Najciekawsze polskie gry z premierą w 2016 roku
Duże, małe, znane i nieznane.
Jest jasne, że w ciągu ostatnich kliku lat Polska stała się ważnym ośrodkiem na światowej mapie producentów gier wideo. Istotne, że produkujemy nie tylko dużo, ale też w dobrej jakości, co potwierdzają tegoroczne hity - Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz Dying Light.
Najbliższy rok zapowiada się jednak równie ciekawie, potwierdzając jednocześnie, że polscy deweloperzy wciąż się rozwijają i mają do zaproponowania coraz więcej.
W naszym zestawieniu przyglądamy się najciekawszym polskim grom, z oczekiwaną premierą w 2016 roku.
Sniper: Ghost Warrior 3
Popularna seria snajperska od studia CI Games doczeka się w 2016 roku trzeciej odsłony. Akcja osadzona jest w Gruzji. Bohater postara się powstrzymać wybuch nowej Zimnej Wojny. Nowością jest otwarty świat, który da nam dużą swobodę w wykonywaniu zadań.
Sniper: Ghost Warrior 3, jak poprzednia część serii, powstaje na silniku CryEngine, lecz już na pierwszy rzut oka widać wyraźną poprawę jakości grafiki. Mamy nadzieję, że poprawione zostaną również inne elementy, które w ostatnich odsłonach sprawiały pewne problemy. Oczekujemy solidnej produkcji.
Gra ukaże się na PC, PS4 oraz Xbox One.
Kursk
Od pierwszej zapowiedzi tytuł polskiego dewelopera Jujubee wzbudza ogromne kontrowersje. Fabuła nawiązuje do tragedii, jaka wydarzyła się w 2000 roku, kiedy podwodny okręt rosyjski - K-141 Kursk - zatonął podczas manewrów na Morzu Barentsa. Zginęła wówczas cała załoga.
Podstawą rozgrywki będzie swobodna eksploracja, lecz twórcy gry chcą wprowadzić także filmową narrację w postaci przerywników. Muzykę komponuje Michał Stroiński, którego utworów możemy słuchać - między innymi - w Wiedźminie 3.
Produkcja zostanie wydana pod koniec 2016 roku na PC. Wersje na Xbox One oraz PS4 są planowane na pierwszą połowę 2017.
Shadow Warrior 2
Kontynuacja pierwszoosobowej gry akcji warszawskiego studia Flying Wild Hog. Najważniejszą nowością w drugiej odsłonie będzie możliwość kooperacji w kampanii.
Aby zapobiec monotonii, twórcy przygotowali narzędzia do losowego generowania fragmentów lokacji. Nie zabraknie też dużej dawki humoru.
Gra zmierza na PC, PlayStation 4 oraz Xbox One.
Hellraid
Gra początkowo tworzona jako mod do Dead Island, przekształciła się w osobny projekt. Zadaniem bohatera będzie walka z demonami, szkieletami i innymi monstrami przy użyciu mieczy, toporów i magii. Czy jednak na pewno?
Niestety, prace nad Hellraid zostały na pewien czas wstrzymane, choć producent gry - firma Techland - obiecał w czerwcu, że po dopięciu na ostatni guzik wszystkich spraw związanych z Dying Light, studio wróci do demonicznej siekanki. Nie wiadomo jednak, jakim zmianom ulegnie projekt.
Tytuł został zapowiedziany na PC, PS4 oraz Xbox One. Wciąż liczymy na premierę w 2016 roku, choć niewykluczone, że tytuł zostanie przesunięty na rok 2017.
Get Even
Get Even to strzelanka gliwickiego studia The Farm 51, twórców - między innymi - Necrovision. Podczas realizacji oprawy graficznej opierano się na skanach 3D rzeczywistych lokacji i postaci, co na pokazanych do tej pory materiałach wygląda wyjątkowo realistycznie.
Gra ma łączyć tryb single i multiplayer tak, że nigdy nie będziemy pewni, czy naszym przeciwnikiem jest komputer, czy prawdziwa osoba.
