Najważniejsze zmiany w Destiny 2.0
Zadebiutowała nowa wersja gry.
„Destiny 2.0” to największa aktualizacja sieciowej strzelanki Bungie od czasu premiery, rozpoczynająca drugi „rok” zmagań Guardianów z przeróżnymi przeciwnościami losu.
Opublikowana wczoraj „łatka” jest ogromna (18 GB na PlayStation 4), więc trzeba przygotować się na dłuższe pobieranie, zwłaszcza na sprzęcie Sony.
Obszerną listę wszystkich zmian i poprawek znaleźć można na oficjalnej stronie, a poniżej przegląd kilku najważniejszych nowości.
Zmniejszono statystyki kilku popularnych broni. Gjallarhorn zadaje mniej obrażeń za pomocą mniejszych pocisków, podążających za główną rakietą - koniec z zabijaniem jednym strzałem. Thorn może zatruć pięć razy jednocześnie, ale obrażenia te zmniejszono o 33 procent. Ice Breaker przeładowuje się przez siedem sekund, a Black Hammer nie ma już nieskończonej amunicji.
Osoby zmęczone wysłuchiwaniem Królowej czy pani Exo Stranger ucieszy zapewne wiadomość, że aktualizacja 2.0 wprowadza możliwość pomijania przerywników filmowych.
Znacznie zwiększono pojemność skarbca, który mieści teraz 72 bronie, 72 części pancerza i 36 przedmiotów ogólnych. W Wieży znajdziemy także specjalne terminale do przeglądania kolekcji skórek, emblematów i egzotycznego wyposażenia, do szybkiego przeglądania i zmieniania.
Inne jest teraz magazynowanie punktów Light. Ta dodatkowa statystyka znajdywana na niektórych elementach wyposażenia nie przekłada się już na poziom postaci, który określany jest tylko przez doświadczenie - więc osiągnięcie 34. poziomu nie będzie już takim problemem.
Light nadal ma znaczenie, ale przekłada się „tylko” na dodatkowe obrażenia zadawane przez umiejętności specjalne, granaty czy ciosy wręcz.
Speaker sprzedaje teraz nowe obudowy dla Ghostów. Gracze mogą nie tylko zmienić wygląd swojego latającego towarzysza, ale inne modele to także bonusy do statystyk oraz własne perki, jak wskazywaniu surowców na mapie.
Pozostając w temacie Ghostów - głos naszego pomocnika to teraz dobrze znany Nolan North, który zastąpił w tej roli Petera Dinklage'a. Powód? Ten drugi ma po prostu zbyt mało czasu na nagrywanie nowych kwestii dialogowych.
Dobra wiadomość dla posiadaczy konsol Xbox: zawartość rezerwowana dotychczas na wyłączność dla sprzętu PlayStation jest teraz odblokowana dla wszystkich graczy, więc dodatkowe mapy - także te z House of Wolves i The Dark Below - trafiły do standardowej rotacji w trybie Crucible.
Pozostając w temacie sieciowej rywalizacji: jeśli gra wykryje, że nasi przeciwnicy mają zdecydowaną przewagę i nie mamy większych szans na zwycięstwo, mecz zakończy się wcześniej, byśmy mogli znaleźć nowych wrogów.
Wszystkie zadania typu Exotic Bounties zostały automatycznie wypełnione i zakończone. Rezultaty znaleźć można w hali Vanguard.
House of Wolves wrócili do domu. Siły Fallen pod przywództwem Skolasa postanowiły powrócić do Awoken Queen, przynajmniej na moment. Nadal można jednak odwiedzić Reef i Petrę Venj, która ma dla nas teraz nowe wyzwania. Również Eris nie ma już problemu z raidem Crota, więc zmienia swoje zadania.
Bounties to teraz najlepszy sposób na zdobycie dodatkowych punktów doświadczenia. Maksymalnie w „dzienniku” przechowamy 16 zadań tego typu, oddzielonych dodatkowo od misji fabularnych. Może też wskazać Ghostowi dowolne Bounty do śledzenia.
Wszystkie ukończone już zadania fabularne można powtórzyć z pomocą terminala Abandoned Quests w hali Vanguard. Są tam też scenariusze rozpoczynające proces odblokowania naszej drugiej sub-klasy. Powtarzanie starszych misji to nadal okazja do zdobycia doświadczenia.
Obrażenia od ognia - Burn - są zmniejszone z trzykrotnych do dwukrotnych, ale tylko w przypadku modyfikatora codziennych i tygodniowych aktywności, w tymi misji Nightfall.
Wprowadzono duże zmiany w ogólnym balansie broni. Auto rifle i pulse rifle są teraz nieco potężniejsze, podobnie jak scout rifle, dysponujące także większymi magazynkami. Hand cannon mieszczą mniej pocisków i mają krótszy zasięg. Słabsze są strzelby, a część rakiet ma mniejsze obrażenia zasięgowe.
Zmodyfikowano także wiele z perków broni. Bungie chce, by te specjalne dodatki miały większe znaczenie i pozwalały graczom budować interesujące specjalizacje.
Deweloperzy zdecydowali się także na „normalizację” statystyk, więc po zalogowaniu możemy zauważyć, że nasze obrażenia spadły nagle z 365 do 170. Nie należy się jednak martwić - dostosowano również wrogów, więc ostatecznie w tej kwestii wiele się nie zmieniło.
Wszystkie te zmiany są przygotowaniem pod premierę rozszerzenia The Taken King, debiutującego 15 września na PlayStation 3, PS4, X360 i Xbox One.
Masz wolną chwilkę? Zobacz także: