Nadchodzi Heroes of the Storm 2.0
Amazonka, skrzynki i inne nowości.
Do Heroes of the Storm, gry MOBA łączącej wszystkie uniwersa Blizzarda, nadchodzą poważne zmiany. Łatka 2.0, która już niedługo trafi w ręce graczy, to przede wszystkim nowy system progresji, pozwalający podnosić poziom konta i poszczególnych bohaterów bez żadnych ograniczeń.
Zgromadzone dotychczas punkty doświadczenia przeniosą się do nowego systemu, który ulegnie znacznemu wyrównaniu w stosunku do poprzedniego - zrezygnowano ze skoków wymaganego doświadczenia między kolejnymi poziomami, przez co awansować będziemy szybciej i częściej niż do tej pory. Zmiany te oznaczają także, że wcześniejsze poziomy zostaną przeliczone z korzyścią dla gracza - zdobędziemy nawet kilkanaście poziomów i powiązane z nimi nagrody.
- Aktualizacja 2.0 to podsumowanie wszystkiego, co budowaliśmy od premiery gry dwa lata temu - tłumaczy Matthew Cooper, projektant Heroes of the Storm podczas pokazu dla prasy w Paryżu.
- Po dwudziestu pięciu nowych bohaterach i wprowadzeniu systemu matchmakingu, przebudowujemy teraz system progresji i nagród. To naturalna ewolucja trendów, które wyznaczyliśmy przy okazji premiery.
Wraz z nowym systemem rozwoju Blizzard wprowadza także skrzynki przyznawane przy każdym awansie. Zawartość pojemników będzie losowa, jednak za niewielką kwotę w złocie będziemy mogli „przerzucić” otwartą skrzynkę, licząc na inne przedmioty. System gwarantuje skrzynkę z rzadką zawartością co pięć poziomów i epicką co dwadzieścia pięć, a do tego rozwijając konkretnego bohatera, co dziesięć awansów otrzymamy zawartość skierowaną w całości dla niego.
Zawartość skrzyń to szereg nowych elementów kosmetycznych - otrzymamy emotikony, portrety i komentatorów, którzy przejmą narrację gry we wszystkich momentach poza tymi najbardziej kluczowymi. Na szczególną uwagę zasługują banery, pozostające trwale w miejscu naszych dokonań - po zburzeniu budynku czy zabezpieczeniu celu wbijemy w niego swoją flagę pokazując innym, jaką rolę odegraliśmy walcząc o zwycięstwo. Niektóre nowe skórki będą dostępne tylko za pośrednictwem skrzynek.
Zobaczymy także elementy, które pojawiają się w loot boxach w Overwatch: spraye oraz pojedyncze wypowiedzi i przechwałki, pozwalające komentować to, co dzieje się na polu bitwy. W odróżnieniu od strzelanki Blizzarda, spraye nie będą pozostawały na mapie do momentu wykonania kolejnego - obrazki pojawią się tylko na krótki czas, po którym znikną niezależnie od naszych działań.
Duże zmiany czekają też system transakcji. Twórcy odchodzą od bezpośrednich płatności gotówką, wprowadzając klejnoty, które otrzymamy także co pewien czas podnosząc poziom konta. Złoto służyć będzie teraz przede wszystkim do odblokowywania bohaterów, a trzecia waluta, odłamki, generowane ze znalezionych w skrzynkach duplikatów, posłużą do tworzenia przedmiotów kosmetycznych.
Wysyp nowych przedmiotów oznacza również zmiany w systemie ekwipunku. Kolekcja, bo tak nazywać się będzie nowa część menu, to miejsce, gdzie będziemy mogli przeglądać i sortować zgromadzone skarby, a przy okazji tworzyć zróżnicowane zestawy skórek dla naszych bohaterów. Każda postać będzie teraz mogła korzystać z aż trzech różnych, przygotowanych przez gracza zestawów.
Obok zmian systemowych Blizzard przygotował także nową postać, Kasję, opartą na Amazonce z Diablo 2.
- Kasja to nowa postać zasięgowa, korzystająca głównie z ataków podstawowych. Mamy już kilka podobnych, choćby Raynora czy Zul'jina, chcieliśmy rozbudować ofertę bohaterów tego typu, szczególnie, że jej cecha pasywna (zdobywanie pancerza podczas ruchu), a także zdolność oślepiania i zwiększone obrażenia przeciwko osłabionym w ten sposób wrogom, dają jej przewagę nad wymienionymi poprzednikami - tłumaczy Matthew.
- Wyróżnia ją też synergia z innymi postaciami, które mogą oślepiać przeciwników. Ten talent pozwala bohaterom takim jak Li Li podnosić wartość Kasji w walce, co z kolei zwiększa także ich użyteczność. To szansa, by wprowadzić ponownie parę starszych postaci na wyższe poziomy rozgrywki.
Zestaw umiejętności Kasji pozwala na skuteczne skracanie dystansu i kontrolowanie pola bitwy. Jej zdolności heroiczne skupiają się na sterowaniu ruchem przeciwników - Walkiria pozwala przyciągnąć do siebie wroga, zadając mu obrażenia i ogłuszając, a Piorun Kulisty, który przeskakuje między znajdującymi się blisko siebie celami, zmusza do rozpraszania się. Druga ze sztuczek wydaje się mieć nieco większy wpływ na rozgrywkę i karać za błędy w koordynacji sporymi obrażeniami.
Kasja pojawi się na serwerze testowym już w tym tygodniu. Nowa bohaterka i opisywane systemy to tylko część tego, co widzieliśmy na specjalnym pokazie związanym z największą aktualizacją w historii Heroes of the Storm. Niedługo przedstawimy kolejne interesujące szczegóły.