Mount & Blade 2: Bannerlord bez daty premiery na Gamescomie
Twórcy się nie śpieszą.
Deweloperzy Mount & Blade 2: Bannerlord z tureckiego TaleWorlds Entertainment na pewno nie śpieszą się w pracach nad tytułem. Twórcy ostrzegli fanów, że sami nie znają jeszcze daty debiutu oczekiwanej gry.
Specjalny komunikat wystosowano, by ostudzić zapał graczy wybierających się na targi Gamescom w przyszłym tygodniu. Część z nich mogła - rozsądnie - spodziewać się jakichś konkretów na temat terminu wydania.
„W poprzednich dniach... miesiącach... - no dobra, latach - często pytaliście, dlaczego nie możemy podać daty, nawet jeśli miałaby to być jedynie przedział czasowy. Porozmawiajmy o tym...” - zaczyna TaleWorlds.
„Nie ujawniliśmy daty premiery, ponieważ takowa nie istnieje. Nie pracujemy w ten sposób. Nie jesteśmy firmą, która ustala limit czasowy, a następnie próbuje wydać produkt na czas”.
„Niektóre firmy mają wydawców, akcjonariuszy, inwestorów i właścicieli, którzy naciskają na konkretną datę wydania, nawet jeśli to oznacza wycięcie treści z gry. My nie jesteśmy w takiej sytuacji, a stworzenie możliwie najlepszej gry jest dla nas najważniejsze” - wyjaśniają twórcy.
Mount & Blade 2: Bannerlord powstaje już od ponad pięciu lat - tytuł zapowiedziano w 2012 roku. Co zajmuje deweloperom tyle czasu?
„Głównym powodem jest rozmiar gry. Bannerlord posiada ogromną, otwartą kampanię. Mówimy tu między innymi o zarządzaniu lennem i królestwem, złożonym systemie handlu, systemie dyplomacji i zależności oraz bitwach z setkami jednostek na ekranie” - czytamy w komunikacie.
„Oprócz tego jest jeszcze gra wieloosobowa, z systemem dopasowywania graczy (pierwszy raz w serii!), która pozwoli sprawdzić swoje zarówno bojowe, jak i taktyczne umiejętności w starciu z innymi graczami z całego świata”.
„Właśnie dlatego nie podaliśmy jeszcze daty premiery i nie zrobimy tego na Gamescomie”.
Zapewnienia TaleWorlds Entertainment i podejście w stylu Blizzarda wydaje się być sensowne i godne pochwały. Szczególnie w dzisiejszych czasach, gdy wydanie niedokończonej wersji w Early Acess staje się niemal standardem.