepszym sposobem nauki władania bronią.

Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:

  • skup się na atakowaniu przednich części ciała potwora - są najbardziej narażone na obrażenia;
  • uważaj na przetaczania, gdy napęcznieje po zjedzeniu posiłku (lepiej wtedy zrobić unik);
  • można zmusić go do zwrócenia posiłku, jeśli będziesz celować w brzuch;
  • jest czuły na każdy rodzaj efektów (trucizna, sen, paraliż, wybuch i ogłuszenie).

Czułe punkty: głowa, brzuch, łapy.

Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (3), woda (0), piorun (2), lód (2), smok (1), trucizna (3), sen (3), paraliż (3), wybuch (3), ogłuszenie (3).

Części, które można wyciąć z potwora: łuska Wielkiego Jagrasa, skóra Wielkiego Jagrasa, grzywa Wielkiego Jagrasa, pazur Wielkiego Jagrasa.

Nagrody za pokonanie potwora: łuska Wielkiego Jagrasa, skóra Wielkiego Jagrasa, grzywa Wielkiego Jagrasa, pazur Wielkiego Jagrasa, ruda żelaza, kość potwora M.


Kulu-Ya-Ku

Występowanie: Starodrzew, Pustkowie Dzikowieży.

Charakterystyka: przerośnięty kurczak (wiwerna ptasia) z bardzo zwinnymi łapami i jasną barwą, co nadaje jej charakterystycznego wyglądu. Nie potrafi latać. Dzięki łapom potrafi przenosić jaja i chwytać kamienie, co stanowi jej główną broń. Co ciekawe, jest jednym z nielicznych stworzeń, które zamieszkują więcej niż jedną lokalizację.

Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:

  • co jakiś czas sięga po kamień, którym potrafi się zasłaniać, nie dopuszczając twoich ataków do siebie;
  • potrafi rzucać kamieniem w ciebie, a także szarżować w twoją stronę, trzymając go w łapach;
  • kamień można wytrącić mu z łap, trafiając raz po raz w niego;
  • za pomocą procy można wytrącić mu z łap to co niesie;
  • potrafi robić wyskoki, naskakując na ciebie;
  • często ucieka do legowiska, by posilić się jajami, regenerując zdrowie.

Czułe punkty: głowa.

Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (2), woda (3), piorun (2), lód (2), smok (2), trucizna (2), sen (2), paraliż (2), wybuch (2), ogłuszenie (2).

Części, które można wyciąć z potwora: łuska Kulu-Ya-Ku, skóra Kulu-Ya-Ku, pióro Kulu-Ya-Ku, dziób Kulu-Ya-Ku.

Nagrody za pokonanie potwora: skóra Kulu-Ya-Ku, łuska Kulu-Ya-Ku, pióro Kulu-Ya-Ku, dziób Kulu-Ya-Ku, kość potwora M.


Pukei-Pukei

Występowanie: Starodrzew.

Charakterystyka: wielki ptak (wiwerna ptasia), którego głównym atakiem jest wytwarzana w ciele toksyna. Pokrywa trucizną trzaskorzechy i pluje w nimi we wrogów. Potwór raczej płochliwy, najczęściej odfruwa do innej lokalizacji, gdy ucieka z pola walki, co sprawia, że trudno go dogonić.

Wskazówki, mocne i słabe strony potwora:

  • pluje trucizną, więc najlepiej unikać tych ataków. Jednak gdy zostaniesz skażony, należy wypić antidotum (warto mieć przy sobie zapas tychże mikstur);
  • kiedy będziesz blisko, będzie chciała cię zadeptać, skacząc po tobie (należy jak najszybciej się odsunąć);
  • posiada kilka czułych miejsc (zwłaszcza z przodu), dlatego warto podejść jak najbliżej, i zasypać potwora jak największą ilością ciosów - walka na bliski kontakt jest wskazana.

Czułe punkty: głowa, skrzydła, ogon.

Podatność potwora na żywioły i efekty (skala podatności na żywioły i efekty: 0 to niepodatność / 3 to maksymalna podatność): ogień (2), woda (0), piorun (3), lód (2), smok (1), trucizna (1), sen (3), paraliż (3), wybuch (2), ogłuszenie (2).


Zobacz też:


Części, które można wyciąć z potwora: Skorupa Pukie-Pukei, Pióro Pukei-Pukei, Łuska Pukei-Pukei, Ogon Pukei-Pukei, Worek Pukei-Pukei.

Nagrody za pokonanie potwora: Skorupa Pukie-Pukei, Pióro Pukei-Pukei, Łuska Pukei-Pukei, Worek Pukei-Pukei, kość potwora Ś, Worek z trucizną.

Zobacz także