Skip to main content

„Najczarniejszy dzień od czterech dekad”. Microsoft o decyzji brytyjskich regulatorów

Weto może zaważyć na inwestycjach firmy w Wielkiej Brytanii.

Wiceprezes Microsoftu Brad Smith w mocnych słowach skomentował negatywną decyzję brytyjskiego Urzędu ds. Konkurencj i Rynków (CMA) w sprawie przejęcia przez producenta Xboxa wydawcy Activision. Biznesmen stwierdził, że jego to „najczarniejszy dzień” w jego czterdziestoletniej karierze oraz że decyzja poważnie wpłynie na rozwój sektora technologii w Wielkiej Brytanii.

Smith był gościem porannego programu ekonomicznego w brytyjskiej telewizji BBC. Przyznał, że firma jest „bardzo rozczarowana” wetem. „Ta decyzja to coś więcej niż tylko największe nadszarpnięcie naszego zaufania w rozwój branży technologicznej w Wielkiej Brytanii, z jakim do tej pory się zetknęliśmy” - powiedział Smith dodając, że dla niego to „najczarniejszy dzień od czterech dekad” pracy w Microsofcie.

Ludzie są zszokowani, rozczarowani, a ich wiara w brytyjski sektor technologii mocno się zachwiała” - kontynuuje. „To jasny przekaz - Unia Europejska jest atrakcyjniejszym miejscem na rozpoczęcie biznesu niż Wielka Brytania”. Stwierdził także, że decyzja może wpłynąć na planowane przez Microsoft inwestycje w Wielkiej Brytanii.

Na słowa biznesmena odpowiedział rzecznik brytyjskiego premiera Rishiego Sunaka, który stanowczo sprzeciwił się takiej interpretacji. „Tego typu stwierdzenia nie mają żadnych podstaw w faktach”. Dodał też, że branża gier w Wielkiej Brytanii w ciągu ostatnich 10 lat zanotowała dwukrotny wzrost.

Słowa Smitha skrytykowała także dyrektorka CMA Sarah Cardell. „Myślę, że ta decyzja pokazuje, jak jasne jest dla nas wspieranie konkurencyjności w Wielkiej Brytanii, oraz że Wielka Brytania jest całkowicie otwarta na nowe przedsiębiorstwa” - powiedziała. „Chcemy stworzyć środowisko, w którym różnorodna panorama firm może uczciwie ze sobą konkurować, rozwijać się i wprowadzać innowacje”.

Przypomnijmy, że wczoraj CMA oficjalnie ogłosiło, że nie wyraża zgody na przejęcie Activision przez Microsoft. Co ciekawe jako główny powód wskazywano rozwijający się segment grania w chmurze, gdzie producenci Xboxa już teraz mają silną pozycję, a przejęcie tak dużego wydawcy wzmocni ją jeszcze bardziej.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Zobacz także