Skip to main content

Multiplayer Mass Effect: Andromeda postawi na połączenia P2P

Jak w Mass Effect 3.

Przedstawiciel BioWare potwierdził na Twitterze, że tryb sieciowej kooperacji w Mass Effect: Andromeda zadziała w identyczny sposób, co multiplayer w poprzedniej odsłonie serii - w oparciu o system peer-to-peer, nie serwery dedykowane.

Część graczy może mieć negatywne skojarzenia z podobnym rozwiązaniem z For Honor. W tytule Ubisoftu mamy jednak do czynienia z pojedynkami pomiędzy graczami, gdzie wymagana jest dużo większa precyzja obliczeń.

Tymczasem w kooperacji w Mass Effect: Andromeda walczymy z kolejnymi falami wrogów sterowanych sztuczną inteligencją, gdzie pomniejsze opóźnienia w transmisji danych nie będą większym problemem.

System BioWare różni się także tym, że tylko jedna z postaci na serwerze wciela się w hosta, a więc obsługuje potyczkę. Taka osoba ma przewagę pod względem czasów reakcji, co jednak - ponownie - ma mniejsze znacznie w kooperacji.

Gracze na pewno chcieliby jednak sprawdzić działanie trybu wieloosobowego Mass Effect: Andromeda. To nie będzie jednak możliwe, ponieważ planowane jeszcze niedawno testy wersji beta zostały kilka dni temu odwołane.

Ekran wyboru postaci w Mass Effect: Andromeda

Twórcy tłumaczyli się zbyt krótkim okresem pozostałym do premiery. Otrzymaliśmy za to spojrzenie na powyższy ekran wyboru postaci, który potwierdza, że zagramy także jako przedstawiciele ras kosmitów.

Jak wiemy już z wcześniejszych wypowiedzi przedstawicieli BioWare, nie powinniśmy liczyć także na możliwość wspólnej zabawy na różnych platformach sprzętowych.

Mass Effect: Andromeda ukaże się w Polsce już 23 marca na PC, PS4 i Xbox One. Abonenci usług Origin Access i EA Access rozpoczną rozgrywkę tydzień wcześniej - 16 marca - ale tylko przez 10 godzin.

Zobacz także