Monster Hunter World - statusy: efekty i plagi
O czym informują statusy związane z pozytywnymi i negatywnymi efektami oraz plagami.
Statusy, czyli informacje w formie graficznej, pojawiają się w prawym, górnym rogu ekranu gry. Ich zadaniem jest przekazanie graczowi wiedzy na temat aktywnego efektu - który może mieć właściwości pozytywne (wzmacniające) lub negatywne (szkodliwe) - bądź plagi, która dotknęła postać.
Niektóre statusy będą pojawiać się częściej (np. te po zjedzonym posiłku) a niektóre rzadziej, gdyż efekty z nich wynikające dotycząca wybranych sytuacji. Wszystko zależy od - między innymi - potwora, z którym walczymy, lokalizacji, w której przebywamy, a także przedmiotu, którego użyliśmy.
W każdym bądź razie, w Monster Hunter World, mamy do czynienia z wieloma statusami, i z tego też powodu warto poznać, co za sobą niosą, aby podczas walki móc zareagować w odpowiedni sposób (np. wypić antidotum, aby zneutralizować truciznę). Nasz poradnik przychodzi z pomocą w wyjaśnieniu, jaki efekt lub plaga odpowiada ikonce pojawiającej się na ekranie.
Statusy pozytywnych (wzmacniających) efektów
Jak sama nazwa wskazuje, statusy poniżej opisane dotyczą efektów, które mają pozytywny wpływ na prowadzaną przez nas postać. W większości przypadków dotyczą one wzmocnienia ataku, obrony, zwiększenia ochrony przed żywiołami czy nawet całkowitej odporności na szkodliwy efekt lub plagę.
Boost uzyskać można poprzez zjedzenie posiłku w kantynie czy użycie przedmiotu. Przeglądając skrzynie bądź sakwę warto czytać opisy roślin i innych zebranych lub wytworzonych przedmiotów, w celu sprawdzenia, jakie pozytywne efekty oferują.
Ikona statusu | Efekt (pozytywny) i jaki ma wpływ na postać |
Wzrost zgodności zgodność została zwiększona. |
|
Neutralizacja szkodliwych efektów odporność na szkodliwe efekty. |
|
Wzrost ataku obrażenia fizyczne zostały zwiększone. |
|
Silniejszy atak ze szkodliwymi efektami wzrost ataku bazującym na szkodliwym efekcie. |
|
Mniejsze zużycie wytrzymałości ataki, poruszanie się oraz inne czynności oparte na wytrzymałości nie wymagają użycia tylu punktów wytrzymałości, co w normalnych warunkach. |
|
Skuteczniejsze uniki uniki mają większy zasięg (łatwiej jest uniknąć zagrożenia). |
|
Neutralizacja ogłuszeń całkowita odporność na ogłuszenia. |
|
Wzmocnienie odporności na pioruny (słabsza wersja) odporność na pioruny została nieznacznie zwiększona. |
|
Wzmocnienie odporności na pioruny (mocniejsza wersja) odporność na pioruny została znacznie zwiększona. |
|
Wzmocnienie odporności na smoki (słabsza wersja) odporność na smoki została nieznacznie zwiększona. |
|
Wzmocnienie odporności na smoki (mocniejsza wersja) odporność na smoki została znacznie zwiększona. |
|
Wzmocnienie odporności na lód (słabsza wersja) odporność na lód została nieznacznie zwiększona. |
|
Wzmocnienie odporności na lód (mocniejsza wersja) odporność na lód została znacznie zwiększona. |
|
Wzmocnienie ataku od żywiołu ataki bazujące na żywiołach zostały zwiększone. |
|
Neutralizacja wstrząsów całkowita odporność na wstrząsy. |
|
Wzmocnienie odporności na ogień (słabsza wersja) odporność na ogień została nieznacznie zwiększona. |
|
Wzmocnienie odporności na ogień (mocniejsza wersja) odporność na ogień została znacznie zwiększona. |
|
Większe zdrowie poziom zdrowia został zwiększony. |
|
Boska ochrona powoduje zmniejszenie obrażeń. |
|
Odporność na gorąco zwiększenie odporności na efekt wysokiej temperatury. |
|
Neutralizacja paraliżu całkowita odporność na paraliż. |
|
Wzrost naturalnej regeneracji zwiększenie regeneracji zdrowia (w porównaniu ze standardowym przyrostem zdrowia). |
|
Zatyczki do uszu (słabsza wersja) redukuje szkodliwy efekt kilkusekundowego unieruchomienia spowodowany rykiem potworów. |
|
Zatyczki do uszu (mocniejsza wersja) neguje całkowicie szkodliwy efekt kilkusekundowego unieruchomienia spowodowany rykiem potworów. |
|
Neutralizacja plag całkowita odporność na różne rodzaje plag. |
|
Neutralizacja odepchnięć całkowita odporność na odepchnięcia (odrzucenia). |
|
Odporność na grząskie podłoże (błoto) zwiększenie odporności na błoto, które spowalnia ruchy. |
|
Samodoskonalenie (słabsza wersja) zwiększona szybkość poruszania się. |
|
Samodoskonalenie (mocniejsza wersja) zwiększona szybkość poruszania się, a także zapobiega odbijaniu ataków, jeśli melodia została zagrana na bis. |
|
Neutralizacja obrażeń zadawanych przez otoczenie całkowita odporność na obrażenia wywołane otoczeniem. |
|
Wzrost obrony Wzrost wartości punktowej obrony. |
|
Spadek obrony (słabsza wersja) Nieznaczny spadek wartości punktowej obrony. |
|
Spadek obrony (mocniejsza wersja) Znaczny spadek wartości punktowej obrony. |
|
Wzmocnienie odporności na wodę (słabsza wersja) odporność na efekty związane z wodą została nieznacznie zwiększona. |
|
Wzmocnienie odporności na wodę (mocniejsza wersja) odporność na efekty związane z wodą została znacznie zwiększona. |
|
Neutralizacja naporu wiatru (słabsza wersja) redukcja efektu naporu wiatru. |
|
Neutralizacja naporu wiatru (mocniejsza wersja) neguje efekt naporu wiatru. |
Statusy negatywnych (szkodliwych) efektów i plag
Ikony statusów związane ze szkodliwymi efektami lub plagami mają za zadanie dostarczyć nam informacji, że postać dotknęło coś w rodzaju choroby, którą należy wyleczyć. Jej objawy mogą być różne, a niezareagowanie we właściwy sposób może się dla nas zakończyć fatalnie.
