Morning Star ma zrewolucjonizować strzelanki na urządzeniach dotykowych
Nad grą pracuje twórca Halo.
Morning Star ma być nowoczesną strzelanką, podobną do Call of Duty czy Halo. Ale w przeciwieństwie do wspomnianych tytułów, gra studia Industrial Toys ukaże się tylko na urządzeniach mobilnych, wyposażonych w ekrany dotykowe.
Akcja Morning Star toczy się w 2132 roku. Bohater gry, Charlie Campbell, jest członkiem załogi MSRV-Joplin. Nowoczesny statek kosmiczny wyrusza zbadać sygnał SOS. Po dotarciu do źródła - jednego z księżyców Saturna - ekipa odkrywa tajemniczy artefakt obcej cywilizacji. Potężny portal wysyła Charlie'ego i resztę kosmonautów na zrujnowaną planetę Oberon, opanowaną przez krwiożerczą rasę Dust.
Później jest już tylko gorzej - niemal cała załoga ginie, słońce eksploduje, Ziemia zostaje zniszczona, a ludzkość przestaje istnieć. Co teraz? Okazuje się, że wspomniany artefakt to także wehikuł czasu. Charlie musi ruszyć w przeszłość, by zmienić bieg wydarzeń.
Współzałożycielem studia Industrial Toys jest Alex Seropian, wcześniej odpowiedzialny za sukces serii Halo. John Scalzi, autor powieści „Wojna starego człowieka” zajmuje się scenariuszem, a nad grafiką pracuje Mike Choim, związany z gigantami rynku komiksowego - Marvel i DC Comic.
Dla projektantów gry wyzwaniem stało się dostosowanie sterowania dla graczy przyzwyczajonych do konsolowych padów. - Spędziliśmy ostatnie sześć miesięcy na próbach i testach. W końcu się udało. Dopracowane prowadzenie bohatera miało wpływ na inne elementy produkcji, wygląd poziomów, modele broni i przeciwników. Sterowanie było dla nas bardzo ważne - mówi Tim Harris, współzałożyciel Industrial Toys w wywiadzie dla serwisu Joystiq.
Studio chwali się także „pierwszą sztuczną inteligencją na urządzeniach mobilnych”. - To będzie prawdziwe AI. Gracze doświadczą czegoś nowego za każdym razem, gdy zaczną zabawę.
Poza kampanią dla pojedynczego gracza, w Morning Star znajdziemy tryb wieloosobowy. Po premierze twórcy szykują dodatki DLC oraz wsparcie dla społeczności. Całość będzie rozprowadzana w formie epizodów. Za oprawę audiowizualną odpowiada Unreal Engine.
Premiera wiosną 2013 roku, początkowo na urządzeniach firmy Apple - iPhone'ach oraz iPadach. W planach wersja przeznaczona na Androida.