Skip to main content

Nadprzyrodzone moce i halucynogeny w szalonym dodatku do Assassin's Creed 3

Wszystko w zgodzie z kanonem serii, twierdzi Ubisoft.

Ubisoft, wydawca Assassin's Creed 3 potwierdził, że wszystkie wydarzenia opowiedziane w szalonym dodatku Tyranny of King Washington są zgodne z kanonem i mają wpływ na fabułę serii.

Tyranny of King Washington ukaże się w trzech częściach, na przestrzeni trzech miesięcy. Pierwsza odsłona trafi do sprzedaży w przyszłym tygodniu. Connor musi powstrzymać George'a Washingtona, który stał się uzurpującym władzę tyranem. Martwi przeciwnicy i sprzymierzeńcy wstają z grobów, specjalne ziołowe herbatki gwarantują nadprzyrodzone moce i jedynie główny bohater pamięta cokolwiek z wydarzeń opowiedzianych w podstawowej wersji gry.

Zobacz także: Assassin's Creed 3 - Poradnik

- Pod koniec trzeciej części dowiecie się, jak wpływa to na Connora i prawdziwego George'a Washingtona - zapewnia reżyser gry, Marc-Alexis Côté w wywiadzie z Eurogamerem. - Wszystko jest zgodne z kanonem.

Odrzucone pomysły były jeszcze bardziej szalone. Zespół produkcyjny wycofał się z kilku propozycji, gdy te stały się zbyt dziwne. Côté nie chce wdawać się w szczegóły.

- Pojawiało się sporo pomysłów, ale musieliśmy skupić się na tych najważniejszych dla rozgrywki - tłumaczy. - To jedna z rzeczy, które robisz podczas projektowania. Nie narzucasz sobie limitów.

Connor dostaje nowe moce, ale także ubrania i tatuaże.

Ostatecznie, niektóre eksperymenty nie pasowały do serii Assassin's Creed, nawet wspomagane narracją, która na koniec wyjaśni wszystkie zawiłości dodatku.

- To bardzo ważne dla fanów - mówi Côté o wewnętrznej spójności serii. Ale gracze będą musieli się napracować, by odkryć prawdę.

- Pierwszy epizod zaczyna się od 15-20 sekund nieczytelnej wiadomości, którą można rozszyfrować, zbierając odpowiednie artefakty, rozrzucone po świecie gry. To dwuminutowy film, ale do stworzenia tajemniczego nagrania wykorzystaliśmy kilka ujęć.

Nową sytuacją zaskoczony będzie także Connor - zada sobie te same pytania, co gracze.

- Od samego początku Connor wie, że coś jest nie tak. Zastanawia się: „dlaczego moja matka jest żywa?” Zrozumiesz, że wszystko jest powiązane z głównym bohaterem, ale nie będziesz wiedział, jaki wpływ mają te wydarzenia na obraz całej serii. Na końcu jednak wszystko stanie się jasne - wyjaśnia producent.

Dla serii gier, tak mocno zakorzenionej w realiach historycznych, trzy epizody Tyranny of King Washington to swego rodzaju eksperyment. DLC dodaje nową mechanikę, jak możliwość lotu, teleportację na małe odległości czy płaszcz, który czyni niewidzialnym.

Nie ma litości - bractwo Assassynów zastąpi wataha wygłodniałych wilków.

Korzystanie z nowych umiejętności powoli wyczerpuje punkty życia. Należy używać ich w odpowiednim momencie, z umiarem. Moce zdobywamy podczas wizyt w podniebnym świecie (sky world), są darami od indiańskich bóstw.

- Oryginalnie Connor mógł odwiedzać podniebny świat, dotykając odpowiednich kamieni z symbolami zwierząt - tłumaczy Côté. - Ale gdy zaprezentowaliśmy to rozwiązanie indiańskiemu konsultantowi, uznał, że to obraza dla jego kultury. Podczas prac zwracaliśmy uwagę na ten aspekt, nie chcieliśmy urazić przedstawicieli kultury, którą prezentujemy w grze.

Dokonano odpowiednich zmian i teraz moce uzyskujemy pijąc ziołowe mikstury, wykonane z kory olbrzymiego drzewa, które pojawiło się na mapie świata.

Tyranny of King Washington to ciekawy eksperyment, w którym Ubisoft testuje granice serii, wprowadzając nowe rozwiązania w mechanice i fabule.

- Mogę potwierdzić, że to DLC to nie sen czy halucynacje po herbacie - kończy Côté. - Chodzi o coś więcej.

Pierwszy epizod - The Infamy - ukaże się 19 lutego. Dwa kolejne epizody fabularnego dodatku trafią do sprzedaży w marcu i w kwietniu.

Za pojedyncze epizody będziemy musieli zapłacić 800 MS Points lub 10 dol. (ok. 30 zł). DLC dostaniemy też wraz z przepustką sezonową, która kosztuje 2400 Microsoft Points na X360 lub 30 dol. na PC i PS3 (ok. 95 zł). Rozszerzenia w późniejszym terminie trafią też na Wii U.

Zobacz także