Mroczne fantasy i potwory - Gord to strategia od producenta Wiedźmina 3
Losy słowiańskiej osady.
- Gord to mroczne połączenie strategii i gry przygodowej
- Akcję umieszczono w świecie inspirowanym słowiańskim folklorem
- Premiera w 2022 roku
Gord to „strategia przygodowa”, polegająca na budowaniu osiedla w mrocznym uniwersum inspirowanych słowiańskim folklorem. Za prace odpowiada studio Covenant.dev, założone przez Stana Justa, w przeszłości producenta Wiedźmina 3.
Premiera w 2022 roku, a jedyną potwierdzoną platformą sprzętową jest obecnie PC.
Wcielimy się w przywódcę Plemienia Wschodzącego Słońca, gdzieś w głębi „zakazanych ziem”. Wykonywane zadania ukształtują charakter naszych podopiecznych, a jednym z najważniejszych obowiązków będzie budowa grodu - od skromnej osady do potężnej fortecy.
Kreowany przez twórców świat inspirowany jest słowiańskim folklorem, więc naszej osadzie zagrożą nie tylko wrogie plemiona z okolicy, ale także przerażające potwory i tajemnicze moce, które czają się w pobliskich lasach.
Zadania generowane będą przez automatyczny system, co powinno zapewnić ciągłe atrakcje. W planach jest główny scenariusz, ale także misje poboczne i zdarzenia losowe. Zapolujemy na legendarne stwory w dziczy, odkryjemy tajemnice Starożytnych, czy pozbędziemy się plagi.
Właśnie zdrowie mieszkańców osady będzie najważniejszym czynnikiem w Gord. Choroby, głód czy tragedie wpłyną na poziomy Poczytalności i Brzemienia osadników. Jeśli wartość osiągnie punkt krytyczny, mieszkaniec ucieknie.
Stan Just założył Covenant.dev w styczniu 2020 roku. Wcześniej był między innymi producentem wykonawczym w należącym do CD Projektu studiu Spokko, odpowiadał za dział badań i rozwoju CDP, a także za prace nad Wiedźminem 3 wraz z dodatkami.