Skip to main content

Nawet 80 procent krytykujących No Man's Sky nie sprawdziło gry - uważają twórcy

Uwagi nie były też związane z samym tytułem.

Tuż po premierze, No Man's Sky spotkało się z dużą krytyką. Szef odpowiedzialnego za grę studia Hello Games przekonuje jednak, że większość osób, które negatywnie wypowiadało się o tytule, nawet go nie sprawdziło.

Sean Murray pojawił się na konferencji Develop, gdzie oznajmił, że „duży procent graczy” narzekających na projekt w serwisach i mediach społecznościowych w ogóle nie zagrało w pozycję. Uważa, że z produkcją nie zapoznało się „od 70 do 80 procent” komentujących.

No Man's Sky stawia na eksplorację kosmosu

Projektant jednocześnie podkreśla, że większość wpisów nie dotyczyła samego No Man's Sky, a kwestii niepowiązanych bezpośrednio grą. Krytykowano głównie „problemy z zamówieniami przedpremierowymi” oraz cenę.

- Podobne zjawisko występuje w przypadku każdej produkcji, która ma trudny i polaryzujący odbiorców debiut. Wiele dyskusji związanych jest z rzeczami, których deweloperzy nie mogą zmienić - tłumaczy.

Planety w No Man's Sky są generowane proceduralnie

Według Murraya, kiedy jednak minie największy szum, twórcy danego projektu zauważą konstruktywne opinie od ludzi, którzy spędzili na zabawie mnóstwo czasu. Wyjaśnia, że osoby potrafiące wskazać konkretne uchybienia są najważniejszą grupą fanów.

- W momencie, gdy jako deweloper dojdziemy do tego momentu, uświadomimy sobie, że możemy naprawić określony kłopot. Dojdziemy do wniosku, że z krytykującym mamy wiele wspólnego, ponieważ obaj graliśmy w tytuł kilkaset godzin - dodaje.

Zobacz na YouTube

Zobacz: No Man's Sky - poradnik i najlepsze wskazówki

W okresie premiery No Man's Sky borykało się z wieloma problemami i okazało się dla mnóstwa graczy rozczarowaniem - narzekano przede wszystkim na brak treści i obiecywanych treści. Od dnia debiutu tytuł otrzymał jednak szereg aktualizacji, które uczyniły grę ciekawszą i bogatszą.

Murray na konferencji Develop stwierdził też, że wydawcy Fallout 76 i Anthem - pozycji także krytykowanym w czasie debiutu - w przypadku fali negatywnych opinii powinni na pewien czas urwać kontakt ze społecznością i mediami.

Źródło: PC GamesN

Zobacz także