Skip to main content

Narzędzie do scalania skryptów - mod do Wiedźmina 3

Naprawa niekompatybilnych modów.

Jeżeli korzystamy z modów, na trochę bardziej skomplikowanym poziomie niż wgranie nowych skórek dla bohatera, prawdopodobnie nieraz napotkaliśmy błąd związany z brakiem kompatybilności. Dwa różne pliki wprowadzające zmiany w tym samym aspekcie gry, starają się jednocześnie robić podobne rzeczy związane z tymi samymi plikami. W najlepszym przypadku wczytany zostanie ostatni plik z kolejki, jednak nigdy oba.

Rozwiązaniem problemu jest narzędzie scalające, które wprowadza zmiany z różnych źródeł do jednego pliku. Załóżmy, że posiadamy dwie modyfikacje. Jedna zmienia udźwig bohatera, a druga liczbę slotów w ekwipunku. Oba mody jednak współdzielą zmodyfikowany plik. Za pomocą narzędzia, wprowadzimy obie zmiany w sposób taki, aby konflikt nie został wykryty, a oba mody działały poprawnie.

Jak we wszystkich narzędziach i modach, także tu istnieją pewne ograniczenia. Program bowiem nie scala tekstur oraz modeli dodawanych przez podobne mody. Jak sama nazwa wskazuje, scalimy skrypty, a w trakcie procesu łączenia będziemy musieli podjąć decyzję, która tekstura lub model ma przejść do finalnej wersji gry. Mimo to, program niweluje większość problemów z wzajemną kompatybilnością modów.

Spis treści

  1. Wersja moda
  2. Zawartość moda
  3. Czego potrzebujesz - wymagania
  4. Pliki i instalacja
  5. Informacje dodatkowe
  6. Dodatkowe instrukcje wideo
  7. Autor

1. Wersja moda

0.6.0 (stan na 13.06.2016)

2. Zawartość moda

  • Narzędzie do scalania skryptów dodawanych przez mody w celu kompatybilności.

3. Czego potrzebujesz

Do poprawnej instalacji i działania moda potrzebujesz:

  • Pełnej wersji gry Wiedźmin 3 na PC.
  • Darmowego konta w serwisie nexus.com w celu pobrania pliku.

4. Pliki i instalacja

Pamiętaj, że instalowanie modów to ingerowanie w pliki gry. Często wprowadzamy nieodwracalne zmiany, które mogą popsuć nam grę. Wszelkie modyfikacje stosujemy na własną odpowiedzialność. Upewnij się przed instalowaniem moda, że utworzyłeś kopię zapasową plików i zapisów gry (save'ów) - gdyby coś poszło nie tak.

  1. Wejdź na stronie programu w zakładkę „FILES”.
  2. Wybierz „download manually” (musisz być zalogowany w serwsie).
  3. Pobrany plik rozpakuj.
  4. W wypakowanym folderze znajdziesz program „WitcherScriptMerger.exe”, który nie wymaga instalacji. Dalsza instrukcja traktuje o łączeniu skryptów.
  5. Po uruchomieniu programu w górnej części okna umieść ścieżkę, w której została zainstalowana gra.
  6. Naciśnij „Refresh” nad ramką „Conflicts”. Jeżeli zostaną wykryte konflikty, powtarzaj te kroki do skutku:
    a) Wybierz dwie lub więcej wersji któregoś pliku, żeby scalić.
    b) Naciśnij „Create Selected Merge”.
    c) Jeżeli mody posiadają różnice które nie kolidują, program może je scalić automatycznie.
    d) Jeżeli mody kolidują, wyświetlone zostanie okno gdzie możemy scalić je ręcznie.
    e) Jeżeli program nie może znaleźć niezmodyfikowanego pliku odpowiadającego za skrypt, musimy scalać pliki ręcznie (patrz wideo poniżej).
  7. Jeżeli program wykryje elementy modów nie będące skryptami, a mimo to będące w konflikcie, wyświetli obie opcje. W takim przypadku musimy wybrać jedną z opcji, która nadpisze drugą. Program automatycznie decyduje o „zwycięzcy” konfliktu na podstawie poniższych kryterii:
    a) Kolejność wczytywania jest zależna od nazwy folderu w którym znajduje się mod. Pierwsze są liczby, potem podkreślenia, a na końcu litery.
    b) Możesz także kliknąć prawym przyciskiem myszy na modzie i ustawić jego priorytet (od 1 do 9999 - niższe numery zostają wczytane jako pierwsze).
  8. Koniec. Mody powinny teraz być poprawnie scalone.

5. Informacje dodatkowe

Aby wycofać wszystkie scalenia należy usunąć folder „mod0000_MergedFiles”.
Aby odinstalować program należy usunąć pliki, które wypakowaliśmy po pobraniu oraz usunąć plik „MergeInventory.xml”.

6. Dodatkowe instrukcje

Zobacz na YouTube
Zobacz na YouTube

7. Autor

AnotherSymbiote
Strona moda.


Powrót do spisu treści: Najlepsze mody do Wiedźmina 3 - kompletna baza aktualnych modyfikacji

Zobacz także