Na następcę Elden Ring poczekamy krócej. FromSoftware zwiększa tempo
Mniej długich przerw.
Yasuhiro Kitao - producent nadchodzącego Armored Core 6: Fires of Rubicon - przyznał w wywiadzie, że studio FromSoftware zamierza wydawać kolejne gry w mniejszych odstępach czasu. Możliwe, że dodatek do Elden Ring zadebiutuje szybciej niż myślimy.
Serwis Eurogamer.net przeprowadził z deweloperem rozmowę przy okazji ujawnienia daty premiery Armored Core 6. Głównym tematem była kolejna odsłona cyklu o mechach, nie zabrakło jednak wzmianki o innych projektach japońskiego studia.
„Nasza filozofia nie zmieniła się w ciągu ostatnich dziesięciu lat, a zwłaszcza od czasu, gdy Hidetaka Miyazaki został prezesem firmy” - wyjaśniał producent. „Tworzymy wiele tytułów jednocześnie, nasze zespoły zajmują się się różnymi projektami. Mamy nadzieję, że uda nam się rozłożyć kolejne premiery w taki sposób, by nie dzieliły ich długie odstępy czasu”.
FromSoftware słynie z dosyć długich przerw pomiędzy największymi premierami, choć należy zaznaczyć, że nie mowa tu o skali Rockstara. Dla przykładu, dwie ostatnie produkcje - Sekiro: Shadows Die Twice oraz Elden Ring - dzieliły około trzy lata. W przypadku Armored Core 6 mówimy o ponad roku, a to już spora różnica.
Na horyzoncie wciąż widnieje Elden Ring: Shadow of the Erdtree, którego produkcja wystartowała niedługo po wydaniu podstawowej gry. Bardzo możliwe, że rozszerzenie trafi na rynek jeszcze w tym roku. Wypowiedź Kitao sugeruje, że prace nad projektami przebiegają sprawnie, a oba tytuły są skierowane do różnej grupy odbiorców.
Na sam koniec przypomnijmy, że Armored Core 6 zadebiutuje na PC (Steam) oraz konsolach PlayStation 4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S już 25 sierpnia 2023 roku. Tytuł pozostanie wierny fundamentalnym założeniom serii, a więc liniowej opowieści podzielonej na misje, rozgrywającej się w zamkniętym świecie.
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.