Nawet niewidomy gracz może wygrać wyścig w Forzie Motorsport
Siła opcji dostępności.
Dzięki rozbudowanym opcjom dostępności dla niepełnosprawnych, nawet niewidoma osoba może wygrać wyścig w nowej Forzie Motorsport.
Steve Saylor pochwalił się osiągnięciem w najnowszym materiale wideo na swoim kanale. To gracz, który nie od dzisiaj zajmuje się tematyką. Cierpi na oczopląs, czyli mimowolne, rytmiczne ruchy gałek ocznych. Ten jest na tyle zaawansowany, że mężczyzna posada status niewidomego.
Z pomocą w Forzie przychodzi system o nazwie Blind Drive Assist, który wspomaga kierowców odpowiednimi sygnałami dźwiękowymi. Wymagane posunięcia sygnalizowane są różnymi komunikatami, dzięki czemu każdą trasę można przejechać „na słuch”. Dźwięki sugerują na przykład hamowanie i przyśpieszanie, nieco w stylu kolorowych strzałek dla widzących graczy.
Jest też nawigator nieco w rajdowym stylu, informujący o nadchodzących zakrętach, choć oczywiście w dużo mniej skomplikowanych sposób. Wiemy też, kiedy wchodzimy w zakręt, kiedy jesteśmy w jego środku i kiedy wyjeżdżamy na prostą. Dźwięk przestrzenny pozwala się zorientować, gdzie na drodze jesteśmy. Dla przykładu, jeśli jest to lewa strona, głośność lewej słuchawki będzie wyższa.
Saylor dodaje, że choć wszystko to jest oczywiście przydatne, to nadal trzeba poświęcić nieco czasu na opanowanie systemu. Pierwszy wyścig - zakończony na 21. lokacie - był dość przytłaczający, z powodu natłoku sygnałów.
- Nie mogłem prawidłowo skręcać i miałem trudności z rozpoznaniem, kiedy najlepiej hamować, nawet gdy wszystko było włączone - mówi. - W słuchawkach działo się bardzo dużo, miałem trudności z rozróżnieniem wskazówek. Szczerze mówiąc, była to istna kakofonia.
Po dostosowaniu ustawień i głośności do swoich potrzeb, Saylor zaczął radzić sobie dużo lepiej. Drugi wyścig to już czwarta pozycja, a trzeci - zwycięstwo. Brzmi jak bardzo szybkie postępy.
- To kolejny dowód na to, że opcje dostępności nie ułatwiają gry niepełnosprawnym graczom - wyjaśnił. - Oferują nam to samo wyzwanie, ale także odpowiednie narzędzia, by grać i stawać się lepszym.