Nauka zbyt wielu czarów w Baldur's Gate 3 nie popłaca. Można zablokować grę
W oczekiwaniu na poprawkę.
Okazuje się, że naukę czarów ze zwojów w Baldur's Gate 3 lepiej odłożyć na późniejszy moment. Jeśli za szybko je poznamy, możemy na dobre utknąć na ekranie awansowania postaci na wyższy poziom.
Problem opisuje gracz w serwisie Reddit. Czarodzieje poznają zaklęcia w grze na dwa sposoby: podczas awansu oraz - za opłatą - przez kopiowanie znalezionych w świecie zwojów. Właśnie ta druga opcja stoi za problemem: jeśli nauczymy się wszystkich, a potem awansujemy, nie będziemy mogli wybrać czarów na ekranie rozwoju postaci.
Tymczasem Baldur's Gate 3 wymaga dodania dwóch zaklęć do księgi i po prostu „nie przepuści” nas dalej, zanim ich nie wskażemy. Kłopot w tym, że nie możemy tego zrobić, ponieważ wszystkie zaklęcia już znamy. Jesteśmy więc skutecznie zablokowani.
Rozwiązania błędu są obecnie dwa. Po pierwsze, można wczytać wcześniejszy zapis rozgrywki i po prostu nie awansować naszego czarodzieja (biedny Gale), ale w ten sposób tracimy sporo mocy postaci.
Drugie, bardziej zaawansowane rozwiązanie, to instalacja modyfikacji o nazwie „Ritual Casting for Wizards” z serwisu Nexus, w ramach której możemy rzucać określone czary (właśnie te rytualne) bez wcześniejszego przygotowania, jak w „papierowych” zasadach piątej edycji D&D.
Gracz opisujący błąd - „Yourigath” - zapewnia, że zgłosił już problem deweloperom. Wydaje się, że najlepszym rozwiązaniem będzie jak na razie ograniczenie nauki ze zwojów i poczekanie na kolejną aktualizację. Jak niedawno zapewniało studio Larian, ta już powstaje i powinna ukazać się wkrótce.