Na nowym iPhonie 15 Pro zagramy w Assassin's Creed Mirage i inne gry
Z ray tracingiem włącznie.
Apple ujawniło linię smartfonów iPhone 15, chwaląc się między większym naciskiem na granie. Model Pro otrzyma wsparcie dla ray tracingu, a także natywne wersje gier, zaczynając od Resident Evil 4 Remake czy Assassin's Creed Mirage od Ubisoftu.
W planach są już podobno kolejne konwersje tego typu, zaplanowane na następne 12 miesięcy. Podstawowy iPhone 15 128 GB to wydatek rzędu 4699 zł oraz 6,1-calowy wyświetlacz Super Retina XDR. Ekran rośnie do 6,7 cali w wydaniu Plus, startującym od 5299 zł za wersję 128 GB.
Ciekawiej - nie tylko pod względem gier - robi się w modelach z „Pro” w nazwie. Najtańsza opcja to wydatek rzędu 5999 zł, za co otrzymamy 128 GB pamięci, obudowę z tytanu, procesor A17 Pro z sześciordzeniowym układem graficznym, 10x zoom „telefotograficzny” i 6,1-calowy ekran (6,7 cali w przypadku modelu iPhone 15 Pro Max, od 7199 zł).
To właśnie wspomniany układ A17 Pro ma być czynnikiem zapewniającym moc umożliwiającą natywne uruchomienie tak zaawansowanych gier, jak Assassin's Creed Mirage, z ray tracingiem włącznie. Tytuł Ubisoftu ukaże się w iPhone’owej formie w pierwszej połowie przyszłego roku, a w 2023 r. dostaniemy porty Resident Evil 4 Remake, Resident Evil Village oraz Death Stranding.
Nie bez znaczenia jest zapewne fakt, że Resident Evil Village jest już dostępne w ekosystemie Apple, na komputerach Mac, z wykorzystaniem bibliotek graficznych niskiego poziomu - Metal. Jeszcze w tym roku podobną konwersję otrzyma Death Stranding od Hideo Kojimy.
Jeśli mowa o datach, iPhone 15 oraz iPhone 15 Pro zadebiutują 22 września. Zamówienia przedpremierowe powinny rozpocząć się w piątek. Są też inne terminy premier: 18 września dla iOS 17 oraz 26 września dla macOS Sonoma. Podczas wczorajszej imprezy zapowiedziano też zegarki - Apple Watch Series 9 oraz Ultra 2.