Nawet Alan Wake 2 nie pomogło. Słabe wyniki finansowe Remedy
Winne są inwestycje.
Remedy poinformowało, że pomimo premiery Alan Wake 2 w październiku ubiegłego roku, przychody studia spadły o 22 procent w porównaniu z ubiegłym rokiem, a firma zanotowała ostatecznie stratę na poziomie 28,6 milionów euro.
Nie są to zapewne optymistyczne liczny, zwłaszcza w obliczu faktu, że uwzględniają debiut tak oczekiwanej produkcji. Warto także dodać, że powyższe rezultaty nie obejmują dodatkowych 17 milionów euro, które wyłożono na przejęcie licencji Control – to było już w obecnym roku.
Jest za to 7,2 mln euro strat, które poniesiono ze względu na zmianę założeń dla projektu Kestrel (wcześniej Vanguard) z darmowej strzelanki multiplayer na produkcję „premium”, co ogłoszono w listopadzie. Sporo pieniędzy pochłaniają także inwestycje w inne gry, takie jak Control 2 czy remaki dwóch części Max Payne.
Dyrektor generalny Tero Virtala przyznaje w oficjalnym komunikacie, że choć rok 2023 był „pełen wyzwań”, co premierę Alan Wake 2 w październiku należy traktować jako znaczący sukces, który będzie premiował (finansowo) w przyszłości. Warto dodać, że wersja PC dostępna jest tylko w Epic Games Store i raczej nie należy spodziewać się jej na Steamie, ponieważ wydawcą jest samo Epic.
„Sprzedaż Alan Wake 2 zaczęła się dobrze, pomimo konkurencyjnego okna premierowego” - zapewnił Virtala. „Alan Wake 2 odzyskał już znaczną część inwestycji poczynionych przez Epic Games Publishing i spodziewamy się, że gra będzie znaczącym czynnikiem napędzającym przychody i rentowność w tym roku”.
„Dzięki Alan Wake i Control mamy teraz dwie ugruntowane serie, a naszą ambicją jest przekształcenie ich w licencje o wysokiej rozpoznawalności, stale rosnącej bazie użytkowników, bardziej regularnych sequelach oraz zdolności do generowania przychodów i zysków na wysokim poziomie” - dodał.