Skip to main content

Następca Palworld mógłby mieć budżet gry AAA, ale twórcy wolą trzymać się sceny indie

Szef studia wyjaśnia powody takiej decyzji.

Twórcy hitowego Palworld zapowiedzieli, że chociaż posiadają budżet pozwalający na stworzenie gry z segmentu AAA, to wolą trzymać się mniejszych projektów. Szef studia wyjaśnia powody stojące za taką decyzją.

Jak tłumaczy prezes Takuro Mizobe w rozmowie z japońskim portalem GameSpark (której fragmenty cytuje serwis VGC), firma Pocketpair nie posiada na ten moment warunków pozwalających na stworzenie wysokobudżetowego tytułu. Co ważniejsze jednak, deweloperzy zwyczajnie nie mają ochoty zajmować się bardziej rozbudowanymi projektami.

Poprzednie tytuły studia tworzone były na zasadzie „kuli śnieżnej”, gdy dochód uzyskany ze sprzedaży jednej gry był w większości przeznaczany na produkcję następnej. „Najpierw stworzyliśmy Overdungeon, które sprzedało się nieźle, potem zrobiliśmy Craftopię, która też zyskała sporą popularność, a więc wykorzystaliśmy zarobione pieniądze na stworzenie Palworld” - mówi Mizobe.

Zobacz na YouTube

Chociaż nie mówimy o tym często, to Palworld zarobiło dziesiątki miliardów jenów. Gdybyśmy mieli zrobić grę na bazie tych wyników, tak jak to robiliśmy dawniej, to wyszłaby z tego ogromna produkcja z budżetem znacznie przekraczającym typową grę AAA” - kontynuuje deweloper. „Nie jesteśmy wystarczająco dojrzali jako firma, aby stworzyć taką grę. Dokładniej mówiąc, nie mamy systemu, który pozwoliłby na rozwój dużego projektu.

Dodatkowo, jeśli zapytasz się kogokolwiek z mojej załogi, czy chcieliby stworzyć grę o tak dużym budżecie, to usłyszysz odpowiedź »nie«” - podsumowuje prezes. „Chcemy dalej tworzyć gry, które według nas będą interesujące w segmencie indie. Chociaż oczywiście dobrze jest mieć duży budżet, to nie możemy sobie pozwolić, aby wydać na produkcję więcej, niż faktycznie potrzebujemy”.

Przypomnijmy, że w zeszłym miesiącu studio Pocketpair nawiązało współpracę z wytwórnią Sony Music oraz studiem animacji Aniplex. Pozwoliło to powołać spółkę joint-venture Palworld Entertainment, której zadaniem będzie tworzenie gadżetów i licencjonowanie marki Palworld innym podmiotom.

Zobacz także