Skip to main content

Najpopularniejszy dom w Hogwarts Legacy może być zaskoczeniem

Trofea i osiągnięcia ujawniają statystyki.

Tak jak w książkach i filmach o Harrym Potterze, czarodzieje i czarownice zasiadający do Hogwarts Legacy mają do wyboru cztery domy. Choć nie znamy oficjalnych statystyk, dzięki osiągnięciom możemy się dowiedzieć, który dom jest najpopularniejszy wśród graczy - a który został mocno w tyle.

Dochodząc do pewnego momentu fabularnego, a konkretniej odkrycia Komnaty Mapy, gracz otrzymuje jedeno z czterech osiągnięć, w zależności od wybranego domu. To „Za miasto” (Slytherin), „Mądra sowa” (Ravenclaw), „Gryffindor na cmentarzu” (Gryffindor) i „Szkolenie aurora” (Hufflepuff). Dzięki temu możemy prześledzić popularność domów.

Tak przedstawia się rozkład domów na PC (źródłem statystyki osiągnięć Steam):

  1. Slytherin - 26%
  2. Ravenclaw - 21,2%
  3. Gryffindor - 19,6%
  4. Hufflepuff - 12%

Natomiast tak wyglądają statystyki na PS5 (źródłem dane o trofeach z serwisu PSN Profiles):

  1. Slytherin - 25,5%
  2. Gryffindor - 23,6%
  3. Ravenclaw - 17,7%
  4. Hufflepuff - 11,3%
Uczniowie mają dostęp tylko do pokoju wspólnego swojego domu. Każdy dom ma też jedno unikalne zadanie

Oczywiście podane wartości nie sumują się w 100%, dlatego że przedstawiają po prostu odsetek graczy, którzy uzyskali konkretne osiągnięcie. Dane dają jednak dobre pojęcie o rozkładzie popularności domów.

Jak widać, Slytherin ma przewagę w obu przypadkach, a na PC nawet dość wyraźną. Natomiast Hufflepuff jest najwyraźniej najrzadziej wybieranym przez graczy domem.

Slytherin na prowadzeniu może być pewnym zaskoczeniem. W teorii najważniejszą cechą przedstawicieli tego domu jest ambicja, ale choć nie wszyscy ślizgoni są niegodziwcami, J.K. Rowling dość wyraźnie dała w powieściach znać, że Slytherin gromadzi po prostu obiektywnie złych ludzi. Wygląda na to, że sporo graczy chce po prostu wcielić się w czarnoksiężników.

Taki scenariusz gry jest nieco utrudniony, bo nie ma w Hogwarts Legacy systemu moralności. Nic nie grozi też za używanie Zaklęć Niewybaczalnych. Trudno być „złą” osobą, nawet wybierając dość gburowate opcje dialogowe - postać i tak wypowiada większość kwestii raczej w miłym tonie.

Zobacz także