Mortal Kombat 11 działa w 60 FPS na wszystkich konsolach - analiza Digital Foundry
Nawet na Switchu.
Nasi koledzy z brytyjskiego zespołu Digital Foundry opublikowali materiał, w którym poddali analizie technicznej Mortal Kombat 11 w wersji na wszystkie konsole, na jakich ukazała się bijatyka.
Okazuje się, że na każdej z testowanych przez dziennikarzy platform płynność produkcji utrzymuje się na poziomie 60 klatek na sekundę. Wyjątkiem są przerywniki filmowe, które wyświetlane są w 30 FPS.
Wspomnianą stabilność udało się osiągnąć także w trybie stacjonarnym na Switchu, a więc urządzeniu znacznie słabszym od konsol Sony i Microsoftu. Twórcy musieli pójść jednak na pewne kompromisy: między innymi usunięto rozmycie obrazu i obniżono jakość cieni. W wariancie przenośnym zaobserwowano zaś pewne spowolnienia.
Natomiast rozdzielczość nie jest stała i zmienia się w zależności od wyświetlanych elementów. Na PS4 Pro waha się pomiędzy 1260p i 1440p, a w trakcie przerywników filmowych bijatyka działa w 1800p.
Podobnie jest na Xbox One X, gdzie w potyczkach produkcjach funkcjonuje między 1620p i 1800p, a w niektórych przerywnikach oferuje 2160p. Na bazowym modelu konsoli Microsoftu w starciach dostajemy obraz w rozmiarze poniżej 900p, a w cut-scenkach w natywnym 1080p. Full HD dostępne jest też w całej grze na standardowej platformie Sony.
Zobacz: Mortal Kombat 11 - wszystkie Fatality, jak zrobić; poradnik
Na Switchu w trybie stacjonarnym tytuł wyświetla się w między 540p a 720p, choć w filmikach i przy wykonywaniu ciosów Fatality dochodzi do większych spadków rozdzielczości. W opcji przenośnej całość działa w między 384p a 480p.
Mortal Kombat 11 dostępne jest nie tylko na konsolach, ale i PC. W najnowszej części serii bohaterowie mierzą się z Kroniką - władczynią czasu, dążącą do przepisania historii na nowo. W związku z tym wojownicy spotykają swoich odpowiedników z przeszłości.
Źródło: Digital Foundry