Zapowiedzi brzmią bardzo ciekawie, lecz czekamy na pokaz rzeczywistej rozgrywki. Premiera planowana jest na PC, PS4 oraz Xbox One.
Hard Reset Redux
Gra studia Flying Wild Hog to futurystyczna, pierwszoosobowa strzelanka. Wydanie Redux to odświeżona wersja rozszerzonej edycji, która pierwotnie ukazała się w lipcu 2012 roku.
Tytuł został dodatkowo ulepszony, a deweloperzy wykorzystali doświadczenie z prac nad Shadow Warrior, by usprawnić mechanikę. Ciekawostką jest fakt, że po pierwszym ukończeniu kampanii odblokujemy potężną katanę.
Hard Reset Redux prawdopodobnie ukaże się w przyszłym roku na PS4.
SUPERHOT
Historia projektu SUPERHOT przypomina scenariusz amerykańskiego filmu. Prototyp został stworzony w ciągu zaledwie siedmiu dni na imprezie Game Jam i szybko zdobył popularność w Internecie.
Gra zebrała pozytywne oceny na Steam Greenlight, a następnie została ufundowana na Kickstarterze. Wsparcia finansowego udzielił nawet Cliff Bleszinski - twórca Unreal Tournament czy Gears of War. W 2014 roku gra trafiła na główną konferencję Microsoftu na Gamescomie.
Główne zainteresowanie w SUPERHOT budzi nowatorska mechanika - czas w grze płynie tylko wtedy, gdy bohater się porusza. Premiera planowana jest na pierwszy kwartał przyszłego roku na PC oraz Xbox One.
Wiedźmin 3: Krew i Wino
Mimo że nie jest to zupełnie nowa gra, dodatek Krew i Wino musiał znaleźć się w naszym zestawieniu. Ciekawa przygoda, co najmniej dwudziestogodzinna, przenosząca akcję do Toussaint zasługuje na wyróżnienie.
Krew i Wino zaoferuje ponadto szereg zmian w rozgrywce. Niestety, szczegóły na temat tych nowości pozostają nieznane. Z pewnością cieszy fakt, że pożegnamy się z krainami, które zdążyliśmy już dokładnie zwiedzić w Dzikim Gonie.
Rozszerzenie zadebiutuje w pierwszej połowie przyszłego roku.
Bound
Grę zapowiedziano tuż przed tegorocznym PlayStation Experience. Główna bohaterka jest baletnicą i przemierza świat tańcząc. W teorii mamy do czynienia z platformówką, lecz twórcy kładą duży nacisk na doświadczania płynące z opowieści.
Uwagę zwraca także intrygujący styl graficzny. Możemy dostrzec inspiracje suprematyzmem i neoplastycyzmem.
Produkcja powstaje w łódzkim Plastic Studios przy wsparciu Santa Monica Studio. Bound będzie tytułem na wyłączność PS4.
Layers of Fear
Krakowskie studio Bloober Team odbudowuje swoją reputację po katastrofalnym Basement Crawl. Od tego czasu sporo się jednak zmieniło. Deweloper ulepszył grę i nadał jej nowy tytuł - Brawl. Ale to dopiero początek.
W dziale wczesnego dostępu na Steamie wydano horror Layers of Fear. Produkcja, choć nieukończona, została bardzo ciepło przyjęta przez graczy i bywa nawet porównywana do świetnego P.T.
Pełna wersja ukaże się na początku przyszłego roku na PC oraz Xbox One.
Dying Light: The Following
Kolejny dodatek, lecz ponownie całkowicie zasłużenie trafił na naszą listę. The Following oferuje bowiem nowe tereny, przeciwników, arsenał i fabułę.
Deweloperzy z Techlandu zastanawiali się nawet, czy rozszerzenia nie wydać jako osobnej produkcji - tak dużo zawartości zaoferuje odbiorcom. Nie możemy się doczekać, by zasiąść za kierownicami pojazdów i dać trochę odpocząć bohaterowi po godzinach biegania po dachach.
Rozszerzenie ukaże się 9 lutego.