Nadprzyrodzone moce i halucynogeny w szalonym dodatku do Assassin's Creed 3
Wszystko w zgodzie z kanonem serii, twierdzi Ubisoft.
Ubisoft, wydawca Assassin's Creed 3 potwierdził, że wszystkie wydarzenia opowiedziane w szalonym dodatku Tyranny of King Washington są zgodne z kanonem i mają wpływ na fabułę serii.
Tyranny of King Washington ukaże się w trzech częściach, na przestrzeni trzech miesięcy. Pierwsza odsłona trafi do sprzedaży w przyszłym tygodniu. Connor musi powstrzymać George'a Washingtona, który stał się uzurpującym władzę tyranem. Martwi przeciwnicy i sprzymierzeńcy wstają z grobów, specjalne ziołowe herbatki gwarantują nadprzyrodzone moce i jedynie główny bohater pamięta cokolwiek z wydarzeń opowiedzianych w podstawowej wersji gry.
Zobacz także: Assassin's Creed 3 - Poradnik
- Pod koniec trzeciej części dowiecie się, jak wpływa to na Connora i prawdziwego George'a Washingtona - zapewnia reżyser gry, Marc-Alexis Côté w wywiadzie z Eurogamerem. - Wszystko jest zgodne z kanonem.
Odrzucone pomysły były jeszcze bardziej szalone. Zespół produkcyjny wycofał się z kilku propozycji, gdy te stały się zbyt dziwne. Côté nie chce wdawać się w szczegóły.
- Pojawiało się sporo pomysłów, ale musieliśmy skupić się na tych najważniejszych dla rozgrywki - tłumaczy. - To jedna z rzeczy, które robisz podczas projektowania. Nie narzucasz sobie limitów.
Ostatecznie, niektóre eksperymenty nie pasowały do serii Assassin's Creed, nawet wspomagane narracją, która na koniec wyjaśni wszystkie zawiłości dodatku.
- To bardzo ważne dla fanów - mówi Côté o wewnętrznej spójności serii. Ale gracze będą musieli się napracować, by odkryć prawdę.
- Pierwszy epizod zaczyna się od 15-20 sekund nieczytelnej wiadomości, którą można rozszyfrować, zbierając odpowiednie artefakty, rozrzucone po świecie gry. To dwuminutowy film, ale do stworzenia tajemniczego nagrania wykorzystaliśmy kilka ujęć.
Nową sytuacją zaskoczony będzie także Connor - zada sobie te same pytania, co gracze.
- Od samego początku Connor wie, że coś jest nie tak. Zastanawia się: „dlaczego moja matka jest żywa?” Zrozumiesz, że wszystko jest powiązane z głównym bohaterem, ale nie będziesz wiedział, jaki wpływ mają te wydarzenia na obraz całej serii. Na końcu jednak wszystko stanie się jasne - wyjaśnia producent.
Dla serii gier, tak mocno zakorzenionej w realiach historycznych, trzy epizody Tyranny of King Washington to swego rodzaju eksperyment. DLC dodaje nową mechanikę, jak możliwość lotu, teleportację na małe odległości czy płaszcz, który czyni niewidzialnym.
Korzystanie z nowych umiejętności powoli wyczerpuje punkty życia. Należy używać ich w odpowiednim momencie, z umiarem. Moce zdobywamy podczas wizyt w podniebnym świecie (sky world), są darami od indiańskich bóstw.
- Oryginalnie Connor mógł odwiedzać podniebny świat, dotykając odpowiednich kamieni z symbolami zwierząt - tłumaczy Côté. - Ale gdy zaprezentowaliśmy to rozwiązanie indiańskiemu konsultantowi, uznał, że to obraza dla jego kultury. Podczas prac zwracaliśmy uwagę na ten aspekt, nie chcieliśmy urazić przedstawicieli kultury, którą prezentujemy w grze.
Dokonano odpowiednich zmian i teraz moce uzyskujemy pijąc ziołowe mikstury, wykonane z kory olbrzymiego drzewa, które pojawiło się na mapie świata.
Tyranny of King Washington to ciekawy eksperyment, w którym Ubisoft testuje granice serii, wprowadzając nowe rozwiązania w mechanice i fabule.
- Mogę potwierdzić, że to DLC to nie sen czy halucynacje po herbacie - kończy Côté. - Chodzi o coś więcej.
Pierwszy epizod - The Infamy - ukaże się 19 lutego. Dwa kolejne epizody fabularnego dodatku trafią do sprzedaży w marcu i w kwietniu.
Za pojedyncze epizody będziemy musieli zapłacić 800 MS Points lub 10 dol. (ok. 30 zł). DLC dostaniemy też wraz z przepustką sezonową, która kosztuje 2400 Microsoft Points na X360 lub 30 dol. na PC i PS3 (ok. 95 zł). Rozszerzenia w późniejszym terminie trafią też na Wii U.