Monster Hunter World - walka: przygotowania, obszar treningowy, pojedynek, wskazówki
Garść porad dotyczących walki i przygotowań do pojedynku z potworem.
Monster Hunter World to gra, w której walka stanowi główny element rozgrywki. Oczywiście jest ona związana z polowaniem na potwory, czyli szukaniem śladów i tropieniem bestii. Jednak gdy dojdzie do spotkania ze stworem, to właśnie walka potrafi trwać najdłużej i dać najwięcej satysfakcji spośród wszystkich innych czynności wykonywanych w grze.
Zanim dojdzie do pojedynku z bestią, warto się do niej przygotować i poznać kilka podstawowych zasad jej dotyczących. Tekst zamieszczony na tej stronie zawiera wiele wskazówek dotyczącej walki, przygotowania do niej, a także treningu, który warto odbyć zanim wyruszymy na łowy.
Z poniższych informacji dowiesz się na temat:
Przygotowania do walki
Przygotowanie do walki jest równie ważne co sama potyczka z potworem. Na przykład: jeśli będziemy walczyć z silniejszą bestią, nie uzupełniwszy wcześniej podstawowych przedmiotów, to nie będziemy mogli zareagować w odpowiedni sposób na kryzysowe sytuacje.
Przed walką należy:
- uzupełnić zapas mikstur leczniczych i innych przedmiotów służących do leczenia - nie można o tym zapomnieć. Przed walką musimy sprawdzić, ile posiadamy mikstur i innych przedmiotów leczących, i w razie potrzeby zebrać składniki niezbędne do ich wytworzenia;
- dobrać odpowiedni przedmiot specjalistyczny - wybór przed walką odpowiedniego przedmiotu specjalistycznego ma znaczenie. Dlatego warto do dobrać pod kątem przeciwnika i taktyki, na jaką się zdecydujemy;
- dobrać odpowiedni pancerz - wykuwając lub ulepszając poszczególne części pancerza warto zwrócić uwagę nie tylko na obronę ogólną (przed atakami fizycznymi), ale też przed żywiołami, i pod kątem przeciwnika dobrać odpowiednie elementy pancerza. Dla przykładu, walcząc z wiwerną ziejącą ogniem, najlepiej gdy założymy na siebie pancerz, chroniący nas właśnie przed tym rodzajem ataku;
- zrobić rekonesans terenu - sprawdzić, gdzie znajdują się pułapki terenowe, które możemy wykorzystać do usidlenia wroga lub jego oślepienia. Z pomocą przyjdzie nam mapa, dzięki której łatwiej wyszukamy miejsca, gdzie owe pułapki są zlokalizowane. Co więcej, warto sprawdzić teren pod kątem przydatnych roślin do zebrania (w celu uzupełnienia ważnych dla nas przedmiotów) oraz miejsc, które możemy wykorzystać podczas walki (np. przeszkód, dzięki którym możemy osłonić się przed atakami potwora);
- zaopatrzyć się w ważne składniki (rośliny, grzyby itp.) - w celu wyprodukowania przedmiotów należy zebrać materiały, eksplorując teren, bądź można je zakupić w składzie zaopatrzenia. Lepiej tę czynność wykonać zanim podejmiemy się trudniejszego zadania, aby potem nie tracić czasu na szukaniu składników;
- zjeść posiłek - w tym celu należy udać się do kantyny. W zależności od zjedzonego dania efekty mogą być inne, jednak nie zmienia to faktu, że za niewygórowaną cenę można w łatwy sposób wzmocnić naszą postać, zwiększając jej pasek zdrowia i wytrzymałości;
- wykorzystać szczęśliwy talon (opcjonalnie) - po wybraniu misji z księgi zadań możemy użyć szczęśliwy talon, który podwoi nagrodę w postaci ilości pieniędzy (po zakończeniu zadania), a także pozwoli uzyskać dodatkowe nagrody. Szczęśliwe talony otrzymujemy w ramach premii za logowanie się (każdego dnia można odebrać jeden talon). Można przetrzymywać maksymalnie pięć talonów;
- przejrzeć przewodnik polowy (dostępny jest z poziomu menu gry lub w obiekcie badań ekologicznych) - o ile zostały uzupełnione o wpisy na temat potwora, na którego polujemy, możemy go wykorzystać, aby sprawdzić czułe punkty bestii, jego mocne i słabe strony. Będzie on uzupełniany w miarę zdobywania wiedzy na temat przeciwników (np. gdy pokonamy potwora po raz pierwszy).
Trening, obszar treningowy
Trening czyni mistrza, a ćwiczyć wyprowadzanie ataków można na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest udanie się do obszaru treningowego poprzez rozmowę z Gospodarzem, którego znajdziemy w naszym pokoju w Asterze. Gdy tam będziemy, możemy wybrać dowolną broń i ćwiczyć ataki. Ciosy specjalne i combosy znajdują się na ekranie. Każdy oręż ma inna listę ataków specjalnych. Warto spędzić kilka chwil, by sprawdzić, jak dana broń się zachowuje podczas poruszania się i wyprowadzaniu araków.
Drugą metodą to trening na żywym przeciwniku. Doskonałym oponentem nadającym się do takiego „sparingu” jest Wielki Jagras, zamieszkujący Starodrzew. Wytropienie go nie powinno stanowić problemu. Również walka z nim jest problematyczna, gdyż łatwo uniknąć jego ataków, które do tego nie zabierają dużo punktów życia. Pojedynek ze słabszym przeciwnikiem pomoże nam w opanowaniu podstawowych ciosów, a także tych bardziej skomplikowanych. Warto również trenować uniki i bloki, by lepiej bronić się przed atakami potworów.
Pojedynek z potworem
Spędzimy wiele godzin walcząc z różnymi potworami, nie raz podchodząc do jednej walki wielokrotnie, zanim uda nam się pokonać bestię. W wielu przypadkach może prowadzić to do frustracji i zniechęcenia. Jednak z poniższymi poradami każda potyczka będzie łatwiejsza.
Podczas walki należy pamiętać o:
- słabych i mocnych punktach potwora - każda bestia jest inna i inaczej do walki z nią należy podejść. Niektóre części ciała będą bardziej wrażliwe niż inne. Dlatego podczas pojedynku obserwujmy ile zadajemy obrażeń, uderzając w dany fragment ciała potwora. W większości przypadków głowa jest najbardziej czuła na zranienia, ale nie zawsze tak musi być;
- leczeniu się - to bardzo ważny element walki. Leczyć można się na kilka sposobów. Więcej informacji znajduje się na stronie: Monster Hunter World - leczenie: jak i kiedy się leczyć;
- ostrzeniu broni - oręż do walki w bliskim kontakcie tępi się, dlatego trzeba go ostrzyć, nawet podczas pojedynku. Najlepszym do tego momentem jest przerwa, gdy potwór ucieknie (zmieni lokalizację). Informację o stanie ostrości broni znajdziesz w lewym, górnym rogu ekranu gry;
- odwiedzaniu obozów - jeśli uciekniemy z areny walki lub zemdlejemy, to trafimy do obozu. Tam możemy zmienić broń, wyposażenie, a także zjeść posiłek czy w spokoju naostrzyć broń i uzupełnić zapasy;
- walce pomiędzy potworami - do której może dojść, gdy potwór, którego tropimy, natknie się na innego. Wówczas prawdopodobnie dojdzie do walki pomiędzy nimi. Można na tym skorzystać, gdyż albo podejdziemy bliżej do odsłoniętego celu i zaatakujemy go, albo poczekamy chwilę, by druga bestia zraniła śledzonego przez nas stwora;
- limicie omdleń i upływającym czasie - gdy wykonujemy zadania z jasno określonym celem (np. upoluj danego potwora) zawsze są określone warunku porażki. W większości przypadków jest to limit trzech omdleń oraz 50 minut, podczas których musimy osiągnąć cel misji. Warto wiedzieć, że po naszym zemdleniu, potwór, którego zraniliśmy, nie uleczy się do 100%. Dlatego po każdym powrocie do walki z nim, będziemy bliżsi zwycięstwa. Obostrzenie dotyczące limitu zemdleń i czasu nie dotyczy zadań typu ekspedycje, w którym swobodnie eksplorujemy krainy;
- braku paska zdrowia potwora - bestia nie posiada typowego dla gier przygodowych (i nie tylko) paska informującego nas o jego poziomie życia. Musimy sami wywnioskować, w jakim stanie zdrowia jest bestia, obserwując jego ruchu i zmieniające się ciało. Stworowi można zniszczyć lub uciąć wiele fragmentów ciała, jak choćby ogon czy róg, pozbawiając go ataku daną częścią ciała. Można przyjąć, że gdy przeciwnik kuleje i wycofuje się do swojego legowiska, jest przy końcu swojego życia i należy go dobić;
- zadawaniu obrażeń we wrażliwe miejsca - nasze ataki, które dosięgną celu, mogą zadać różnej wielkości obrażenia. W momencie trafienia potwora, pokazują się liczby, obrazujące ile punktów życia mu zabraliśmy. Wiadomym jest, że czym wyższe wartości się pojawiają, tym bardziej zraniliśmy bestię. Również musimy obserwować, po trafieniu, jakiego koloru są liczby (pomarańczowe omijają pancerze stwora, zadając mu tym samym większe obrażenia). Dlatego należy się starać celować w te części ciała potwora, które są bardziej podatne na nasze ataki. Przydatnym narzędziem jest dziennik polowy, który prowadzą biologowie z Astery. Dzięki nim poznamy lepiej mocne i słabe strony każdej bestii;
- korzystaniu z przedmiotów specjalistycznych - choć można wykorzystać tylko jeden gadżet podczas walki, to bardzo pomaga on w pojedynku z potworem. Przedmioty specjalistycznych otrzymujemy w ramach rozwijania wątku głównego. Mądre korzystanie z umiejętności z nich wynikających - takich jak: ukrycie się przed potworem, czasowa niewrażliwość na obrażenia, ustawienie punktu leczącego czy wzbijanie się w powietrze, by znaleźć się na grzbiecie bestii - potrafią znacznie uprościć walkę;
- korzystaniu procy - łowca ma zamontowaną procę, z której można dowoli korzystać (nie ekwipuje jej za pomocą menu wyposażenia). Można ją załadować tylko jednym rodzajem amunicji (jeśli podniesiesz amunicję innego typu, stare pociski zostaną usunięte). W zależności od użytych nabojów służy do różnych czynności, na przykład trzaskorzechy ogłuszają potwory, a trafione świecącym mchem wiwerny spadają na ziemię. Z procy korzystamy, gdy mamy schowaną broń. Wystarczy wycelować w cel (przycisk: L2 na PS4 lub LT na XBO) i go trafić (R2 na PS4 lub RT na XBO).
- Spis treści: Monster Hunter World - Poradnik, Solucja
- Zobacz też: Monster Hunter World - polowanie, szukanie śladów, świetliki
- zaznaczaniu potworów - co prawda zaznaczanie nie działa w podobny sposób jak - na przykład - w grach z serii solus, gdzie „przyklejamy” kamerę do przeciwnika, ale za to pomaga nam w odnalezieniu bestii, kiedy ucieknie z pola walki. Wtedy świetliki poprowadzą nas do potwora, na którego polujemy. Zaznaczanie ma jeszcze jedną cechą, z której warto korzystać. Mianowicie, gdy kamera znajdzie się w miejscu, gdzie nie ma bestii, możemy szybko umieścić ją na przeciwniku, by skierować swój wzrok na nim, zaznaczając go (przycisk: R3 na PS4 lub RS na XBO);
- walce na dystans lub w zwarciu - gra ma do zaoferowania aż czternaście typów broni, z czego większość służy do walki w bliskim kontakcie. Jednak za pomocą kilku z nich możemy walczyć na dystans, Niektóre potwory, jak na przykład latające wiwerny, łatwiej jest unicestwić, ostrzeliwując je. Jeśli nie możemy poradzić sobie z jakimś przeciwnikiem, warto zmienić taktykę.