Najgorszy scenariusz w God of War Ragnarok nie był brany pod uwagę
Twórcy o trudnych decyzjach.
Motyw śmierci jest serii God of War bardzo bliski. Nic więc dziwnego, że fani cyklu przez długi czas snuli przypuszczenia odnośnie losu najważniejszych bohaterów God of War Ragnarok. Jeden z twórców gry postanowił wyjawić, której postaci nigdy nie planowano uśmiercić.
UWAGA, SPOILERY PONIŻEJ!
Zakończenie odsłony z 2018 roku wywołało wśród graczy wiele pytań. Dla przypomnienia, w jednej z ostatnich scen gry oglądaliśmy naścienny malunek, przedstawiający z pozoru martwego Kratosa. Najczęściej opisywany przez graczy scenariusz przewidywał więc, że protagonista nie dożyje zakończenia kontynuacji. Jak się jednak okazuje, twórcy nigdy nie planowali takiego rozwoju wydarzeń.
„Śmierci Kratosa nie rozważaliśmy z wielu powodów” - mówił Eric Williams, reżyser gry, w wywiadzie dla portalu The Washington Post. „Głównie przez to, że nie byłaby to historia, którą chcieliśmy przekazać. Zależało nam na ukazaniu więzi pomiędzy dzieckiem, a rodzicem. O tym, jak wspólnie stają się na tyle silni, by zrozumieć, że nawzajem uczynili się lepszymi. I nawet gdyby ich rozdzielić, to wciąż pozostaliby silni”.
„Śmierć to z kolei coś innego. Tworzy zupełnie inny zestaw emocji, mnóstwo żalu i goryczy. Obserwowanie, jak twoje dziecko wyrusza na studia, to natomiast naturalny rozwój rzeczy, który nie niesie za sobą tak negatywnego ciężaru” - dodał.
Istnieje zapewne sporo osób, dla których takie rozwiązanie historii okazało się niesatysfakcjonujące. Zarówno gry, jak i filmy oraz seriale zdążyły przyzwyczaić widzów do bezlitosnego uśmiercania lubianych bohaterów - nawet tych najważniejszych. Deweloperzy z Santa Monica Studio postawili jednak na mniej dobijające zakończenie opowieści.
W ramach przypomnienia, God of War Ragnarok trafił na rynek 9 listopada tego roku. Tytuł - podobnie jak poprzednia odsłona - zebrał masę pozytywnych recenzji oraz wysokich not. Produkcję nominowano nawet do kategorii Gry Roku, której zwycięzcą został ostatecznie Elden Ring. Ragnarok zdobył za to kilka innych statuetek, między innymi za najlepszą narrację, ścieżkę dźwiękową oraz innowacje w funkcjach dostępności.