My Memory of Us opowie o przyjaźni w czasach II Wojny Światowej
Miejsce akcji to żydowskie getto.
Zespół Juggler Games z Warszawy podejmuje współpracę z firmą wydawniczą Imgn.pro, by wydać na rynek platformowe My Memory of Us, opowiadające o przyjaźni w czasach II Wojny Światowej.
Miejsce akcji to żydowskie getto w Polsce. Gracze wcielą się w dwójkę bohaterów - chłopca i dziewczynkę - którzy „walczą o przetrwanie i o swoją przyjaźń w mrocznych czasach wojny”.
Sytuację obserwujemy z boku, w perspektywie 2,5D. Oprawa graficzna utrzymana jest w rysunkowym stylu w - jak zapewniają twórcy - klimacie sztuki naiwnej.
Gracz może sterować postaciami osobno, ale także łączyć bohaterów w parę, która uzyskuje umiejętności prowadzącej parę osoby. Nie zabraknie „słodko-gorzkiego humoru”, dialogów „zbudowanych na podstawie uniwersalnej wymowy obrazów” oraz „różnorodnych zagadek”.
„Gra powstała jako hołd złożony naszym najbliższym. Chcieliśmy pokazać światu ich opowieści o trudnych przeżyciach z dzieciństwa, które jednocześnie mają w sobie nutę nostalgii i tęsknoty za prawdziwą przyjaźnią, jednością w obliczu wielkiego zagrożenia, jakim jest wojna” - komentuje Jakub Jabłoński, dyrektor kreatywny My Memory of Us.
Fabuła, choć koncentruje się na Złym Królu i robotach, ma być pełna odniesień do czasu historycznego i „nasycona głębszym znaczeniem”, nawiązując do sytuacji dzieci w żydowskim getcie w czasach II Wojny Światowej w okupowanej Polsce.
„Czujemy dużą odpowiedzialność, aby tak istotna gra, która porusza tak ważne i uniwersalne kwestie jak przyjaźń, wykluczenie, bezinteresowna pomoc, spotkała się z jak największym zainteresowaniem społeczności graczy na całym świecie” - dodaje Łukasz Kubiak, współzałożyciel Imgn.pro.
My Memory of Us zmierza na PC. Nie podano daty premiery.