Skip to main content

„Mr Battlefield” zakłada nowe studio z kolegami ze studia DICE

Pracuje nad strzelanką.

Lars Gustavsson był tak mocno związany z pewną serią strzelanek, że zdobył nawet przydomek „Mr Battlefield”. Zasłużony dyrektor kreatywny w ubiegłym roku opuścił jednak Electronic Arts i DICE, a teraz ogłosił start nowego studia.

Mowa o firmie o nazwie Time To Kill Games, z siedzibą w Sztokholmie. Celem jest stworzenie strzelanki AAA na silniku Unreal Engine, lecz na efekty zapewne jeszcze poczekamy. Obecnie zespół liczy bowiem zaledwie siedem osób, ale z planami na dotarcie do puli 80-120 deweloperów.

Wśród zaangażowanych są między innymi Daniel Berlin, niedawno główny projektant serii Battlefield. Jest też Vidar Nygren, który pracował w DICE jeszcze dłużej niż Gustavsson, od 1996 roku. Odpowiadał choćby za powstanie silnika Frostbite, na którym cykl Electronic Arts bazuje do dzisiaj.

Założyciel zapewnia jednak w rozmowie z serwisem GamesIndustry, że Time To Kill Games nie należy postrzegać wyłącznie jako „starych kolesi z DICE”.

- Po drugiej stronie tych drzwi są ludzie, których nie można określić w ten sposób - zapewnia Berlin podczas rozmowy z dziennikarzem. - Chodzi o wymieszanie... Niekoniecznie lubię nazywać siebie starym i nie czuję się stary, ale chodzi o wymieszanie starego z nowym.

- Wierzę, że wciąż widzimy tylko wierzchołek tego, co może zrobić branża gier. Potrzebujemy młodych i otwartych umysłów, które odważą się przyjść z radykalnie odmiennymi pomysłami. Być może nasze doświadczenie pomoże w realizowaniu tych pomysłów, które biorą się z różnorodności perspektyw, oferujących niuanse i pomysły, które na pierwszy rzut oka mogą wydawać się szalone - wyjaśnia Gustavsson.

Zasłużony deweloper był szefem projektu Battlefield 1, dyrektorem kreatywnym Battlefield 4, projektantem multiplayera w Battlefield 3 i głównym projektantem Bad Company - by wymienić tylko kilka tytułów, którymi się zajmował. Zaczynał jako grafik przy Battlefield 1942.

Odejście tak wielu kluczowych weteranów z DICE to efekt przetasowań na najwyższym szczeblu. Restrukturyzacja studia zaczęła się pod koniec 2021 roku, gdy nadzór nad cyklem przejął Vince Zampella, twórca Call of Duty w Infinity Ward, a później założyciel studia Respawn, odpowiedzialnego za Titanfall. Ze stanowiska odszedł wtedy także Oskar Gabrielson, zarządzający całą firmą.

Zobacz także