Skip to main content

Na następcę Elden Ring poczekamy krócej. FromSoftware zwiększa tempo

Mniej długich przerw.

Yasuhiro Kitao - producent nadchodzącego Armored Core 6: Fires of Rubicon - przyznał w wywiadzie, że studio FromSoftware zamierza wydawać kolejne gry w mniejszych odstępach czasu. Możliwe, że dodatek do Elden Ring zadebiutuje szybciej niż myślimy.

Serwis Eurogamer.net przeprowadził z deweloperem rozmowę przy okazji ujawnienia daty premiery Armored Core 6. Głównym tematem była kolejna odsłona cyklu o mechach, nie zabrakło jednak wzmianki o innych projektach japońskiego studia.

Nasza filozofia nie zmieniła się w ciągu ostatnich dziesięciu lat, a zwłaszcza od czasu, gdy Hidetaka Miyazaki został prezesem firmy” - wyjaśniał producent. „Tworzymy wiele tytułów jednocześnie, nasze zespoły zajmują się się różnymi projektami. Mamy nadzieję, że uda nam się rozłożyć kolejne premiery w taki sposób, by nie dzieliły ich długie odstępy czasu”.

FromSoftware słynie z dosyć długich przerw pomiędzy największymi premierami, choć należy zaznaczyć, że nie mowa tu o skali Rockstara. Dla przykładu, dwie ostatnie produkcje - Sekiro: Shadows Die Twice oraz Elden Ring - dzieliły około trzy lata. W przypadku Armored Core 6 mówimy o ponad roku, a to już spora różnica.

Na horyzoncie wciąż widnieje Elden Ring: Shadow of the Erdtree, którego produkcja wystartowała niedługo po wydaniu podstawowej gry. Bardzo możliwe, że rozszerzenie trafi na rynek jeszcze w tym roku. Wypowiedź Kitao sugeruje, że prace nad projektami przebiegają sprawnie, a oba tytuły są skierowane do różnej grupy odbiorców.

Na sam koniec przypomnijmy, że Armored Core 6 zadebiutuje na PC (Steam) oraz konsolach PlayStation 4, PS5, Xbox One i Xbox Series X/S już 25 sierpnia 2023 roku. Tytuł pozostanie wierny fundamentalnym założeniom serii, a więc liniowej opowieści podzielonej na misje, rozgrywającej się w zamkniętym świecie.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także