Dlatego należy obserwować pojawiające się statusy. Poniżej przedstawiamy wszystkie szkodliwe efekty i plagi, które negatywnie wpływają na bohatera, wraz ze sposobem ich wyleczenie lub zapobiegania im.
Ikona statusu | Plaga lub szkodliwy efekt i jaki ma wpływ na postać | Metoda leczenia plag lub efektu |
Plaga smoka powoduje, że nałożone na broń żywioły i efekty będą nieszkodliwe dla przeciwników |
• zjadając oczystkę można zneutralizować tę plagę. | |
Plaga pioruna gdy plaga działa, potworom jest łatwiej ogłuszyć postać. |
• zjadając oczystkę można zneutralizować tę plagę. | |
Plaga lodu zwiększenie zużycia wytrzymałości (potrzeba użycia większość ilość punktów wytrzymałości niż normalnie). |
• zjadając oczystkę można zneutralizować tę plagę. | |
Wybuchoplaga powoduje eksplozję po kilku sekundach lub na skutek uderzenia przez przeciwnika. |
• wykonując serię uników (powtórzyć kilka razy unik), można pozbyć się tej plagi. | |
Plaga ognia powoduje czasowe obniżanie paska zdrowia (punktów życia). |
• zjadając oczystkę można zneutralizować tę plagę. • wykonując unik na mokrej powierzchni. • wykonując potrójny unik na suchej powierzchni. |
|
Plaga wody Spowalnia regenerację wytrzymałości. |
• zjadając oczystkę można zneutralizować tę plagę. | |
Ogłuszenie Nie można wykonać żadnej akcji (ruchu) przez kilka sekund. |
• efekt zanika po kilku sekundach lub po uderzeniu potwora. • poruszając szybko lewą gałką pada można przyspieszyć proces cucenia. |
|
Krwawienie Postać stopniowo traci życie przez dłuższy czas. |
• przykucnąć na kilka sekund w jednym miejscu. • zjadając mięsny posiłek (np. dobrze wysmażony stek, suszone mięso z Astery). • po zakończeniu efektu krwawienia, przez krótki czas, poziom życia będzie odmawiał się szybciej. |
|
Trucizna Postać stopniowo traci życie (świadczy też o tym fioletowy pasek życia). |
• efekt zanika po pewnym czasie. • można zneutralizować ten efekt, pijąc antidotum lub zażywając inny środek o podobnych właściwościach. |
|
Paraliż przez kilka sekund nie można się poruszać. |
• efekt zanika po kilku sekundach lub po uderzeniu potwora. • poruszając szybko lewą gałką pada można zniwelować efekt paraliżu. |
|
Akumulacja wydzielin zmniejsza maksymalny poziom zdrowia. |
• zjadając oczystkę można zneutralizować ten efekt. • efekt zniknie, gdy postać opuści miejsce pokryte wydzieliną. |
|
Sen (uśpienie) Postać na kilka sekund zapada w sen, uniemożliwiając poruszanie się. |
• wypicie napoju energetycznego zapobiega uśpieniu. • jeśli postać zaśnie, to wybudzi się po kilku sekundach albo po zadaniu przez potwora obrażeń. • Kolożkot może wybudzić bohatera, o ile będzie towarzyszył postaci w walce. |
- Spis treści: Monster Hunter World - Poradnik, Solucja
Nie tylko przedmioty mogą być użytecznie w leczeniu negatywnych efektów i plag. Amulety, które można wykuć w kuźni, mogą znacznie skrócić czas wszystkich szkodliwych działań, a nawet je całkowicie wyeliminować. Warto odwiedzić kowala i sprawdzić listę amuletów, i - jeśli to możliwe - stworzyć element wyposażenia, który pomoże nam zapobiec lub ograniczyć działanie „złych” efektów.