Nad Dragon Age 4 pracował bardzo mały zespół - twierdzi były pracownik BioWare
Nowe informacje o fabule.
W czasie panelu na Game Developers Conference, Mike Laidlaw - były dyrektor kreatywny serii Dragon Age - podzielił się informacjami na temat zespołu tworzącego czwartą odsłonę cyklu i fabuły produkcji.
Laidlaw opuścił BioWare w październiku ubiegłego roku. W studiu odpowiadał za całą wizję uniwersum osadzonego w klimacie fantasy. „Podczas okresu spędzonego w firmie miałem szczęście pracować z jednymi z najbardziej utalentowanych ludzi w branży” - napisał wtedy na Twitterze.
- Chciałem spróbować jakichś nowych wyzwań i wiedziałem też, że przekształcenie zespołu zmieni datę debiutu Dragon Age 4 - powiedział deweloper podczas tegorocznego spotkania GDC. - Miałem mieć bardzo małą, wręcz szkieletową ekipę, ale i tak byłem szczęściarzem, bo Patrick Weekes jest naprawdę doskonałym głównym scenarzystą, a Daniel Kading świetnym głównym projektantem. To dwaj weterani, którzy byli w stanie utrzymać ogólną wizję - dodał (dzięki, USGamer).
Były pracownik BioWare podzielił się również informacjami na temat fabuły Dragon Age 4. Według Laidlawa gra będzie kontynuować historię Solasa - elfickiego apostaty znanego z Inkwizycji i dodatku Intruz. „Jeżeli graliście w dodatek, to wiecie, co się wydarzy” - mówi deweloper. Wygląda na to, że kolejna odsłona serii będzie pierwszą, kontynuującą wątki poprzednich gier.
- Jest jeszcze tyle historii, które można opowiedzieć w tym uniwersum. Wcale nie sądzę, że Inkwizycja była doskonałą grą. To była produkcja, która dała nam kilka wartościowych lekcji. Szkoda byłoby odstawić ten wykreowany świat na bok - tłumaczy. - Nie musicie się jednak martwić o los serii - dodaje, nadmieniając, że BioWare ma duży respekt do stworzonego cyklu.
Słowa Laidlawa o szkieletowym zespole pracującym nad Dragon Age 4 nie muszą oczywiście mieć odniesienia do aktualnej sytuacji w studiu - deweloper odszedł z BioWare już kilka miesięcy temu. Należy jednak pamiętać, że firma skupia się teraz na produkcji Anthem - osadzonej w uniwersum sci-fi hybrydy strzelanki i MMO, która może być ostatnią szansą dla studia.
Dragon Age: Inkwizycja ukazał się w 2014 roku. Zadaniem gracza jest zażegnanie konfliktu Templariuszy z magami i pozbycie się demonów nękających mieszkańców Thedas. Produkcja otrzymała mieszane oceny, przy czym najczęściej krytykowano powtarzalność zadań pobocznych.