Mroczna strategia Gord od polskich twórców zbiera mieszane oceny
Mogło być lepiej.
Mroczna strategia Gord od weteranów polskiego rynku gier wideo ukazała się wczoraj na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S. Produkcja zbiera mieszane oceny.
Przypomnijmy: opisywany projekt to „strategia przygodowa”, w której gracze budują wioski w mrocznym uniwersum, inspirowanym słowiańskim folklorem. Za prace odpowiada studio Covenant.dev, założone przez Stana Justa, w przeszłości producenta Wiedźmina 3.
Wcielamy się w przywódcę Plemienia Wschodzącego Słońca, gdzieś w głębi „zakazanych ziem”. Wykonywane zadania kształtują charakter naszych podopiecznych, a jednym z najważniejszych obowiązków jest budowa grodu - od skromnej osady do potężnej fortecy.
Wydaje się jednak, że debiut mógł wypaść nieco lepiej. Średnia ocen w serwisie OpenCritic wynosi obecnie 66 procent, a podział jest idealny - dokładnie połowa recenzentów poleca tytuł. Wyróżniają się oceny, takie jak ta od serwisu IGN: „W najlepszych momentach Gord jest średnią hybrydą budowania bazy, RTS i RPG. Reszta jest po prostu nudna” - napisał Jon Bolding, wręczając „czwórkę” w dziesięciostopniowej skali.
Mark Steighner z COGconnected zapewnia z drugiej strony, że Gord „to bogatsza i bardziej złożona gra, niż może się wydawać na pierwszy rzut oka” z „interesującymi warstwami wyborów moralnych i zdrowia psychicznego do rozważenia”, a „mechanika i systemy rozgrywki przekładają się na angażujące wrażenia”.
Na Steamie recenzje użytkowników także są obecnie „Mieszane”, choć jest ich na razie niewiele - nieco ponad 60. W opisach równie często mowa o jakości, jak i o błędach.
Stan Just założył Covenant.dev w styczniu 2020 roku. Wcześniej był między innymi producentem wykonawczym w należącym do CD Projektu studiu Spokko, odpowiadał za dział badań i rozwoju CDP, a także za prace nad Wiedźminem 3 wraz z dodatkami.