Skip to main content

Nastawiony na akcję spin-off Fallouta to marzenie twórcy serii

Na przykład w stylu serii Borderlands.

Fallout 4 w okolicach premiery wśród wielu fanów cyklu krytykowany był za zbyt duże odejście od korzeni serii jako gier RPG i zamiast tego położenie nacisku na elementy akcji. Czy jednak na pewno była to aż tak zła decyzja deweloperów? Twórca serii Timothy Cain w niedawnym vlogu stwierdził, że strzelanka osadzona w postapokaliptycznym uniwersum mogłaby się sprawdzić.

Jak możemy się dowiedzieć z opublikowanego w serwisie YouTube filmu zatytułowanego „Moje gry jako inne gatunki”, Cain niedawno zaczął się zastanawiać, czy niektóre z wyprodukowanych przez niego tytułów mogłyby się sprawdzić jako inne produkcje, niż tylko RPG-i. Jako jeden z przykładów podał właśnie uniwersum Fallouta, które jego zdaniem dobrze by się nadawało na strzelankę lub skradankę.

Po stworzeniu Fallouta, kiedy rozmyślałem nad kolejnym projektem, jednym z pomysłów, jaki mi przyszedł do głowy, była gra w stylu Fallouta, ale skupiona tylko na walce” - tłumaczy deweloper. „Lubię Fallouta jako RPG i uważam, że powinien trzymać się tego gatunku tj. skupiać się na rozmowach z postaciami, rozwiązywaniem zadań bez walki, rozwiązywaniu zagadek i tak dalej, ale można by też postawić w pełni na walkę i stworzyć bardzo dobrego FPS-a w uniwersum Fallouta”.

Zobacz na YouTube

Jako przykład, jak taka gra mogłaby wyglądać, Cain podaje serię Borderlands. „Możecie sobie wyobrazić grę w stylu Borderlands, ale osadzoną w uniwersum Fallouta, gdzie wszystko opiera się na podróżowaniu po mapie i walce z przeciwnikami, a questy polegają na udaniu się do lokacji, zabijaniu przeciwników i zebraniu przedmiotów” - słyszymy w materiale. Weteran branży miał też zgoła odmienny pomysł: a co by było, gdyby z Fallouta całkowicie wyciąć walkę?

Tutaj Cain opisuje pomysł na grę przygodową z elementami skradanki, gdzie walka nie występuje w ogóle, albo jest elementem, którego gracz powinien za wszelką cenę unikać. W takiej grze mielibyśmy eksplorować świat, zbierać przydatne przedmioty i włamywać się do Krypt, aby ukraść jakieś cenne łupy.

Oprócz Fallouta, deweloper w filmie dzieli się także alternatywnymi wizjami gry Arcanum w formie MMO lub strategii „4X” oraz kilkoma luźnymi pomysłami na dalszy rozwój serii The Outer Worlds. Mowa tu między innymi o RPG o eksploracji kosmosu z elementami zarządzania statkiem kosmicznym jego załogą w stylu cyklu Star Control, abo pójściu w stronę Starfielda i stworzeniu ogromnej kosmicznej mapy z wieloma systemami gwiezdnymi, które gracz może eksplorować.

W końcu też jeden z pomysłów zakłada stworzenie gry survivalowej w stylu No Man’s Sky, opowiadającej o wczesnej eksploracji kosmosu i terraformowaniu pierwszych planet. Gracz mógłby się wcielać w kosmicznego kolonizatora wysyłanego na nowoodkryte planety, w celu przekształcenia ich atmosfery, opisania lokalnej fauny i flory, aż w końcu przygotowania świata pod stworzenie kolonii.

Zobacz także