Najnowsza gra Ghostbusters powstała w osiem miesięcy - raport
Studio Fireforge bankrutuje.
Najnowsza gra o pogromcach duchów - Ghostbusters - powstała podobno w zaledwie osiem miesięcy, co może po części tłumaczyć średnią ocen na poziomie 31 procent w serwisie Metacritic.
Jak informuje serwis Kotaku, odpowiedzialne za produkcję studio Fireforge złożyło właśnie wniosek o bankructwo, z 12 milionami dolarów niezapłaconych rachunków.
Problemem firmy nie jest tylko niska sprzedaż Ghostbusters, ale także dwa nieogłoszone jeszcze projekty, które powstawały równolegle.
Jeden z tytułów - o nazwie kodowej Atlas - finansowany jest podobno przez Tencent. Chiński gigant posiada 33,7 procent udziałów w Fireforge i będzie zapewne starał się odzyskać swoją inwestycję - imponujące 11,3 mln dolarów.
Drugi projekt - o wstępnym tytule Zeus - ma wydać Razer, producent akcesoriów do PC. Tutaj sprawy komplikują się jeszcze bardziej, ponieważ Fireforge miało korzystać z pieniędzy otrzymanych na Zeus, by wyprodukować Atlas. W tej sprawie toczy się sprawa sądowa.
Biorąc pod uwagę nagłą potrzebę poprawienia sytuacji finansowej, pośpiech w pracach nad Ghostbusters dla Activision nie powinien być chyba zaskoczeniem.
Kooperacyjna gra akcji z widokiem w rzucie izometrycznym ukazała się w lipcu, razem z nowym filmem. Recenzje są druzgocące: nuda, puste poziomy, brak osobowości, stylu czy kierunku i „cyniczny skok na portfele” graczy.