Skip to main content

Na zdjęciach: u twórców Watch Dogs

Krótka wizyta w Ubisoft Montreal.

Budynek jest ogromny - z tyłu jest jeszcze jedna sekcja

W tym tygodniu Eurogamer odwiedził biura Ubisoft Montreal, by dowiedzieć się nieco więcej na temat Watch Dogs, ale także w celu zwiedzenia siedziby jednej z największych firm deweloperskich na świecie.

Ubisoft Montreal jest wielkie. Pracuje tu ponad 2600 osób, na pięciu piętrach - jest też piwnica, gdzie w sekretnym bunkrze powstaje seria Assassin's Creed. Nie było nam dane tam zajrzeć.

Piętro pracowników odpowiedzialnych za Watch Dogs trochę już ucichło, gdy prace zbliżają się ku końcowi. Okres wzmożonej aktywności przed premierą udało się rozłożyć w czasie dzięki opóźnieniu gry.

Założone w 1997 roku, Ubisoft Montreal znajduje się w budynku zajmowanym wcześniej przez magazyn włókienniczy, gdzie wielkie przestrzenie zamieniono na otwarte biura.

Za tym przejściem czekają kilometry korytarzy

Niektóre pokoje mieszczą setki deweloperów, ale są tu także mniejsze biura, w tym studio motion capture i wydział dźwiękowców, do nagrywania dialogów i efektów.

Jak można się spodziewać, ochrona jest czujna, a niektórych pomieszczeń bronią potężne, metalowe przejścia obrotowe.

Ale pomieszczenia biurowe są już bardziej ludzkie. Gdzieniegdzie znaleźć można statuy Ezio, plakaty z Kórlikami, a także rośliny doniczkowe i tradycyjnie zagracone biurka oraz gadżety związane z Far Cry, Watch Dogs czy Splinter Cell.

Łącznie studio zajmuje ponad 23 tysiące metrów kwadratowych, nie uwzględniając siłowni, stołówki i pokojów rekreacyjnych na każdym piętrze. Jest tu nawet dedykowane centrum medyczne.

Witamy w Abstergo Entertain... w Ubisoft Montreal
Prace nad grami to także samotność
Wszystkie gry Ubisoft Montreal od 1997 roku. Gdyby dodać dorobek pozostałych oddziałów firmy, zabrakłoby ścian.

Wycieczka obejmuje jedynie mały wycinek kompleksu. Większość pięter jest zamknięta dla zwiedzających, co nie powinno dziwić. Ubisoft Montreal pomaga w pracach nad wieloma projektami innych biur na całym świecie - łącznie w obrębie dawnego magazynu powstaje „między 10 - 12” gier.

Zobacz także