Naprawa Cyberpunk 2077 była kosztowna - wyniki CD Projektu za 3. kwartał gorsze od oczekiwań
Analitycy przewidywali znacznie większy zysk.
- Zysk i przychody za 3. kwartał niższe od oczekiwań analityków
- Jako przyczynę CD Projekt podaje „serwisowanie” CP 2077 i prace badawcze nad nowymi projektami
- Trwają intensywne prace nad next-genową wersją CP 2077 oraz dużym dodatkiem
CD Projekt podsumował 3. kwartał 2021 roku, podając wyniki finansowe. Zysk netto polskiej spółki wyniósł 16,3 mln zł, co oznacza spadek o 30 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem, a przychody - 144,5 mln zł. To wyniki znacznie gorsze, niż zakładali analitycy.
Jak zauważa serwis Wirtualnemedia.pl, prognozy zakładały zysk netto na poziomie 35,6 mln zł, a więc ostateczny wynik jest o 54 proc. niższy. W kwestii przychodów specjaliści prognozowali zaś sumę 175 mln zł.
Rozczarowujące wyniki CD Projekt tłumaczy kosztami związanymi z naprawą Cyberpunk 2077 - nazwaną w podsumowaniu „serwisowaniem” - oraz przygotowaniami do produkcji nowych gier.
- Na spadek zysku netto w ujęciu rocznym wpłynęły przede wszystkim koszty związane z serwisowaniem Cyberpunka oraz pracami badawczymi nad nowymi projektami znajdującymi się na wczesnym etapie produkcji, ujmowane bezpośrednio w rachunku wyników bieżącego okresu - mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes zarządu ds. finansowych.
CD Projekt raz jeszcze podkreślił, że intensywnie pracuje nad next-genową edycją Cyberpunk 2077, która ukaże się w pierwszym kwartale 2022 roku, a także podobnym wydaniem Wiedźmina 3, które z kolei zaplanowano na drugi kwartał. Kolejna duża aktualizacja Cyberpunk 2077 również ukaże się dopiero w kolejnym roku.
- Jednocześnie z każdym miesiącem coraz więcej osób zasila zespoły odpowiedzialne za produkcję dużego dodatku do Cyberpunka oraz inne nieogłoszone projekty - dodaje Nielubowicz.