Skip to main content

Monster Hunter World - wyposażenie: ekwipunek, przedmioty, zarządzanie

Broń, pancerz, amulety, przedmioty (podstawowe) i przedmioty specjalistyczne. Jak i gdzie zmienić wyposażenie.

Każdy łowca potworów nie obejdzie się bez odpowiedniego wyposażenia. Nie chodzi tutaj tylko o broń, która jest najważniejszym narzędziem pracy zabójcy wszelakiej maści stworów. Do dyspozycji graczy oddano również wiele innych przedmiotów, które mniej lub bardziej przyczyniają się upolowania bestii.

Elementami wyposażenia naszego bohatera, oprócz wspomnianej broni, jest również: pięć części pancerza, amulety, a także przedmioty specjalistyczne. Ich dobór ma kolosalne znaczenie w odniesieniu do rodzaju zadania, którego się podejmujemy, a przede wszystkim do potwora, którego chcemy ubić. Obrona przed żywiołami, a z drugiej strony premia do ataku z nich wynikająca, sprawi, że będzie nam łatwiej lub trudniej pokonać danego przeciwnika. Wszystko zależy od sprzętu, jaki założymy.

Poniżej znajdziesz informacje na temat elementów wyposażenia, a także jak je zmieniać.


Broń, pancerz i amulety

Podstawowe wyposażenie każdego łowcy potworów to broń, pancerz i amulety, choć dostęp do tych ostatnich mamy dopiero w ramach zaliczania kolejnych zadań wątku głównego. Twórcy gry zaimplementowali do gry wiele modeli broni w czternastu kategoriach. Oręż, pancerz oraz amulety można wykuć i ulepszać.

Więcej na temat broni znajdziesz na stronie: Monster Hunter World - najlepsza broń, rodzaje, jaką wybrać .

Przy doborze broni należy głównie kierować siłą ataku. W przypadku pancerzy najważniejszymi statystkami są te, które odpowiadają za obronę (przed atakami fizycznymi i przed żywiołami). Amulety natomiast zwiększają bonus do wielu atrybutów, takich jak premia do ataku i obrony, odporności na żywioły i efekty (np. uśpienie) czy wzmocnienie zdrowia. Więcej szczegółów znajdziesz w oknie wykucia amuletu w kuźni.

Okno wyposażenia: 1 - broń, 2 - amulet, 3 - przedmiot specjalistyczny, 4 - elementy pancerza, 5 - siła ataku, 6 - status obrony.

Przedmioty (podstawowe)

Do przedmiotów podstawowych zaliczyć należy składniki, rośliny, grzyby, amunicję, powłoki, mikstury czy pułapki. Przechowywane są w sakwie na przedmioty i w skrzyni. Sakwa to ekwipunek podręczny, które nosimy przy sobie. A zatem, z przedmiotów, które tam się znajdują, możemy korzystać podczas wędrówek po krainach. Natomiast z rzeczy, które znajdują się w skrzyni, tylko gdy przebywamy w mieście lub w obozie.

Jeśli sakwa na przedmioty jest zapełniona, warto zwolnić w niej miejsce, aby możliwe było dalsze zbieranie składników, roślin itd. W celu można sprzedać niepotrzebne przedmioty lub przenieść je do skrzyni. Możemy to uczynić tylko wtedy, gdy będziemy w mieście lub w obozie, czyli tam, gdzie znajdziemy skrzynie na przedmioty.

Na przedmioty składają się składniki, czyli materiały potrzebne do craftingu, oraz gotowe produkty, które powstają w efekcie tworzenia. Większość składników znajdujemy podczas eksploracji krain, a także jako nagrodę po zakończeniu zadania. Niektóre materiały można zakupić w składzie zaopatrzenia.

Za pomocą skrzyni na przedmioty możemy przenieść zawartość sakwy do kufra.

Przedmioty specjalistyczne

Przedmioty specjalistyczne to element wyposażenia, które zmieniamy, tak jak broń, pancerz czy amulety. Jednak w odróżnieniu od nich charakteryzują się tym, że uwalniają efekt, który pomoże nam w walce, gdy go aktywujemy. Można go przypisać do paska szybkiego wybierania przedmiotów lub menu kołowego.

Przy sobie można mieć tylko jeden przedmiot specjalistyczny. Efekt każdego z nich działa czasowo. Do tego, zanim ponownie go aktywujemy, musi minąć - określony dla każdego przedmiotu - pewien okres. Kolejne przedmioty specjalistyczne zdobywamy w trakcie rozwijania wątku głównego.

Efekt Wzmocnienia życia leczy głównego bohatera przez 60 sekund, ale tylko jeśli stoimy na zielonym polu.

Przedmioty specjalistyczne:

  • Opończa maskująca - ukrywa nas przed wzrokiem przeciwników. Przydaje się, gdy chcemy chwilę wytchnąć przed atakami przeciwnika, w celu zażycia mikstury lub ucieczki. Czas trwania efektu: 120 sekund, czas odnowienia efektu: 300 sekund;
  • Opończa lotu - umożliwia szybowanie w powietrzu, w celu dosiadywania potworów, a także pozwala unosić się na wietrze, i przenosić się na wyżej umiejscowione tereny. Czas trwania efektu: 180 sekund, czas odnowienia efektu: 210 sekund;
  • Wzmocnienie zdrowia - po uruchomieniu tego przedmiotu będziemy automatycznie leczeni, jeśli przebywamy w pobliżu. Świetnie nadaje się podczas walk z potworami. Warto zwabić bestię bliżej tego przedmiotu, aby możliwe było szybkie leczenie, gdy przeciwnik nas zrani. Czas trwania efektu: 60 sekund, czas odnowienia efektu: 150 sekund;
  • Opończa żywotności - powoduje niewrażliwość na taki przeciwników. Blokuje obrażenia, które w normalnej sytuacji otrzymalibyśmy. Czas trwania efektu: 120 sekund, czas odnowienia efektu: 360 sekund.

Zarządzanie wyposażeniem - jak i gdzie zmienić przedmioty

Elementów wyposażenia nie możemy dowolnie zmieniać podczas podróży po Nowym Świecie. W tym celu należy udać się do miasta lub do obozu. Tam - podchodząc do skrzyni na przedmioty lub wchodząc do namiotu, a następnie wybierając opcję: „Zmień wyposażenie” - możemy zarządzać naszym ekwipunkiem. Klikając na poszczególne ikony - obrazują dany element wyposażenia - możemy zmienić go na inny.

Nie ma potrzeby cofania się do miasta, gdy wędrujemy po krainach, aby zmienić wyposażenie. Wystarczy wejść do namiotu w obozie.


Kiedy chcemy przerzucić przedmioty z sakwy podręcznej do skrzyni, podobnie jak w przypadku zmiany wyposażenia, należy udać się do skrzyni lub namiotu. Korzystając z opcji: „Zarządzaj przedmiotami” będziesz mógł przenieść rzeczy z podręcznego ekwipunku do kufra, i na odwrót.

Skrzynie na przedmioty znajdują się w kilku miejscach w Asterze (w tym w pokoju bohatera), a także w Bazie badawczej i w namiotach w obozach.

Zobacz także