Nasze gry nie dają przewagi płacącym dodatkowo użytkownikom - zapewnia Ubisoft
"To nasza filozofia".
Gry Ubisoftu - w tym Ghost Recon Breakpoint - są krytykowane za obecność mikropłatności. Firma podkreśla jednak, że w żadnej swojej produkcji nie implementuje elementów pay-to-win, czyli dających przewagę płacącym dodatkowo graczom.
Podczas spotkania z inwestorami szef wydawcy - Yves Guillemot - stwierdził, że spółka stara się zachęcać użytkowników do przeznaczania swoich oszczędności nie korzyściami w rozgrywce, a kolejnymi treściami.
- W przypadku Ghost Recon Breakpoint, naszym celem było, aby gracz mógł ukończyć całą produkcję bez konieczności wydawania dodatkowych pieniędzy. W naszych grach nie mamy elementów dających przewagi osobom płacącym - wyjaśnia.
- Możemy powiedzieć, że taką filozofię stosujemy we wszystkich naszych tytułach, choć musi być powiązana z większą liczbą wydarzeń i treści, które zachęciłyby do dłuższej zabawy - zaznacza menedżer.
Wiele kontrowersji wywołały obecne w Ghost Recon Breakpoint już w dniu premiery płatne pakiety oszczędzające czas. Paczki usunięto, ale w grze nadal istnieje możliwość zdobycia pojazdów i schematów broni za pieniądze. Według Guillemota, elementy wprowadzono, ponieważ cieszyły się zainteresowaniem w poprzedniej części cyklu.
Zobacz: Ghost Recon Breakpoint - Poradnik, Solucja
- W Ghost Recon Wildlands mieliśmy już sklep, z którego nabywano przedmioty. W Breakpoint daliśmy po prostu więcej opcji od samego początku. Rozumiemy, że oferta mogła wydawać się zbyt duża i że nie została doceniona, ale w Wildlands spędzano wiele czasu w sklepie na zakupach, więc nasze zespoły uznały, że dadzą graczom większy wybór - tłumaczy.
W trakcie wspomnianego spotkania z inwestorami szef Ubisoftu przyznał jednak, że sprzedaż najnowszej odsłony cyklu o Duchach jest „bardzo rozczarowująca”. W konsekwencji wprowadzono zmiany do strategii działania firmy.
Źródło: GamesIndustry
Następnie: Wznowiono rozwój Payday 2 - w planach płatne i darmowe DLC