Najnowsze rozszerzenie do Eve Online wprowadzi wsparcie dla DirectX 11
Ale DX9 pozostanie opcją dla słabszych PC.
Studio CCP Games ujawniło, że najnowszy dodatek do MMO Eve Online - Rubicon - rozszerzy możliwości silnika gry o wsparcie dla bibliotek graficznych DirectX 11.
Twórcy nie podali jeszcze żadnych konkretnych efektów, które pojawią się w kosmicznej produkcji. Poinformowano jedynie, że DirectX 11 będzie włączony domyślnie na systemach z kartami wspierającymi tę technologię. Reszta graczy pozostanie przy DX9.
Również minimalna konfiguracja sprzętowa bazować będzie na starszej wersji DirectX. Użytkownicy MMO nie będą musieli pobierać żadnych dodatkowych plików - klient gry zaktualizuje się wraz z dodatkiem.
Rubicon wprowadza nowe obszary do eksploracji i kolejną linię statków, które są podobno idealne do nawigacji i infiltrowania ogromnego uniwersum dostępnego w grze, składającego się z 8 tys. układów. Twórcy postawili na zawartość dla samotnych graczy i dla małych zespołów, dodając opcję szybkiego ataku. Dostępne będą także nowe, mobilne struktury.
Zbalansowano część elementów rozgrywki, w tym niektóre klasy statków kosmicznych: Maraudery, Electronic Attack Frigate, Interceptory i Interdictory. Dla początkujących graczy przygotowano system identyfikacji jednostek. Premiera 19 listopada.