Monster Hunter World - premiera i najważniejsze informacje
Wszystko, co warto wiedzieć o grze.
Monster Hunter World to już piąta „główna” (nie liczymy spin-offów) odsłona popularnej serii o polowaniu na potwory. Po latach przerwy cykl powraca z konsoli przenośnej 3DS na platformę PlayStation. Po raz pierwszy w historii nowa część trafi też na Xbox One i PC.
Podstawowe założenia pozostają niezmienione - w grze chodzi o tropienie i pokonywanie coraz silniejszych przeciwników, z których pozyskujemy materiały, by ulepszać ekwipunek, a potem polować na jeszcze silniejsze stwory.
Deweloperzy z firmy Capcom przygotowują jednak parę istotnych zmian i nowości, które związane są głównie z porzuceniem niezbyt mocnej już w dzisiejszych czasach konsolki 3DS.
- Premiera: 26 stycznia 2018 (PS4 i Xbox One)
- Wersja językowa: angielska
- Producent: Capcom
- Wydawca: Capcom
- Dystrybutor PL: Cenega
Premiera i dostępne edycje
Monster Hunter World ukaże się już 26 stycznia 2018 roku. Gra ukaże się tego dnia na PlayStation 4 i Xbox One. Wydawca zapowiedział, że wersja PC zadebiutuje nieco później - nie podano konkretnej daty.
Deweloperzy poinformowali, że przygotowanie gry na komputery wymaga więcej czasu. To pierwszy tytuł zmierzający na PC od głównego studia odpowiedzialnego za cykl.
W przedsprzedaży dostępne są następujące wydania:
- Edycja standardowa. Zawiera grę. Niektóre sklepy oferują bonus do zamówień przedpremierowych - do wersji cyfrowej na PS4 to motyw systemowy, amulet i zestaw źródła (przedmioty). Cena: od 209 zł.
- Edycja Digital Deluxe. Dostępna w Xbox Store i PlayStation Store. Nabywcy otrzymują cyfrowe dodatki, czyli między innymi amulet, zestaw pancerza, dodatkowe gesty, fryzurę, wzór na twarz i awatary. Cena: 289 zł.
- Edycja kolekcjonerska. Poza dodatkami wymienionymi w wersji Digital Deluxe zawiera także figurkę Nergigante, artbook z projektami potworów, ścieżkę dźwiękową i kolekcjonerskie pudełko. Cena: ok. 600 zł.
Rozgrywka
Monster Hunter World to gra akcji TPP, a więc kierujemy bohaterem, które obserwujemy przeważnie od tyłu. Główny element rozgrywki to walka z mniejszymi i większymi potworami.
Schemat wygląda następująco - z miasta wyruszamy do dziczy i zaczynamy od polowania na zwykłe stwory, czyli podstawowych wrogów. Taka zwierzyna czasem nie bywa nawet agresywna. Dzięki pokonywaniu takich oponentów zdobywamy jednak zasoby.
Crafting - tworzenie przedmiotów - jest bowiem istotną częścią serii. Z surowców pozyskiwanych z silniejszych potworów tworzymy całe zestawy pancerza. Konstruujemy też granaty, przedmioty użytkowe, mikstury. Zajmujemy się też gotowaniem, gdyż jedzenie potraw w obozie przez wyruszeniem na misję zapewnia ważne bonusy do statystyk.
Kiedy jesteśmy już odpowiednio przygotowani, to zazwyczaj w ramach konkretnej misji, wyruszamy polować na trudniejsze i - przede wszystkim - większa monstra. Niektóre przypominają dinozaury, inne wielkie robaki. Różnorodność jest spora. Walka z większymi potworami często wiąże się z koniecznością odcinania kończyn, a nawet wdrapywania się na wrogów. Starcia z dużymi oponentami to w praktyce walki z bossami.
W boju wykorzystujemy kilkanaście różnych rodzajów broni, a każda broń to inny zestaw ataków i inny styl walki. Mamy bardziej tradycyjne miecze czy topory, ale oprócz tego możemy też specjalizować się w używaniu łuku. Są też niezwykłe i nietypowe zabawki - jak na przykład Gunlance, czyli połączenie strzelby z lancą.
Gra pozwala też na kooperację z maksymalnie trójką znajomych. W przeciwieństwie do poprzednich części, w samotnej rozgrywce i w trybie multiplayer mamy dostęp do tych samych zadań, a więc zabawa z przyjaciółmi jest prostsza.
Poza lepszą oprawą graficzną, najważniejszą nowością związaną z porzuceniem konsoli Nintendo 3DS jest brak ekranów ładowania podczas przemieszczania się między różnymi obszarami tworzącymi jedną mapę. Monster Hunter World nie jest grą z otwartym światem, ale oferuje spore lokacje. Często będziemy musieli śledzić ranne potwory, a czasem chować się przed niektórymi w zaroślach.
Świat i fabuła
Fabuła zawsze odgrywała rolę drugorzędną w serii Monster Hunter. Tym razem deweloperzy chcą jednak zapewnić graczom nieco bardziej angażującą i związaną z wieloma elementami zabawy historię.
Przykładowo - w poprzednich odsłonach w późniejszych fazach gry opowieść właściwie przestawała istnieć. W tak zwanym „end-game” liczyło się tylko polowanie na kilka najtrudniejszych bossów. W World twórcy chcą jednak, by ciekawy scenariusz towarzyszył nam przez cały czas. Pojawia się obietnica ciekawszych misji fabularnych.
Akcja Monster Hunter World osadzona jest w uniwersum fantasy, w którym - jak łatwo się domyślić - niemal w każdej części świata mieszkańcy mają problemy z niebezpiecznymi potworami. Dlatego też bohaterów niezależnych spotkamy przede wszystkim w miasteczkach i obozach, a nie podczas wykonywania zadań w dziczy. Gra nie narzuca nam bohatera - tworzymy własną postać.
Podczas przygody zwiedzimy kilka różnorodnych środowisk. To między innymi typowa dżungla, ale także lokacja przypominająca wielką rafę koralową - choć na ziemi, a nie na dnie morza. W World nie pojawi się opcja eksploracji podwodnych obszarów.